Dictionar biblic – Litera „U”

Dictionar biblic – Litera „U”

Ufaz ( Ofir ) – Tara de unde provenea un aur deosebit de fin ( Ieremia 10,9; Daniel 10,3 ). Nu se cunoaste nicio  tara cu cu numele acesta.Unele ipoteze afirma ca Ufaz ar trebui citit Ofir, care este numele unei regiuni aurifere. O alta ipoteza sustine ca Ufaz ar fi un substantiv comun, insemnand aur fin.

Ulai – Rau din Persia, numit in prezent Karun. Pliniu afirma ca Ulaiul inconjura cetatea Susa. Raul Ulai apare intr-o vedenie a lui Daniel ( Daniel 8, 2.3.16 ).

Ungere – De regula, ungerea avea un caracter sacru, deoarece indica punerea deoparte pentru slujire. Ungerea sfanta se aplica diferitelor obiecte de cult ( Exod 30, 26-29 ). In cazul unui lepros, ea marca reintegrarea lui in societate. De ungerea sfanta beneficiau trei categorii de persoane: preotii, regii si profetii.

Uraciunea pustiirii – Idolatrie care corupe omul, goleste de continut conceptia sa despre Dumnezeu si-l antreneaza sa se opuna, pe fatza sau in ascuns, planului divin. Expresia apare in profetiile lui Daniel                 ( Daniel 9,27 ) si e preluata in predica Mantuitorului ( Matei 24,15 ). Profetia despre “uraciunea pustiirii” s-a implinit partial de-a lungul timpului, insa implinirea ei deplina va avea loc in  timpul domniei lui Antichrist, care va lua sfarsit prin triumful Imparatiei lui Dumnezeu pe pamant ( Daniel 9,27; 12,7.11 ).

Urban – “Politicos”. Crestin din Roma caruia Pavel ii transmite salutari ( Romani 16,9 ).

Urcior – Vas de pamant destinat pastrarii apei ( Judecatori 7,19 ). Unele urcioare antice aveau o toarta, altele aveau doua toarte, purtandu-se pe cap sau pe umeri, in mod deosebit de catre femei.

Urie – Barbat de origine hitita care se numara printre vitejii lui David ( 2 Samuel 23,39 ). Dupa ce regele a comis un act de adulter cu sotia lui, l-a facut sa piara prin sabia amonitilor ( 2 Samuel 11, 1-27 ).

Ur – Cetate din Sumer, tara numita mai tarziu Babilonia si ocupata de haldei. Locul de nastere al lui Avraam ( Geneza 11, 28 ).

Urim si Tumim – “Lumini si perfectiuni”. Cele doua cuvinte misterioase indica unul sau mai multe obiecte de natura necunoscuta, incluse in efodul marelui preot si plasate in pieptar. Marele preot avea dreptul sa consulte Urim si Tumim. In cazul unei intedictii, Urim si Tumim nu dadeau niciun raspuns ( 1 Samuel 14,37; 28,6 ). Dupa moartea lui David nu exista niciun indiciu ca Urim si Tumim ar mai fi fost folosite. De asemenea, dupa intoarcerea din robia babiloniana, nu avem nicio informatie legata de Urim si Tumim.

Lori Balogh

Acest articol a fost publicat în Dictionar biblic. Salvează legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Spam protection by WP Captcha-Free