Glosolalia – vorbirea in limbi

Glosolalia – vorbirea in limbi

Vorbirea in limbi este unul din darurile spirituale amintite de apostolul Pavel in 1 Corinteni 12, 10 , fiind adesea invocat de credinciosii unei anumite denominatiuni crestine ca o dovada puternica a revarsarii Duhului Sfant.

Din punct de vedere etimologic, termenul “glosolalie” provine din expresia “glossais lalein” ( gr. ), care inseamna a vorbi in alte limbi, insa nu ca poliglot, ci ca urmare a primirii unui dar spiritual.

Cel mai elocvent exemplu de vorbire in limbi il gasim in relatarea biblica despre revarsarea Duhului Sfant din Ziua Cincizecimii ( Faptele apostolilor cap. 2 ). In acest caz avem de-a face cu un dar spiritual primit de apostoli care consta in abilitatea de a vorbi in limbi straine, necunoscute de ei, dar intelese de ascultatori. Este vorba, asadar,  de limbi cunoscute, folosite de diferitele etnii prezente la marea sarbatoare a Rusaliilor.

In lumea charismatica insa, prin darul vorbirii in limbi se intelege abilitatea de a vorbi in limbi neintelese si nefolosite in relatiile obisnuite dintre oameni, si care necesita traducere.

Pentru a deosebi adevaratul dar al limbilor de copia lui falsificata, trebuie sa tinem cont de urmatoarele aspecte:

1) In pasajul biblic din Faptele apostolilor ( cap. 2 ) este evident faptul ca limbile folosite de apostoli erau limbi reale, cunoscute. Sunt amintite 17 etnii diferite, ai caror reprezentanti se aflau la Ierusalim in acea ocazie. Apostolii predicau Evanghelia in limba lor materna, insa fiecare etnie auzea mesajul tradus in propria limba. De aici si uimirea ascultatorilor, stiind bine ca apostolii nu erau oameni eruditi, ci oameni simpli:

“Toti se mirau, se minunau si ziceau unii catre altii: “Toti acestia care vorbesc nu sunt galileeni ? Cum dar ii auzim vorbind fiecaruia din noi in limba noastra, in care ne-am nascut ? Parti, mezi, elamiti, locuitori din Mesopotamia, Iudea, Capadocia, Pont, Asia, Frigia, Pamfilia, Egipt, partile Libiei dinspre Cirena, oaspeti din Roma, iudei sau prozeliti, cretani si arabi, ii auzim vorbind in limbile noastre lucrurile minunate ale lui Dumnezeu !” ( Fapte 2, 7 – 11 )

2) In cartea Faptele apostolilor sunt doar trei referiri la vorbirea in alte limbi ( cap. 2, 10 si 19 ). De fiecare data cand s-a manifestat darul limbilor, erau de fata oameni apartinand altor grupuri entice.

3) In cazul relatarii convertirii lui Corneliu ( Fapte cap. 10 ), Biblia afirma ca acesta, impreuna cu intreaga lui casa, au inceput sa vorbeasca in limbi ( ver. 46 ). Corneliu era grec, in timp ce Petru era iudeu. Darul limbilor a facut ca sa dispara zidul etnic si comunicarea sa fie posibila. In Fapte 11, 17, Petru recunoaste ca sutasul Corneliu a primit acelasi dar pe care-l primisera apostolii in Ziua Cincizecimii.

4) Aflandu-se in Efes, Pavel i-a intalnit pe unii dintre ucenici care nu primisera inca botezul Duhului Sfant. Dupa botez, ei au primit Duhul Sfant si odata cu El si darul limbilor ( Fapte 19, 1-7 ). Si in acest caz este vorba de oameni apartinand diferitelor grupari entice, ceea ce ne intareste convingerea ca limbile in care vorbeau erau limbi reale, cunoscute in acea vreme.

5) Comunitatea din Corint era o biserica problema pentru Pavel. Se pare ca in acea biserica darul limbilor a fost pervertit, iar apostolul Pavel a fost nevoit sa ia anumite masuri, cerandu-le credinciosilor:

– Sa vorbeasca cate o persoana pe rand: “…Sa vorbeasca numai cate doi sau trei, fiecare la rand…” ( 1 Corinteni 14, 27 )

– Sa existe un traducator: : “Daca nu este cine sa talmaceasca, sa taca in biserica si sa-si vorbeasca numai lui insusi si lui Dumnezeu.” ( cap. 14, 28 )

– In cadrul serviciului divin sa vorbeasca cel mult doi sau trei: “Daca sunt unii care vorbesc in alta limba, sa vorbeasca numai cate doi sau trei, fiecare la rand; si unul sa talmaceasca.” ( cap. 14, 27 )

– Vorbitorul sa stapaneasca si sa inteleaga el insusi ceea ce spune: “Duhurile proorocilor sunt supuse proorocilor “ ( cap. 14, 32 )

– Pavel le reaminteste credinciosilor ca Dumnezeu nu este un Dumnezeu al neoranduieii sau al confuziei: “Caci Dumnezeu nu este un Dumnezeu al neoranduielii, ci al pacii, ca in toate bisericile sfintilor” ( cap. 14, 33 )

6) In capitolul 14 al primei epistole catre Corinteni, Pavel face apel la o comunicare inteligenta intre frati: “Tot asa si voi, daca nu rostiti cu limba o vorba inteleasa, cum se va pricepe ce spuneti ? Atunci, parca ati vorbi in vant” ( ver. 9 ) “Dar in biserica voiesc mai bine sa spun cinci cuvinte intelese, ca sa invat si pe altii, decat sa spun zece mii de cuvinte in alta limba.” ( ver. 19 )

7) Pavel ne asigura ca Duhul Sfant traduce rugaciunile noastre in limbajul cerului, de aceea nu e nevoie sa vorbim intr-o limba pe care nu o intelegem: “Si tot asa si Duhul ne ajuta in slabiciunea noastra, caci nu stim cum trebuie sa ne rugam. Dar Insusi Duhul mijloceste pentru noi cu suspine negraite.” ( Romani 8, 26 )

Concluzii: Dumnezeu ne-a inzestrat cu ratiune. Orice inchinare in care nu exista ratiune poate deveni un mijloc de manipulare emotionala.

