Revenirea in curand a lui Iisus

Revenirea in curand a lui Iisus

     Revenirea in glorie a Domnului nostru Iisus Christos reprezinta punctul culminant al intregului Plan de Mantuire. Fara acest eveniment, prezis de profeti si reconfirmat de promisiunile Mantuitorului, intreaga invatatura crestina ar fi lipsita de sens si finalitate, caci, spune apostolul Pavel: „Daca numai pentru viata aceasta ne-am pus nadejdea in Christos, atunci suntem cei mai nenorociti dintre toti oamenii” ( 1 Corinteni 15, 19 ).

Viata traita cu Christos este frumoasa oricum, chiar daca ea s-ar limita doar la cei cativa zeci de ani pe care-i traim pe pamant. Probabil ca Pavel, cand a afirmat lucrul acesta, s-a referit la faptul ca o speranta neimplinita este mai rea decat lipsa oricarei sperante. De aceea, un crestin care are in el „gandul vesniciei” ( Eclesiastul 3,11 ) si care nu ajunge sa-si implineasca aceasta nadejde, este mai nefericit decat un ateu care nici macar nu are astfel de sperante si asteptari.

Din fericire, crestinismul veritabil are un sens si o finalitate dincolo de aceasta viata trecatoare, „scurta, dar plina de necazuri” ( Iov 14,1 ). Si acest sens este dat de maretul eveniment al revenirii lui Iisus, asteptat cu dor de toti crestinii adevarati de-a lungul secolelor.

Este adevarat ca in cele doua milenii de crestinism s-a gresit mult in legatura cu acest maret eveniment. S-a gresit poate nu atat de mult in ceea ce priveste pregatirea si spiritul asteptarii revenirii Mantuitorului, cat mai ales prin ignorarea unui mare adevar pe care l-a lasat Domnul nostru:

     „Despre ziua aceea si despre ceasul acela nu stie nimeni: nici ingerii din ceruri, nici Fiul, ci numai Tatal… Vegheati dar pentru ca nu stiti in ce zi va veni Domnul vostru” ( Matei 24, 36.42 ).

Cu putin timp inainte de inaltarea Sa la cer, ucenicii L-au intrebat pe Domnul lor: „Doamne, in vremea aceasta ai de gand sa asezi din nou Imparatia lui Israel ?” El le-a raspuns: „Nu este treaba voastra sa stiti vremurile sau soroacele, pe acestea Tatal le-a pastrat sub stapanirea Sa” ( Fapte 1, 6.7 ).

In ciuda avertismentului clar lasat de Iisus cu privire la incercarea oamenilor de a fixa un timp precis al revenirii Sale, totusi crestinii au facut aceasta greseala in repetate randuri. Si inca mai gresesc si astazi…

Crestinii L-au asteptat pe Domnul Iisus sa revina in anul 1 000; mileritii L-au asteptat in toamna anului 1844; martorii lui Iehova L-au asteptat in 1874, 1914 si 1975; si chiar si astazi, in ciuda esecurilor repetate ale trecutului, exista crestini care ignora cu buna stiinta cuvintele Mantuitorului, incercand sa fixeze noi date pentru revenirea Sa.

Dezamagirea va fi insa pe masura, caci revenirea Domnului Christos va fi o surpriza – cea mai mare surpriza pentru omenire. Pentru cei care s-au pregatit si L-au iubit cu adevarat pe Dumnezeu, aceasta surpriza va fi placuta; pentru ceilalti insa, ea va fi o mare surpriza neplacuta, „o prapadenie neasteptata care va veni peste ei ca durerile nasterii peste femeia insarcinata; si nu va fi chip de scapare” ( 1 Tesaloniceni 5,3 ).

Cei care fixeaza si astazi date pentru revenirea lui Christos reprezinta o extrema a ceea ce inseamna adevaratul crestinism. La cealalta extrema se afla acei crestini ( din nefericire, printre ei se afla si multe  fetze bisericesti ) care considera ca maretul eveniment va avea loc peste sute sau mii de ani.

Insa un adevarat urmas al Domnului Iisus se va feri de ambele extreme. Cum ? Citind cu atentie tot ce este scris in Scriptura in legatura cu acest eveniment, analizand semnele indicate de Domnul Iisus si scriitorii Noului Testament si tinand cont de indemnul Mantuitorului:

„De la smochin invatati pilda lui: Cand ii fragezeste si infrunzeste mladita, stiti ca vara este aproape. Tot asa si voi, cand veti vedea toate aceste lucruri, sa stiti ca Fiul omului este aproape, este chiar la usi” ( Matei 24, 32.33 ).