Vorbirea in limbi este doar unul din darurile spirituale. El nu este un scop in sine. Nu vorbirea in limbi, ci predicarea Evangheliei, care este urmata de transformarea caracterului, este semnul umplerii cu Duhul Sfant. Nu toti crestinii din toate timpurile au primit sau vor primi darul limbilor, insa tuturor li se cere un caracter asemenea lui Iisus Christos. Cand Dumnezeu va considera ca biserica sa are nevoie de acest dar, El il va da cu siguranta celor care au nevoie de el, in anumite circumstante speciale.

Lori Balogh

Acest articol a fost publicat în Subiecte controversate și etichetat cu , , , . Salvează legătura permanentă.

25 de răspunsuri la Glosolalia – vorbirea in limbi

  1. Radu spune:

    si totusi Biblia nu contine date referitoare la faptul ca darul limbilor, ca si celelalte daruri enumerate de Pavel la 1 Corinteni cap.12 ar fi incetat, ci el a fost si este disponibil incepand cu Cincizecimea pana astazi.

  2. vasile spune:

    ca sa scrii ceva trebuie sa te gindesti bine sa asculti vocea Duhului Sfint , nu altceva /

    • Lori Balogh spune:

      Inainte de a scrie primul cuvant, ma rog intotdeauna pentru discernamant dat de Duhul lui Dumnezeu.

  3. florin spune:

    2 În adevăr, cine vorbeşte în altă limbă nu vorbeşte oamenilor, ci lui Dumnezeu; căci nimeni nu-l înţelege şi, cu duhul, el spune taine.
    3 Cine proroceşte, dimpotrivă, vorbeşte oamenilor, spre zidire, sfătuire şi mângâiere.
    4 Cine vorbeşte în altă limbă se zideşte pe sine însuşi; dar cine proroceşte zideşte sufleteşte Biserica.
    5 Aş dori ca toţi să vorbiţi în alte limbi, dar mai ales să prorociţi. Cine proroceşte este mai mare decât cine vorbeşte în alte limbi; afară numai dacă tălmăceşte aceste limbi, pentru ca să capete Biserica zidire sufletească.
    6 În adevăr, fraţilor, de ce folos v-aş fi eu, dacă aş veni la voi vorbind în alte limbi şi dacă cuvântul meu nu v-ar aduce nici descoperire, nici cunoştinţă, nici prorocie, nici învăţătură?
    7 Chiar şi lucrurile neînsufleţite care dau un sunet, fie un fluier sau o lăută: dacă nu dau sunete desluşite, cine va cunoaşte ce se cântă cu fluierul sau cu lăuta?
    8 Şi, dacă trâmbiţa dă un sunet încurcat, cine se va pregăti de luptă?
    9 Tot aşa şi voi, dacă nu rostiţi cu limba o vorbă înţeleasă, cum se va pricepe ce spuneţi? Atunci parcă aţi vorbi în vânt.
    10 Sunt multe feluri de limbi în lume, totuşi niciuna din ele nu este fără sunete înţelese.
    11 Dar, dacă nu cunosc înţelesul sunetului, voi fi un străin pentru cel ce vorbeşte, şi cel ce vorbeşte va fi un străin pentru mine.
    12 Tot aşa şi voi, fiindcă râvniţi după daruri duhovniceşti, să căutaţi să le aveţi din belşug, în vederea zidirii sufleteşti a Bisericii.
    13 De aceea, cine vorbeşte în altă limbă să se roage să aibă şi darul s-o tălmăcească.
    14 Fiindcă, dacă mă rog în altă limbă, duhul meu se roagă, dar mintea mea este fără rod.
    15 Ce este de făcut atunci? Mă voi ruga cu duhul, dar mă voi ruga şi cu mintea; voi cânta cu duhul, dar voi cânta şi cu mintea.
    16 Altminteri, dacă aduci mulţumiri cu duhul, cum va răspunde „Amin”, la mulţumirile pe care le aduci tu, cel lipsit de daruri, când el nu ştie ce spui?

    17 Negreşit, tu mulţumeşti lui Dumnezeu foarte frumos, dar celălalt nu rămâne zidit sufleteşte.
    18 Mulţumesc lui Dumnezeu că eu vorbesc în alte limbi mai mult decât voi toţi.
    19 Dar în biserică, voiesc mai bine să spun cinci cuvinte înţelese, ca să învăţ şi pe alţii, decât să spun zece mii de cuvinte în altă limbă.
    20 Fraţilor, nu fiţi copii la minte; ci la răutate fiţi prunci; iar la minte fiţi oameni mari.
    21 În Lege este scris: „Voi vorbi norodului acestuia prin altă limbă şi prin buze străine; şi nici aşa nu Mă vor asculta, zice Domnul.”
    22 Prin urmare, limbile sunt un semn nu pentru cei credincioşi, ci pentru cei necredincioşi. Prorocia, dimpotrivă, este un semn nu pentru cei necredincioşi, ci pentru cei credincioşi.
    23 Deci, dacă s-ar aduna toată Biserica la un loc, şi toţi ar vorbi în alte limbi, şi ar intra şi din cei fără daruri sau necredincioşi, n-ar zice ei că sunteţi nebuni?

    Aici spune ca cine vorbeste in alta limba vb NUMAI LUI DUMNEZEU ( deci in afara de Dumnezeu nu-l intelege nimeni ) deci e o limba pe care o intelege numai Dumnezeu ; ceilalti nu ; pe urma spune asa; CU DUHUL EL SPUNE TAINE (daca e o limba pe care nu o inteleg ceiallti e clar ca sunt taine ; ( doar Dumnezeu intelege ;)e O LIMBA PE CARE O INTELEGE DOAR DUMNEZEU :pTR CA DUHUL ESTE CEL CARE VB ; e o limba folosita de duhul sfant;
    biblai spune ca daca ma rog in alta limba DUHUL MEU SE ROAGA : iar mintea mea e fara rod ; ( adica duhul se roaga ptr mine intr-o alta limba ( o limba folosita de duhul ) si mintea mea nu are rod ( nu are rod ptr ca eu nu inteleg – vb duhul ;
    eu nu cred ca ca e vorba de limbi omenesti ptr ca daca ar fi asa nu ar mai zice „De aceea, cine vorbeşte în altă limbă să se roage să aibă şi darul s-o tălmăcească.”eu de aici deduc ca erau persoane care se rugau in alta limba ( limbi ingeresti ) si nu intelegeau ce spuneau iar pavel le spune sa se roage ca sa primeasca si darul de a talmaci aceste limbi ingersti ( nu cred ca e vorba de limbi omenesti ptr ca mie greu sa cred ca daca cineva primeste ca dar sa vb chineza el vb in chineza si nu intelege ce spune in chineza ) ;
    dar daca tu capeti si darul de a talmaci aceste limbi ingersti te rogi si cu duhul si cu mintea ( ptr ca intelegi aceste limbi )
    Ce este de făcut atunci? Mă voi ruga cu duhul, dar mă voi ruga şi cu mintea; voi cânta cu duhul, dar voi cânta şi cu mintea.
    eu asa inteleg ;

    daca dumneavoastra intelegeti altfel, faceti un comentariu verset cu verset ; chiar sunt curios cum puteti combate dumneavoastra cele spuse de mine ;

    • eugen dutu spune:

      Pacea Domnului Isus Hristos sa fie in inima dumneavoastra.
      La Cincizecime limbile vorbite au fost intelese foarte bine.
      De ce sa se fi schimbat darul limbilor dupa aceea ? Lucrul acesta nu s-a intamplat cu niciunul din celelalte daruri.
      Tot in Faptele Apostolilor la cap. 10 si 11 ni se relateaza ca in casa lui Corneliu s-a vorbit in limbi la fel ca la Ierusalim, adica in limbi intelese.
      Iar in cap. 19, cand ucenicii lui Ioan au fost botezati in Numele Domnului Isus Hristos, nu se raporteaza ca ar fi fost vorba despre ALTA vorbire in limbi.
      Concluzia, dupa aprecierea mea, este ca aprecierile asupra cap 14 din 1 Corinteni facute de unii frati penticostali trebuiesc reanalizate.
      Mai mult, miscarea penticostala isi ia numele de la Cincizecime si totusi predica o vorbire in limbi ALTFEL decat la Cincizecime !
      Legat de limbile ingeresti, nu stiu de unde apare afirmatia ca ele ar fi vorbite de oameni.
      Apostolul Pavel, care afirma, „eu vorbesc in limbi mai mult decat voi toti”, spune in 1 Corinteni 13:1 ” Chiar daca as vorbi …”.
      Aceasta exprimare indica faptul ca el vorbea in limbi ingeresti ? Textul indica contrariul, dupa parerea mea. Va rog, sa ne gandim impreuna si la celelalte afirmatii din urmatoarele versete si sa vedem daca ele s-au implinit, dupa cunostintele pe care le avem din Cuvant, in viata apostolului Pavel (averea impartita, munti mutati s.a.m.d.)
      Acum, in 1 Corinteni 14, apostolul citeaza Isaia, asa cum ati indicat.
      Eu inteleg de aici, si daca ma insel – va rog sa ma ajutati, ca acest dar al limbilor are legatura cu poporul evreu si nu cu neamurile.
      „Voi vorbi ACESTUI POPOR…” in gura lui Isaia nu poate indica alt popor.
      Fratele Lori indica in articol ca la manifestarea darului limbilor de fiecare data erau prezenti oameni dintre neamuri.
      Nu zic „Nu”, este foarte posibil ca intre cei prezenti in ziua Cinzecimii sa fi fost si prozeliti dintre neamuri.
      Totusi observatia care se impune este ca evreii erau de fiecare data.
      In Fapte cap 2 cei nascuti in diaspora recunosc limbile din tarile adoptive, iar locuitorii Ierusalimului zic despre ucenici ca sunt plini de must – fiindca ei nu intelegeau acele limbi.
      Totusi cand Petru predica – in aramaica, cred eu – toata lumea intelege.
      Deci la Ierusalim avem situatia speciala in care avem evrei vorbitori de alte limbi si evrei care nu cunosc alte limbi, insa toti vorbesc si inteleg aramaica.
      Rezultatul : cateva mii cred in Domnul Isus Hristos.
      Intreb, cei trei mii erau toti locuitorii de atunci ai Ierusalimului ? Mai precis, toata populatia prezenta atunci la Ierusalim, care a auzit vorbirea in limbi si predica lui Petru s-a intors la Domnul ?
      Raspunsul „Nu” se impune.
      Gandesc ca darul limbilor a facut o mare cernere in poporul ales, pentru ca profetia lui Isaia s-a implinit literar : „dar nici asa nu Ma vor asculta”.
      Semnul limbilor, zice apostolul Pavel este pentru necredinciosi si se gandeste la necredinciosii din poporul evreu.
      La Ierusalim o parte din necredinciosi au crezut, marea parte insa s-au impietrit.
      In casa lui Corneliu, apostolul Petru si ceilalti sase frati vad semnul si CRED ca Evanghelia este si pentru neamuri.
      La intoarcerea la Ierusalim, relatarea semnului limbilor convinge pe ceilalti apostoli si pe restul fratilor „taiati imprejur” ca Domnul a dat mantuirea si neamurilor.
      In fapte 19, unde ucenicii lui Ioan – care, cred eu, nu puteau fi decat evrei, caci Ioan a fost trimis poporului evreu – sunt botezati, vorbesc in limbi. Ce revelatie pe ei, la fel ca a apostolilor si fratilor de la Ierusalim la relatarea lui Petru.
      Fac o paranteza : nu avem informatia ca cei ce au vorbit in limbi la Ierusalim intelegeau ce spuneau ei insisi. Au inteles cei care erau familiari cu limbile rostite atunci. Ucenicii erau oameni neinvatati, iar darul Duhului Sfant iti da cuvinte adresate lui Dumnezeu spre folosul altora.
      Spun asta gandindu-ma la recomandarea apostolului Pavel ca cei ce vorbesc in limbi sa se roage sa aiba si darul sa talmaceasca.
      Acum sa facem pasul spre Corint.
      Faptele Apostolilor cap 18 ne relateaza activitatea lui Pavel in acest oras.
      Exista sinagoga evreiasca care se „rupe” la predicarea lui Pavel si o parte din fratii evrei il urmeaza pe apostol in biserica dintre neamuri.
      Dar biserica din Corint e majoritar formata din oameni dintre neamuri.
      Acum, semnul limbilor e normal sa apara, caci in cetate sunt evrei si Isaia proorocise ca lor le e adresat semnul.
      Ma gandesc ca acesti evrei erau destul de cosmopoliti, daca mi-e permis termenul si intelegeau, cel putin in parte, limbile UMANE vorbite de fratii din Corint.
      Nimeni nu acuza biserica crestina din Corint ca vorbeste limbi „ingeresti”. Cand evreii din Corint s-au tulburat au avut alte pricini si daca ar fi avut motiv sa reclame limbile „ingeresti” ar fi spus-o in fata lui Galion. Dar nu !
      Sa aplicam din nou invatatura Cincizecimii de la Ierusalim . Apare vorbire in limbi, apoi predica Petru si populatia evreiasca se imparte : credinciosi si necredinciosi. Nu se raporteaza ca la a doua predicare mai apare vorbire in limbi, ci alt dar duhovnicesc isi face efectul : vindecarea sau tamaduirea – cum spune apostolul Pavel.
      De ce am facut aceste precizari ?
      Sinagoga din Corint se impartise deja la predicarea lui Pavel la fel ca multimea din Ierusalim la predicarea lui Petru. Evreii necredinciosi nu doreau legaturi cu biserica crestina formata in cea mai mare majoritate de oameni dintre neamuri.
      Atunci ” … daca toti vorbesc in limbi si intra vreunul fara daruri sau necredincios…” nu se refera la evrei necredinciosi ci la pagani.
      Evreii care n-au inteles limbile, la Ierusalim au zis despre vorbitorii in limbi ca sunt plini de must, Pavel zice ca paganul ar afirma ca adunarea crestina e formata din nebuni !
      Inca putin, despre „cine vorbeste IN ALTA LIMBA se zideste pe sine insusi …”
      Stim ca aratarea Duhului se face pentru folosul altora.
      Totusi, orice dar adevarat al Duhului Sfant manifestat printr-un om are o componenta care ii foloseste lui insusi, prin faptul ca-l intareste in credinta. E parerea mea. De aceea s-a exprimat apostolul Pavel astfel.
      Adica vorbesc japoneza fara s-o fi invatat vreodata, cand Domnul imi pune in cale frati evrei vorbitori ai acestei limbi, eu nu pricep ce zic, daca darul limbilor n-a venit insotit de darul traducerii limbii japoneze, dar ei inteleg lucrurile minunate ale lui Dumnezeu pe care Duhul Sfant mi le pune in gura.
      Iar eu ma simt zidit sufleteste pentru ca Domnul ma foloseste. Aleluia !
      In privinta talmacirii sau traducerii, fratii penticostali au avut la dispozitie, cel putin de cand exista internetul, marturii despre vorbiri in „limbi” care s-au practicat in mijlocul lor, care au fost inregistrate si care au fost „traduse” complet diferit de frati cu „darul talmacirii” din locatii diferite.
      Or, stim din Cartea Sfanta ca nu asa lucreaza Domnul, pe care si ei si multi alti oameni de pe Pamant (printre care si eu ) afirma ca Il iubesc.
      Domnul Isus Hristos sa ne ajute fiecaruia sa dovedim ca-L iubim, prin ascultare de lucrurile care ne sunt clare din Cuvantul Sau.
      Amin.