In ce ma priveste, cred ca revenirea Mantuitorului este foarte aproape din urmatoarele motive:

1) Cred ca Domnul Iisus va reveni curand deoarece se implinesc semnele indicate de El cu privire la acest eveniment.

Candva am avut ocazia sa discut cu un preot foarte deschis la dialog despre fagaduinta revenirii Mantuitorului, legand acest eveniment de semnele prezentate in Scripturi, mai ales cele din Matei 24: razboaie si vesti de razboaie, cutremure de pamant, ciumi, profeti si Christosi mincinosi, foamete si altele.

In final, am ajuns la o concluzie comuna: astfel de semne au existat intotdeauna de-a lungul istoriei lumii. De la caderea omului, lumea nu a fost lipsita de razboaie, cutremure, epidemii si tot felul de dezastre naturale si crize sociale. Atunci in ce consta capacitatea unor astfel de evenimente de a fi semne ale revenirii Mantuitorului ?

Am apreciat mult raspunsul preotului la aceasta dilema: „Intotdeauna au fost razboaie pe pamant, dar niciodata ca astazi; intotdeauna au fost cutremure, dar niciodata ca astazi; intotdeauna au fost epidemii, foamete, Christosi si proroci mincinosi, dar niciodata ca astazi. De aceea cred”, spunea dansul, „ca revenirea Mantuitorului este foarte aproape.

Asadar, unul din motivele care ma determina sa cred ca revenirea Domnului Iisus este foarte aproape este tocmai intensificarea tuturor acestor fenomene naturale, sociale sau religioase. Ele au existat intotdeauna de cand omul a cazut in pacat, insa, pe masura ce ne apropiem de final, ele se vor intensifica atat cantitativ, cat si ca amploare.

2) Cred ca Domnul Iisus va reveni curand deoarece semnele indicate de El se implinesc concomitent si au un caracter din ce in ce mai global.

Din predica Domnului Christos, relatata in Matei 24, mi-a atras atentia o expresie folosita in vers.33: „cand veti vedea toate aceste lucruri.” De-a lungul istoriei pacatului, „aceste lucruri”, adica semnele enumerate in Matei 24, s-au implinit pe rand si intermitent. In unele perioade au predominat razboaiele, in alte perioade au predominat dezastrele naturale, cutremurele, foametea, framantarile sociale, etc.

Mantuitorul ne atrage atentia ca inainte de revenirea Sa va exista un timp in care aceste semne se vor produce concomitent, lumea confruntandu-se nu doar cu unele din „aceste lucruri”, din cand in cand, ci cu „toate aceste lucruri” in acelasi timp. Acest detaliu ne conduce la ideea de criza mondiala.

Cu cateva decenii in urma, daca izbucnea un razboi intr-un colt al planetei, nu era afectata cealalta parte a lumii. Astazi, asa cum remarca cineva, „daca arunci o piatra in Sena, se ridica nivelul oceanului la New York”. Astazi, cel mai mic conflict intr-o zona petroliera duce la ridicarea pretului petrolului instantaneu in intreaga lume. Astazi, scaderea actiunilor la unele din bursele marilor capitale ale lumii duce automat la efecte in intreaga economie globala.

De aceea cred ca globalizarea acestor fenomene, alaturi de intensificarea lor, reprezinta un semn ca revenirea Mantuitorului este foarte aproape. De fapt, revenirea Lui este singura solutie la criza globala in care se afunda lumea noastra pe zi ce trece.

3) Cred ca Domnul Iisus va reveni curand deoarece oamenii traiesc normal intr-un timp de anormalitate.

     Vorbindu-le ascultatorilor Sai despre timpul premergator revenirii Sale, Iisus a asemanat acest timp cu cel trait de generatia lui Noe si a lui Lot:

Ce s-a intamplat in zilele lui Noe, se va intampla la fel si in zilele Fiului omului: mancau, beau, se insurau si se maritau pana in ziua cand a intrat Noe in corabie; si a venit potopul si i-a prapadit pe toti.

     Ce s-a intamplat in zilele lui Lot, se va intampla aidoma: oamenii mancau, beau, cumparau, vindeau, sadeau, zideau, dar in ziua cand a iesit Lot din Sodoma, a plouat foc si pucioasa din cer si i-a pierdut pe toti. Tot asa va fi si in ziua cand Se va arata Fiul omului” ( Luca 17, 26-30 ).

Este cat se poate de normal ca oamenii sa manace, sa bea, sa se casatoreasca, sa faca comert si sa zideasca. Toate acestea sunt griji obisnuite ale vietii si intra in comportamentul normal al oamenilor. Insa cand oamenii se comporta normal in conditii anormale, cand ei isi dedica timpul alergarii dupa placeri, bani si putere, in conditiile in care lumea se afunda tot mai mult intr-o criza globala fara iesire, iar revenirea Domnului Christos este atat de aproape, lucrurile nu mai sunt in ordine.

Timpurile de criza cer un comportament adecvat crizei. Insa in tabloul zugravit de Mantuitorul cu privire la societatea omeneasca din preziua revenirii Sale nu intalnim asa ceva. Dimpotriva, este profetizat ca omenirea se va comporta pana in ultima zi a existentei sale ca si cum nimic important nu se va intampla. Si aceasta stare de lucruri este exact ceea ce vedem astazi in jurul nostru…

4) Cred ca Domnul Iisus va reveni curand deoarece se apropie clipa in care ceea ce era de demonstrat va fi fost demonstrat.

Au trecut suficiente milenii de istorie a pacatului in care raul si-a aratat toate fetzele intunecate, intregul Univers putand sa vada cat de pacatos este pacatul. In aceasta „gaura neagra” a istoriei omenirii au fost vazute si traite tot felul de lucruri odioase, apartinand „visteriei” raului. Au fost tot felul de razboaie: de cucerire sau de aparare, religioase sau economice, „reci” sau „fierbinti”, locale sau mondiale. Au fost folosite tot felul de arme: conventionale sau neconventionale si s-au emis tot felul de pretexte pentru a justifica genocidul provocat de ele.

Universul intreg a fost martorul atator crime savarsite in numele urii, al nationalismului sau al  religiei. Ororile Inchizitiei ( din nefericire uitate de generatia secolului al XXI-lea ), Noaptea Sfantului Bartolomeu, dragonadele, holocaustul, crimele regimurilor comuniste, sclavia antica sau moderna, coruptia, exploatarea saracilor, terorismul si multe alte rele ale caror adancimi nu le vom putea cunoaste niciodata in aceasta viata au intunecat istoria lumii noastre. Iar ca o culme a urii lui Satana impotriva lui Dumnezeu, crucea de pe Golgota sta si astazi marturie inaintea intregului Univers.

Cand privesc la istoria milenara a civilizatiei omenesti, ma intreb: Ce rau mai mare decat cele ce s-au facut deja pe pamant ar mai putea sa apara ? Nu cumva raul a ajuns la o culme peste care Dumnezeu nu va putea trece fara sa ia masuri ?

Istoria biblica ne invata ca ori de cate ori un om, o natiune sau o civilizatie au ajuns la o culme a raului, Dumnezeu a intervenit punand capat raului si consecintelor lui ( vezi istoria potopului, a distrugerii Sodomei si Gomorei, a nimicirii popoarelor canaanite, etc. ). Sunt convins ca ne apropiem cu pasi repezi de aceasta culme a raului. „Quod erat demonstrandum” – „Ceea ce trebuia demonstrat, a fost demonstrat”.

5) Cred ca Domnul Iisus va reveni curand deoarece ceasul profetic se apropie de miezul noptii.

Profetia din Daniel cap.2 reda visul lui Nebucadnetar, avand in centru un urias chip de om, aflat intr-o pozitie aroganta. Este vorba aici de istoria lumii, de la data primirii visului de imparatul babilonian ( secolul al VI-lea i.Chr. ) si pana la finalul ei – moment marcat de lovirea chipului la picioarele sale de o „piatra” desprinsa fara ajutor omenesc.

Cele patru mari imperii simbolizate de capul de aur ( Babilonul ), pieptul si bratele de argint ( Medo-Persia ), pantecele si coapsele de arama ( Grecia ) si fluierele picioarelor de fier ( Roma ) au trecut demult. Unde ne aflam noi in acest cadru profetic ? In timpul picioarelor parte de fier si parte de lut – simbol al Europei actuale, o Europa cu „doua viteze”, foarte aproape de clipa in care „piatra” venita din cer va lovi chipul istoriei lumii noastre, facandu-l sa se prabuseasca pentru totdeauna.