  4. Lori Balogh spune:

    Apostolul Pavel nu combate darul limbilor, insa el nu-i vede locul in cadrul serviciului divin, care trebuie sa fie un act al inimii, dar si al ratiunii. De aceea, Pavel spune clar:
    „Negreşit, tu mulţumeşti lui Dumnezeu foarte frumos, dar celălalt nu rămâne zidit sufleteşte.”( vers.17 )
    ” DAR IN BISERICA, voiesc mai bine să spun cinci cuvinte înţelese, ca să învăţ şi pe alţii, decât să spun zece mii de cuvinte în altă limbă.” ( vers. 19 )
    „Deci, dacă s-ar aduna toată Biserica la un loc, şi toţi ar vorbi în alte limbi, şi ar intra şi din cei fără daruri sau necredincioşi, n-ar zice ei că sunteţi nebuni?” ( vers. 23 )

    • florin spune:

      multumesc de raspuns ; ; Dar ce parere aveti despre limbile ingeresti ? ( folosite in mediul penticostal ) ; stiu ca subiectul e foarte controversat ; limbile omenesti nu le contesta nimeni ; (nu e nimic ciudat sa auzi un om vb in rusa , araba etc ) controversele apar cand se vb in limbi ingeresti ( ceresti etc ) eu din cate stiu sunt multi care vb inl imbi ingeresti la penticostali dar nu inteleg ce zic ; ( si nu traduc ) ; alti zic ca au vz si cazuri cand traduc ; ; poate ca am intrat intr-un domeniu destul de controversat
      m-ar inteersa parerea dumneavoaastra cu privire la limbile ingeresti ; limbile vb de corinteni ar putea fi ingeresti sau nu ?
      va multumesc ;

      • Lori Balogh spune:

        Cu privire la „limbile ingeresti” nu ma pot pronunta inca. Trebuie sa mai studiez acest subiect. Stiu ca exista asa-zise „limbi extatice”, limbi neintelese de ascultatori, si mai stiu ca si in religiile pagane existau ( sau poate mai exista si astazi ) astfel de manifestari. Sa nu uitam ca subiectul despre limbile neintelese este abordat de Pavel in cazul bisericii din Corint, un puternic centru religios pagan.
        Chiar daca ar exista astfel de manifestari, in biserica ele nu isi au utilitatea, caci darurile spirituale sunt oferite de Dumnezeu, prin Duhul Sfant, pentru a-i inzestra pe membrii bisericii in vederea slujirii semenilor. „Limbile ingeresti” nu se incadreaza la capitolul slujire, ci mai degraba, daca ele exista cu adevarat ( si nu sunt contrafaceri ale diavolului ), ele pot face parte din inchinarea personala. Dar si atunci trebuie ca persoana in cauza sa fie constienta de ceea ce Ii spune Creatorului cand I se inchina. In caz contrar, ar putea fi vorba doar de un delir religios, fara valoare in ochii lui Dumnezeu si periculos pentru persoana in cauza.

  5. florin spune:

    v-am simtit din raspunsurile anterioare ca evitati sa va pronuntati ;sincer , si eu trebuie sa mai studiez subiectul ; oricum am vz la carismatici o boboroseala si niste manifestari ciudate ; ( sunt cateva clipuri pe you tube ) niste miscari care te duc cu gandul la alte lucruri ; chestii dubioase pe care le-am sesizat : cad pe spate ; se tavalesc . etc mi-e greu sa cred ca cineva care are duhul sfant ar putea reactiona asa ; ; am mai observat ceva ciudat : la unii vorbitori in limbi ; au o atractie deosebita fata de muzica rock ( rockul crestin ; ) acest stil de muzica mi se pare total nepotrivit ptr un crestin ; poate ca exagerez dar parca ti-ar spala cineva creierul ; sunetele mi se par ciudate ; si eu m-am gandit la chestia asta : daca e cumva contrafacere a diavolului sau daca chiar e autentic .. persoanele care le cunosc eu si vb ” in aceste limbi ingeresti ” fie ca e coincidenta sau nu nu am avut ce la reprosez dpdv al limbajului si al felului de a fi ; una din aceste persoane imi povestea ca simte mereu un impuls sa se roage etc ;ce mi s-a parut nepotrivit in cazul uneia din ele este faptul ca asculta rock crestin ( eu personal nu cred ca un crestin ghidat de duhul sfant nu ar putea sa asculte asa ceva ( hilsong etc ); cand am vz ce muzica asculta la radio am ramas fara cuvinte eu dupa 10 minute de ascultat deja ma durea capul ; ; muzica trebuie sa-ti aduca un sentiment; de pace liniste ; numai liniste nu-ti aduce muzica rock ci mai degraba ” dureri de cap ”
    pericolul vine din faptul ca cel rau poate contraface ( si diavolul poate face vindecari , semne minuni ) si e foarte greu uneori sa-ti dai seama exact ; cei care au acest dar al vb in limbi se apara cu anumite texte spunand ca este imposibil sa primeasca un dar de la cel rau dar eu sincer sunt rezervat mai ales dupa ce am vz acele manifestari dubioase de la carismatici ;
    daca ai apucat sa intri pe domeniul celui rau devii ca un simplu pion pe tabla de sah ;( o marioneta ) ;
    un alt lucru ;ce trebuei scos in evidenta ; eu nu am vz in vechiul testament si nici in noul vreun verset in care se spuna ca in comunicarea cu oameni ingerii au folosit vreo limba ingereasca ( cereasca etc ) ; cu siguranta daca s-ar fi intamplat asa vreodata s-ar fi mentionat; undeva ;

    o alta chestie : daca e asa cum zic ei ca duhul vb prin ei ; ma intreb cum se zidesc ? cum te poti zidi daca nu intelegi nimik > tare ciudat ; de ce sami vb mie duhul intr-o alta limba cereasca cand imi poate vb direct in limba mea ;

    • Lori Balogh spune:

      Sunt in totalitate de acord cu cele spuse. De asemenea, sunt convins ca adevarata credinta este perfect echilibrata si de bun simt, manifestandu-se printr-un „duh bland si linistit care este de mare pret inaintea lui Dumnezeu” ( 1 Petru 3, 4 ). Profetul Isaia spune: „Caci asa vorbeste Domnul Dumnezeu, Sfantul lui Israel: „In liniste si odihna va fi mantuirea voastra, in seninatate si incredere va fi taria voastra.” ( Isaia 30,15 )
      Si eu am vizionat cateva filmulete pe Youtube cu minuni de vindecare sau servicii de inchinare foarte galagioase, care mai degraba te infioara decat sa-ti aduca pacea prezentei divine. Am participat si la servicii divine ale unei anumite confesiuni in care decibelii, cu cat sunt mai multi, cu atat se considera ca Duhul Sfant este mai prezent. Am sesizat la acei vorbitori ca absenta ideilor profunde inspirate din Cuvantul lui Dumnezeu este compensata de ridicarea tonului, chiar de strigate care fac apel la latura emotionala a fiintei umane. Inchinarea adevarata insa are de-a face si cu emotiile, dar mai ales cu ratiunea, caci Dumnezeu nu ne cere sa facem ceva al carui sens sa nu-l intelegem. Lumea pagana este plina de astfel de manifestari extreme, de ritmuri muzicale bestiale, de minuni si ritualuri inspaimantatoare, iar Diavolul incearca sa aduca cate ceva din acestea si in sanul crestinismului. Din nefericire, el a reusit. De aceea este de inteles ceea ce le va spune Mantuitorul unor crestini de acest fel la sfarsitul timpului:
      ” Nu orisicine- Mi zice: „Doamne, Doamne !” va intra in Imparatia cerurilor, ci cel ce face voia Tatalui Meu care este in ceruri. Multi Imi vor zice in ziua aceea: „Doamne, Doamne ! N-am prorocit noi in Numele Tau ? N-am scos noi draci in Numele Tau ? Si n-am facut noi multe minuni in Numele Tau ? ” Atunci le voi spune curat: „Niciodata nu v-am cunoscut; departati-va de la Mine, voi toti care lucrati faradelege.” ( Matei 7, 21-23 )

  6. florin spune:

    interesant ce spune aici l ” Niciodata nu v-am cunosccut !!!NICIODATA ; faptul ca cineva prooroceste , face minuni, scoate draci nu e o garantie ca va intra ijn imparatia cerurilor ;
    de ce nu ii cunoaste ? ptr ca LUCREAZA FARADELEGEA !!Oricine face pacat face si faradelege; si pacatul este faradelege. (1Ioan.3:4)Si David a zis lui Dumnezeu: „Am savarsit un mare pacat facand lucrul acesta! Acum, iarta faradelegea robului Tau, caci am lucrat in totul ca un nebun!” (1Cron.21:8)

    Nebunii nu pot sa stea in preajma ochilor Tai; Tu urasti pe cei ce fac faradelegea (Ps.5:5)

    biblia spune clar ca cei care pacatuiesc nu cunosc pe Dumnezeu ;
    Veniti-va in fire, cum se cuvine, si nu pacatuiti! Caci sunt intre voi unii care nu cunosc pe Dumnezeu: spre rusinea voastra o spun. (1Cor.15:34)
    neprihanirea si nelegiuirea sunt in opozitie in biblie :
    Tu ai iubit neprihanirea si ai urat nelegiuirea: de aceea, Dumnezeule, Dumnezeul Tau Te-a uns cu un untdelemn de bucurie mai presus decat pe tovarasii Tai.” (Evr.1:9)
    nu se bucura de nelegiuire, ci se bucura de adevar, (1Cor.13:6)
    pentru ca toti cei ce n-au crezut adevarul, ci au gasit placere in nelegiuire, sa fie osanditi. (2Tes.2:12)
    Daca cel neprihanit se abate de la neprihanirea lui si savarseste nelegiuirea, si moare pentru aceasta, moare din pricina nelegiuirii pe care a savarsit-o. (Ezec.18:26)

    Ar fi interesant sa scrieti un articol despre primirea duhului sfant ptr ca in mediul penticostal sunt unii care spun ca daca nu vb in limbi nu ai duhul sfant si ca vorbirea in limbi este semnul primiriu duhului sfant;; sa faceti o paralela intre cei din vechiul testament care aveau duhul sfant si cei din noul ;

    • solomon pacurari spune:

      Poi io cred ca fost Duhul Sfînt şi în vechime cau fost oameni a lui Dumnezeu călăuziţi de Duhul Sfînt dar deosebirea este botezul cu Duhul Sfînt adică semnul (vorbirea în alte limbi) care a fost dat în ziua cincizecimi şi care a continuat în biserică vedem că şi de la cincizecime sa mai vorbit în limbi.!

  7. solomon pacurari spune:

    Eu cred că vorbirea asta în limbi la penticostali( deundei vine şi numele) dacă nar vorbi în limbi atunci nar mai fi penticostali îi logic că pe asta se bazează toată doctrina lor.! Poi dacă scrie în biblie că toţi aceştia peste care Pavel şia pus mînile au început să vorbească în alte limbi şi proroceau.! poi nu aşa eşti botezat cu Duhul Sfînt cînd vorbeşti în alte limbi.! Poi îi foarte uşor să ai Duhul Sfînt aşa..!

  8. Dorin spune:

    In Marcu 16:17,18 scrie: „Iata semnele care vor insoti pe cei ce vor crede: in Numele Meu vor scoate demoni, vor vorbi in limbi noi; vor lua in mana serpi; daca vor bea ceva de moarte, nu-i va vatama; isi vor pune mainile peste bolnavi, si bolnavii se vor insanatosi.”
    Sotia mea, cand avea vreo 7,8 ani, a fost trimisa dintr-un spital din Bucuresti sa moara acasa, ca medicii nu mai stiau ce sa-i faca.

    Sunt curios, exista miracolul vindecari in comunitatea adventa? pentru ca insusi Isus spune in Marcu 11:24 – „de aceea va spun ca orice lucru veti cere, cand va rugati, sa credeti ca l-ati si primit, si-l veti avea.” Aici sunt incredintat ca putem include si vindecarea bolilor omenesti.