„Piatra” care se va transforma intr-un munte mare care va umple intregul pamant – simbol al Imparatiei lui Dumnezeu –  este gata sa loveasca. Este doar o chestiune de timp. Iar eu cred ca acest moment este foarte aproape…

6) Cred ca Domnul Iisus va reveni curand deoarece s-a schimbat ceva in mentalitatea lumii cu privire la Apocalipsa – semn ca Duhul Sfant lucreaza, pregatind lumea pentru acest eveniment.

     Daca pana acum trei sau patru decenii cineva care ar fi vorbit de sfarsitul lumii ar fi fost catalogat drept fanatic religios, un om periculos care trebuie evitat sau chiar anihilat, astazi Apocalipsa este la ea acasa. Despre ea vorbesc canalele de stiri, savantii, Clubul de la Roma, oamenii politici, dar si oamenii la colt de strada.

Periodic, omenirea este inspaimantata cu cate un nou scenariu posibil al sfarsitului ei: fie apropierea vreunui asteroid de planeta noastra, fie de consecintele incalzirii globale, fie de pericolul izbucnirii unui nou razboi mondial, fie de alte si alte pericole care ar putea duce la disparitia vietii si civilizatiei umane.

Exista seriale documentare pe tema „Apocalipsa – Esti pregatit ?” , in care sunt descrise pregatirile pe care unele familii din Occident le fac in asteptarea unei Apocalipse iminente ( procurarea de rezerve alimentare pentru multi ani, procurarea de arme si instruirea tuturor membrilor familiei de a le folosi, construirea de buncare subterane, rezistente la atacuri nucleare, blindarea masinilor si locuintelor in eventualitatea unor atacuri armate si multe altele ).

Insa aici nu vorbim doar de niste excentrici, ci de o stare de spirit, de o psihoza care cuprinde din ce in ce mai multi oameni. In constientul, subconstientul sau inconstientul lor, din ce in ce mai multi oameni se asteapta la un sfarsit iminent al lumii. Iar aceasta stare de spirit ma face sa cred cu si mai multa tarie ca revenirea Domnului Iisus este foarte aproape.

7) Cred ca Domnul Iisus va reveni curand si dintr-un motiv obiectiv: viata omului este foarte scurta.

Presupunand, prin absurd, ca Domnul Iisus ar reveni peste cateva sute sau mii de ani, pentru un om, a carui speranta de viata se ridica la 70-80 de ani, revenirea Mantuitorului este foarte aproape. Cu atat mai aproape cu cat firul vietii se subtiaza, iar pragul mormantului se apropie.

Pentru cel care „adoarme” in Christos somnul mortii, nu mai exista timp. De aceea, momentul in care un crestin care asteapta cu dor sa-si revada Mantuitorul trece de pragul mormantului, este practic acelasi cu cel in care va deschide ochii in dimineata invierii.

Faptul ca pentru cei ce mor nu mai exista timp este deseori subliniat in Scripturi:

Cei vii, in adevar, macar stiu ca vor muri; dar cei morti nu stiu nimic si nu mai au nicio rasplata, fiindca pana si pomenirea li se uita. Si dragostea lor, si ura lor, si pizma lor demult au si pierit si niciodata nu vor mai avea parte de tot ce se va face sub soare… Tot ce gaseste mana ta sa faca, fa cu toata puterea ta ! Caci in locuinta mortilor in care mergi, nu mai este nici lucrare, nici chibzuiala, nici stiinta, nici intelepciune” (Eclesiastul 9, 5.6.10 )

Si cine este acela dintre noi care stie cand ultimul fir de nisip din clepsidra vietii sale se va fi scurs pentru totdeauna ?

8) Cred ca Domnul Iisus va reveni curand deoarece Evanghelia Imparatiei este predicata in toata lumea ca niciodata mai inainte.

     Dintre toate semnele prevestitoare ale revenirii lui Iisus, predicarea Evangheliei in toata lumea este singurul semn dupa a carui implinire Domnul spune clar ca va veni sfarsitul.

„Evanghelia aceasta a Imparatiei va fi propovaduita in toata lumea, ca sa slujeasca de marturie tuturor neamurilor. Atunci va veni sfarsitul” ( Matei 24, 14 ).

Cu cateva decenii in urma, implinirea acestei profetii parea imposibila cu ajutorul mijloacelor de atunci. Astazi insa, tehnologiile moderne isi aduc contributia lor la raspandirea Evangheliei in cele mai indepartate colturi ale planetei, in locuri in care predicarea clasica nu este permisa, iar numele de misionar crestin este echivalent cu cel de martir pentru Christos.

Ingerul pe care vizionarul Ioan de pe insula Patmos l-a vazut zburand „prin mijlocul cerului cu o Evanghelie vesnica” , pe care trebuia sa o vesteasca tuturor locuitorilor pamantului, „oricarui neam, oricarei semintii, oricarei limbi si oricarui norod” ( Apocalipsa 14, 6 ) este o promisiune ferma din partea lui Dumnezeu ca, inainte de a reveni Mantuitorul in slava Sa, Evanghelia va fi predicata oricarei fapturi. Cel putin ca marturie…

Astazi Evanghelia se predica de la amvoanele bisericilor, prin vizite din casa in casa, lucrare personala, evanghelizari publice, lucrare medicala, educatie crestina, transmisiuni prin satelit, literatura, radio, televiziune, internet si telefonie mobila. Practic, nu exista tehnologie noua folosita in comunicatii de care sa nu beneficieze si predicarea Evangheliei.

Insa dincolo de beneficiile tehnologiei, sa nu uitam ca lucrarea lui Dumnezeu „nu se va face nici prin putere, nici prin tarie, ci prin Duhul Meu, zice Domnul ostirilor” ( Zaharia 4,6 ). Iar cand Dumnezeu va considera ca Cincizecimea din Biserica primara trebuie reeditata si cand Duhul Sfant va fi revarsat in plinatatea Lui peste Biserica, Evanghelia va inainta cu putere in cele mai intunecoase locuri ale pamantului.

Caci Domnul va implini pe deplin si repede pe pamant cuvantul Lui” ( Romani 9, 28 ).

9) Cred ca Domnul Iisus va reveni curand deoarece Dumnezeu este dragoste. Iar dragostea nu poate face casa buna cu suferinta celui pe care-l iubesti.

     Adesea se aude rostindu-se intrebarea: „Daca Dumnezeu este dragoste, de ce ingaduie atata suferinta pe pamant ? Raspunsul la o astfel de intrebari il putem gasi doar tinand cont de realitatea marelui conflict dintre bine si rau, dintre Dumnezeu si Satana. Aceasta lupta ideologica, in care raul se foloseste de toate armele posibile ( de la minciuna, inselatorie, defaimare, confuzie, descurajare si pana la crima ), in timp ce binele se limiteaza doar la armele neprihanirii ( adevarul, cinstea, corectitudinea, sfintenia, curatia ), este nevoie de timp pentru ca raul sa fie demascat in toata uratenia lui, iar binele sa fie invingator in toata frumusetea lui.

Cand ceea ce trebuia demonstrat inaintea Universului va fi fost demonstrat, Dumnezeu nu va intarzia nici macar o singura clipa de a pune capat istoriei pacatului, cu tot cortegiul ei de suferinte si moarte. Caci este scris: „El nu necajeste cu placere, nici nu mahneste bucuros pe copiii oamenilor” ( Plangeri 3,33 ). Dorinta cea mai mare a Tatalui nostru ceresc este sa-i aduca pe copiii Sai credinciosi cat mai curand alaturi de Sine, pentru a se bucura o vesnicie de viata imbelsugata promisa.

Cand ultimul act al dramei pacatului se va fi jucat, iar „actorii” vor fi ales de partea cui vor sa stea in vesnicie, Dumnezeu va trage cortina si va spune asemenea Mantuitorului pe cruce: „S-a ispravit !” ( Ioan 19,3 ).

In felul acesta, marele eveniment al revenirii in slava a Domnului Iisus va primi unda verde. Si tot atunci, dorinta tuturor credinciosilor din toate veacurile se va implini. Atunci va incepe vesnicia: pentru unii, viata vesnica, iar pentru altii, moartea vesnica. Iar eu cred ca acest lucru se va implini curand.

     „Da, Eu vin curand.” „Amin ! Vino, Doamne, Iisuse !” ( Apocalipsa 22,20 ).

Lori Balogh

This entry was posted in Subiecte controversate and tagged . Bookmark the permalink.

53 Responses to Revenirea in curand a lui Iisus

  1. Eugen Duțu says:

    Pacea Domnului Isus Hristos să fie în inima dumneavoastră, frate Remus.

    Din respectul pe care vi-l port aleg să închei aici conversația noastră.

    Vă asigur că vă respect întrutotul dreptul de a alege ceea ce doriți să credeți.