    Sanatate si binecuvantari

    • Lori Balogh spune:

      Va asigur ca exista astfel de miracole. Eu insumi pot da marturie pentru aceasta, si sotia mea de asemenea. Au fost si cazuri de vorbire in limbi cunoscute in Biserica AZS, insa doar in situatii speciale, cand Dumnezeu a considerat ca lucrarea Sa are nevoie de astfel de miracole. Insa nu miracolele sunt modul obisnuit de lucru al lui Dumnezeu. Stiinta medicala este si ea un dar de la Dumnezeu si trebuie sa o folosim spre binele si sanatatea noastra.
      Cu stima,
      Lori B.

  9. remus talpos spune:

    Darul de a vorbi in alte limbi este capacitatea unui crestin de a vorbi prin Duhul intr-o limba sau mai multe limbi pe care nu le-a invatat niciodata.
    Darul limbilor se manifesta avind 4 scopuri pentru care a fost dat :
    1. CA SEMN -ca semn supranatural sa insoteasca Evanghelia predicata celor necredinciosi (vezi Marcu 16:15-20)
    – ca semn a judecatii pentru Israel (1 Cor 14:21,22)
    -ca semn in unele cazuri a primiri Duhului Sfint (Fapte.10:45,46 ;19:6)
    Corintenii credeau ca limbile sunt un semn ca sunt ,,duhovnicesti”(1Cor 14:37)sau ca sunt semnul prezentei lui Dumnezeu intre ei (1Cor14:25)iar Pavel ii invata ca nu limbile nu sunt semnul prezentei lui Dumnezeu intre ei ci proorocia (1Cor14:22)
    2 . PENTRU ZIDIREA BISERICII -Biserica se zideste daca limbile sunt talmacite altfel darul se manifesta in Biserica :fara folos(1Cor 14:6) ,vorbesti in vint (1Cor 14:9) ;esti un strain pentru altii (1 Cor 14:11) ;,,celalalt nu ramine zidit sufleteste”(1Cor.14:17) iar Pavel spune ,,sa taca in Biserica”(1Cor 14:28) .Darul vorbirii in limbi pentru zidirea comunitati nu toti il au (1Cor 12:10,30)
    3.PENTRU ZIDIRE PERSONALA – ,,cine vorbeste in alta limba se zideste pe sine insusi” (1Cor 14:4) ; ,,sa-si vorbeasca numai lui insusi si lui Dumnezeu”(1Cor14:28)
    -ZIDIREA PERSONALA IN ALTE LIMBI SE FACE – DACA INTELEG CE SPUN (aceasta avind darul talmaciri) deacea Pavel zice ,,ma voi ruga cu duhul”(adica in limbi) dar ma voi ruga si cu mintea(adica voi talmaci ,voi intelege ce spun)”(1Cor 14:15)
    -SI DACA NU INTELEG CE SPUN
    Sunt citeva argumente in text pentru care cred ca un crestin se zideste vorbind in limbi si daca nu intelege ce spune :
    ,,cine vorbeste in alta limba sa se roage sa aiba darul si sa talmaceasca” (1Cor 14:13)-aici vedem crestini care vorbeau in limbi dar inca nu talmaceau -daca limbile fara talmacire nu au valoare dece le-a dat Dumnezeu darul limbilor sa-l foloseasca inainte de a avea darul talmaciri?
    – ,,eu vorbesc in limbii mai mult decit voi toti” -unde vorbea Pavel ,in Biserica? Nu ,conform versetului urmator.Deci daca nu vorbea in Biserica inseamna ca vorbea in limbi neintelese si netalmacite caci altfel le-ar folosi in public (1Cor 14:6,18,19)
    -,,daca nu este cine sa talmaceasca SA-SI VORBEASCA LUI INSUSI SI LUI DUMNEZEU”(1Cor14 :28) deci vedem ca o vorbire in limbi chiar daca nu este talmacita (inteleasa) este de folos pentru cel ce vorbeste.
    -,,celalalt nu ramine zidit”(1Cor 14:17) deci nu cel ce vorbeste nu ramine zidit ci altul .
    4 .PENTRU A MA RUGA,CINTA ,MULTUMII LUI DUMNEZRU (1Cor 14:2,14,15,16,17)
    Zidirea personala prin acest dar este principalul scop pentru care a fost dat acest dar. Ca zidire personala orce credincios poate vorbi in alte limbi (1Cor14:5,18,23);iar voia lui Dumnezeu este ca toti sa o faca (1Cor 14:5) ,,asi dori ca toti sa vorbiti in alte limbi” eu nu cred ca Pavel dorea sa facem ceva ce nu putem face toti sau dorea ceva ce nu doreste Dumnezeu.

    • Lori Balogh spune:

      Am o durere in suflet cand constat ca unii crestini acorda o mai mare importanta darurilor Duhului Sfant, decat roadei Duhului. Darurile nu le primesc toti crestinii in aceeasi masura, caci „toate aceste lucruri le face unul si acelasi Duh, care da fiecaruia in parte cum voieste” ( 1 Corinteni 12, 11 ).Insusi apostolul Pavel pune cateva intrebari retorice, subliniind faptul ca nu toti crestinii primesc aceleasi daruri: „Oare toti sunt apostoli ? Toti sunt proroci ? Toti sunt invatatori ? Toti sunt facatori de minuni ? Toti au darul tamaduirilor ? Toti vorbesc in alte limbi ? Toti talmacesc ? ” ( 1 Corinteni 12, 29.30 ).
      Darurile Duhului Sfant au rolul lor in inaintarea lucrarii lui Dumnezeu, fiind date in mod exceptional, cand este cea mai mare nevoie de ele. Dimpotriva, roada Duhului ( Galateni 5, 22.23 ) este esentiala pentru fiecare crestin care doreste sa mosteneasca Imparatia lui Dumnezeu.
      In ce ma priveste, cred ca Pavel , fiind un erudit al timpului sau, se referea la limbile pe care le cunoastea si le vorbea curent, atunci cand le scria corintenilor: „Multumesc lui Dumnezeu ca eu vorbesc in alte limbi mai mult decat voi toti” ( 1 Corinteni 14, 18 ).
      Cu stima,
      Lori B.