    Vă doresc ca binecuvântarea Domnului Isus Hristos să fie asupra dumneavoastră și familiei dumneavoastră.

  2. remus says:

    Frate Eugen ,cunosc si eu faptul ca Mat.16:28 este interpretat ca avind implinirea in evenimentul schimbari la fata ,altii spun ca sa implinit la invierea Domnului ,dumneavoastra vorbiti chiar si de inaltarea Domnului .Nu neg niciuna din aceste interpretari ca fiind posibile cu specificatia ca in niciunul din aceste evenimente nu vad inplinirea urmatoarei afirmatii :,,atunci va rasplati fiecaruia dupa faptele lui”.Si tocmai pe aceasta rasplatire cade in primul rind accentul in text. Sa privim in mare pasajul:
    -v.24 – Isus ne cheama sa mergem dupa el ,sa ne lepadam de noi,sa ne luam crucea si sa-l urmam
    – v.25 apoi ne arata ce se intimpla daca facem aceste lucruri si ce se intimpla daca nu facem aceste lucruri – daca ne pierdem viata o cistigam iar daca cistigam viata aceasta o pierdem pe cea vecnica (ne pierdem sufletul)
    In contextul acesta Domnul vorbeste despre rasplata care o va aduce cind va veni Fiul omului.

  3. Eugen Duțu says:

    Pacea Domnului Isus Hristos să fie în inima dumneavoastră, frate Remus.

    Frate drag, cheia la Ioan 21:22 este în versetul 23 : „… Însă Isus nu zisese lui Petru că (Ioan) nu va muri de loc …”

    Iar despre Matei 16:28 pot să vă spun că unii dintre ucenici AU VĂZUT urmatoarele :

    – în primul rând schimbarea la față a Domnului despre care fratele Matei scrie ” fața Lui a strălucit ca soarele și hainele i s-au făcut albe ca lumina” – este de altfel singurul dintre sinoptici care explică în ce a constat schimbarea la față.

    Apoi prezența fraților noștri în Isus Hristos Domnul, Moise și Ilie nu e întâmplătoare. Unul a fost înviat din morți și ridicat la cer, celălalt nu a gustat moartea.

    La venirea Domnului, când îngerii vor strânge aleșii de la o margine a cerului la cealaltă, înaintea Mântuitorului vor sta două categorii.

    Una va fi categoria Moise, frații ce vor învia nesupuși putrezirii, iar cealaltă va fi categoria Ilie, frații care vii fiind vor fi schimbați cum ne învață fratele Pavel la 1Corinteni.

    Și la scena aceasta a schimbării la față nu lipsește un nor luminos, căci venirea Domnului va fi cu slavă și cu putere.

    Fac o paranteză și scriu despre importanța citirii sinopticilor în paralel, ca să nu pirdem amănunte, când gândim asupra vreunui pasaj biblic.

    Textul Matei 16:28 când e redat de frații Marcu și Luca nu mai zice „… pe Fiul omului venind în Împărăția Sa.” ci „…Împărăția lui Dumnezeu venind cu putere” respectiv „Împărăția lui Dumnezeu”.
    Concluzia este : îi citim pe toți trei în paralel ca să avem imaginea completă, abia apoi tragem concluzii, evident după ce ne-am rugat pentru călăuzire mai târziu înainte.

    Mi se strânge inima văzând câți oameni, frații mei în Domnul Isus, clădesc pe Luca 16:16 fără să ia seama la Matei 11:13 care îl explică pe primul.
    Închid paranteza.

    Ca să închei despre schimbarea la față, am să vă rog frate pe dumneavoastră să scrieți pentru cei ce nu știu, de ce frații Matei și Marcu au scris „după șase zile” la începutul descrierii schimbării la față, iar fratele Luca zice „Cam la opt zile”.

    – în al doilea rând ucenicii AU VĂZUT înălțarea Domnului și iată cuvintele pe care îngerii le-au spus acestora : „Acest Isus … VA VENI ÎN ACELAȘI FEL CUM L-AȚI VAZUT MERGÂND LA CER.”

    Frate Remus așa înțeleg eu, prin harul Domnului, cum s-a împlinit Matei 16:28.

    Vă doresc frate binecuvântarea Domnului Isus Hristos asupra dumneavoastră și familiei dumneavoastră.

  4. remus says:

    Cit priveste Mat 16:28 daca Domnul a zis ca : ,,uni din cei ce stau aici nu vor muri pina vor vedea pe Fiul omului venind in imparatia Sa ” eu cred ca asa a fost .De ce ? Simplu ,pentru ca asa a zis Isus si eu il cred pe cuvint. Va doresc binecuvintarea Domnului nostru Isus Hristos. Totusi va las un verset sa meditati la el ,,daca Eu vreau ca sa ramina (este vorba de Ioan) pina voi veni Eu ce-ti pasa tie ” ii spune Isus lui Petru (Ioan 21:22 ) .Oare Isus a vrut sa spuna ca Ioan nu va muri pina va veni Domnul ? Cine stie ,poate.

  5. Eugen Duțu says:

    Vă mulțumesc frumos pentru lămurire, frate Remus.

    Eu mă gândisem că aveți alte informații istorice, căci din textul postat de dumneavoastră în 21.04 reiese că valorizați versetul Matei 16:28.

    Dar probabil nu-l înțeleg eu bine.

    Încă o dată vă mulțumesc pentru amabilitatea cu care ați discutat cu mine, vă respect dorința și închid subiectul cu dumneavoastră.

    Vă doresc frate, ca binecuvântarea Domnului Isus Hristos să fie asupra dumneavoastră și asupra familiei dumneavoastră.

  6. remus says:

    Frate cei ce au supravetuit nenorocirilor venite peste Israel cu siguranta nu ne-au lasat scris ca l-ar fi vazut pe Domnul dar ne-au lasat scris ca au vazut judecata Domnului .In felul acesta s-a manifestat venirea Domnului prin aratarea judecati Domnului. Pe Domnul nu il va vedea nimeni pina cind se va arata la Armagedon caci atunci zice Ioan ca a vazut ,,cerul deschis” si pe Domnul coborind din cer. Pina atunci Ioan zice ca a vazut ,,o usa deschisa in cer „,sau ,,templul lui Dumnezeu s-a deschis” , ,,sa deschis Templul cortului marturiei” . Dar cerul a fost deschis doar in Apoc.19 in finalul istoriei. Daca cerul se deschide doar in finalul istoriei cum ar putea cineva sa vada pe Domnul pina atunci ?

  7. Eugen Duțu says:

    Pacea Domnului Isus Hristos să fie în inima dumneavoastră, frate Remus.

    Frate eu am amintit de credincioșii adunați nu pentru că ați fi scris dumneavoastră, ci pentru că acesta este altgoritmul venirii Domnului Isus Hristos așa cum stă scris în Matei 24.
    Venirea Domnului descrisă acolo conține judecata generației în viață (vezi bocetul) , dar și adunarea credincioșilor.

    Ca urmare, m-am gândit că dacă Domnul ar fi venit în secolul I ar fi urmat aceeași pași.

    Înțeleg de la dumneavoastră că nu.

    Iar despre „manifestarea venirii Domnului în secolul I”, eu nu am nici o cunoștință. Romanii și evreii ce-au supraviețuit războiului din 70 n-au lăsat nimic scris despre așa ceva, după cunoștința mea.

    Dacă dumneavoastră știți mai multe, vă rog frumos să mă ajutați și pe mine.

    Vă doresc ca binecuvântarea Domnului Isus Hristos să fie asupra dumneavoastră și asupra familiei dumneavoastră.

  8. Ema says:

    Frate Lori, recunosc că am fost ironică și îmi cer scuze pentru asta. Am să mă străduiesc pe viitor ca ceea ce voi spune să fie spre zidirea noastră reciprocă.

  9. Lori Balogh says:

    Dragi frati si surori in Domnul,
    Atata timp cat dialogul este insotit de respect reciproc, puteti sa scrieti ceea ce va indeamna Duhul sa scrieti, impartasind altora ceea ce am inteles fiecare din studiul Cuvantului. Cu totii avem de invatat, chiar daca nu am ajuns inca la „unirea credintei si a cunostintei Fiului lui Dumnezeu”. Acolo unde exista dorinta sincera de a intelege mai clar Cuvantul, sunt convins ca Dumnezeu ne va lumina inimile sa intelegem voia Sa. Aceasta este rugaciunea mea catre Domnul.
    Cu stima,
    Lori B.

  10. Ema says:

    Frate Remus, nu cred că ați înțeles bine. Eu nu v-am cerut un dialog. Când mă uit la anii pe care îi aveți de studiu, mă apucă un fior numai la gândul că aș putea să vă învăț ceva.
    Eu am încercat doar să îndeplinesc ce se spune în 2 Petru 3:15.
    Harul Domnului Iisus Hristos să fie peste dumnevoastră!