  10. remus talpos spune:

    Nu contest ca roada este prioritara darurilor.Roada este superioara darurilor .Isus a vorbit despre unii care :prooroceau ,faceau minuni dar lucrau si faradelegea si spune ca nu vor intra in inparatia cerurilor.Mai mult vestirea Cuvintului este superioara minunilor (Luca 16:31) ,,daca nu asculta pe Moise si pe prooroci nu vor crede nici chiar daca ar invia cineva din morti”.Eu nu am facut nimic alceva decit am relatat in mare ce inteleg eu ca spune Pavel despre darul vorbirii in limbi Biserici din Corint .Faptul ca roada este mai inportanta asta nu inseamna ca trebuie sa dam la oparte darurile ca altfel nu ar vorbi Scriptura despre ele.Eu am spus ca darul limbilor a fost dat cu un scop impatrit :
    1 . -ca semn -sa insoteasca propovaduirea Evangheliei
    – semn a judecatii lui Israel
    – in unele cazuri semn a primirii Duhului
    2 . – pentru zidirea Bisericii
    3 . -pentru zidire personala
    4 . – pentru inchinare lui Dumnezeu
    Care din aceste scopuri ale darului nu sint sustinute de Scriptura?
    Probabil ca lucrurile cu care nu ati fost deacord au fost urmatoarele :
    -zidirea personala prin vorbirea in limbi a fost principalul scop pentru care a fost dat darul
    – toti credinciosi pot vorbi in limbi spre zidire personala
    – voia lui Dumnezeu este ca toti sa vorbeasca in limbi pentru zidire personala .
    Eu sunt deschis sa discut despre orcare din aceste lucruri si daca cineva imi dovedeste ca am gresit in ceva din ce am spus imi schimb parerea.

    • Lori Balogh spune:

      Eu nu am spus ca ati gresit, insa personal nu inteleg de ce, dintre toate darurile Duhului, tocmai vorbirea in limbi este cea de care depinde zidirea noastra personala. Pavel ne sfatuieste sa umblam dupa „darurile cele mai bune”, apoi ne arata o cale „nespus mai buna” ( 1 Corinteni 12, 31 ), vorbindu-ne despre dragoste ( 1 Corinteni 13 ). Spunand acestea nu vreau sa arunc niciun blam asupra credintei cuiva; eu doar spun ce simt in lumina Scripturii.

  11. remus talpos spune:

    Vorbirea in limbi nu este singurul dar de care depinde zidirea noastra.Pavel arata superioritatea proorociei fata de vorbirea in limbi.In contextul deacolo as defini proorocia ca orice lucrare crestina care se manifesta in adunare spre,,zidire ,sfatuire si mingiiere.Dupa ce ii invata ca proorocia este superioara limbilor ,Pavel ii incurajeaza sa rivneasca proorocia dar sa nu INPIEDICE vorbirea in limbi.Vedem dar ca ,chiar daca proorocia este mai importanta totusi limbile nu trebuie inpiedicate.
    Scopul principal pentru care sunt date limbile nu a fost spre ,, folosul altora”in primul rind . Darul limbilor are ca scop principal nu comunitatea ci inchinarea personala ,,cine vorbeste in alte limbi NU VORBESTE OAMENILOR” ci lui Dumnezeu. ; ,,daca ma rog in alta limba” sau ,,ma voi ruga cu duhul” , ,,voi cinta cu duhul” , ,,daca aduci multumiri cu duhul” dar si zidirea personala ,,cine vorbeste in alta limba se zideste pe sine insusi DAR cine prooroceste zideste Biserica „vedem dar ca zidirea personala prin darul limbilor este pusa in contrast prin acel ,,DAR”din vers.4 cu zidirea comunitati prin proorocie.Deacea eu cred ca ,chiar daca limbile sunt si ,,spre folosul altora” daca sunt talmacite totusi scopul lor principal este zidirea individului. Darul limbilor este spre zidire personala din pricina ca nu se intelege ce spui si atunci nu poate fi destinat pentru zidire colectiva .Cum se zideste cineva personal daca nu pricepe ce spune ? Se poate intelege acest lucru doar prin experienta ,practicind manifestarea darului in viata noastra .Daca nu am experimentat acest lucru nu il putem intelege practic dar totusi putem crede ca asa este pentruca asa a zis Dumnezeu ca este .De ce este asa ,raspunsul este simplu : asa a hotarit Dumnezeu sa fie.

    • Lori Balogh spune:

      Am inteles… Raman totusi cu o nedumerire: Intr-un comentariu anterior, ati amintit ceva despre E.G.White, in termeni care par sa nege chemarea ei profetica. Totusi, d-v vorbiti de importanta darului profetic in Biserica lui Christos. Ce sa inteleg: Acceptam darul profetic doar ca idee, dar ii respingem si ii discreditam pe cei care il au ?

  12. remus talpos spune:

    Darul profetic exista .Rar dar exista.

  13. Alex spune:

    Este o mare diferenta intre darul vorbirea in limbi ca dar si ca semn a primirii duhului sfint.

  14. Alex spune:

    Este o mare diferenta intre vorbirea in limbi ca dar 1 corinteni 12,10 si vorbirea in limbi ca semn a primirii duhului sfint.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Spam protection by WP Captcha-Free