  11. remus says:

    Sora Ema nu trebuie sa va suparati ca am zis ca ne putem pierde in ,,padurea Bibliei” va spun din experienta ,eu m-am pierdut de multe ori .Cit priveste un dialog sunt dispus doar daca fratele Balogh permite. Este blogul dinsului si nu vreau sa scriu prea mult ,pentruca am scris si asa de multe ori .Oricum apreciez zelul dumneavoastra pentru Scriptura si chiar cunostintele pe care le aveti dupa 4 ani de studiu.

  12. remus says:

    Intrebati care ar fi rostul acelei veniri ? Insusi dumneavoastra ati raspuns : sa judece pe Israel .Cu ce se deosebeste aceasta judecata de cea prin Nebucadnetar ? Exista o deosebire :
    – Israelul este scos din planul lui Dumnezeu
    – se spune ca generatia din timpul Domnului ,,a umplut masura neleguiri parintilor lor”
    Nu vreau sa mai discut pe marginea acestui lucru ci doar spun atit ca daca nu exista o manifestare a veniri Domnului in primul secol eu ramin cu o multime de intrebari fara raspuns la anumite texte din Scriptura.
    Inca ceva : eu nu am spus ca in prima faza a veniri Domnului ,Domnul ar fi adunat anumiti alesi ,chemati si credinciosi ci am zis ca acest lucru se va intimpla in viitor la rapire apoi Domnul va veni cu Biserica la Armagedon.
    Poate vi se pare ciudat o venire a Domnului in mai multe faze dar sa stiti ca Scriptura prezinta si alte evenimente escatologie in mai multe faze .De ex:
    – imparatia a venit dar in acelasi timp va veni si in viitor
    – invierea : a inceput cu Hristos (,,Hristos este primul rod…) apoi inainte de 1000 ani ,apoi dupa 1000 ani
    – judecata – a inceput la cruce ( ,,acum are loc jud. lumii acestea” ), apoi nici vrajmasii nu vor fi nimiciti toti deodata pentruca este scris ,,vrajmasul cel din urma care va fi nimicit…..deci daca este un vrajmas nimicit la urma inseamna ca nu sunt nimiciti toti deodata.
    – lucrurile se vor inoi treptat ,,vremile (la plural) inoiri tuturor lucrurilor”
    – creatia noua a inceput deja ,,daca este cineva in Hristos este o creatie noua” si in final va fi deplina
    Frate Eugen conform Scripturi de la prima venire a lui Hristos a inceput ,,vremea sfirsitului”

  13. Ema says:

    Dacă Domnul va vrea, voi vorbi bucuroasă și despre asta. Să mergem la următorul verset:
    Matei 12, 29 „Sau cum poate cineva să intre în casa celui tare şi să-i jefuiască gospodăria, dacă n-a legat mai întâi pe cel tare? Numai atunci îi va jefui casa. „
    Iisus face o pildă foarte interesantă aici: cine este cel tare de aici? Contextul ne arată că se referă la căpetenia dracilor. Deci a fost legat în timpul cât a fost Iisus pe pământ? Se pare că da.
    Cum i-a jefuit Iisus gospodăria lui Satan? De exemplu, oamenii din care a scos dracii. Sau oamenii care au ascultat de Iisus.

    Cartea Apocalipsa conține 2 episoade mari unde se vorbește despre Satan: unul la capitolul 12, unde se vorbește despre aruncarea jos a lui Satan și celălalt, capitolul 20, care vorbește despre legarea lui Satan de 1000 de ani.

    Făcând o comparație, eu cred că legarea lui Satan de la Apocalipsa 20 este aceeași cu legarea lui din Matei 12:29.

    Această legare a continuat:
    Faptele apostolilor 26, 17 „Te-am ales din mijlocul norodului acestuia şi din mijlocul neamurilor, la care te trimit, „
    Faptele apostolilor 26:18 „ca să le deschizi ochii, să se întoarcă de la întuneric la lumină şi de sub puterea Satanei la Dumnezeu şi să primească, prin credinţa în Mine, iertare de păcate şi moştenirea împreună cu cei sfinţiţi.’ „

    Din nou, Satan trebuia să fie legat, pentru ca acei oameni să fie scoși de sub puterea lui.

    Coloseni 1, 13 „El ne-a izbăvit de sub puterea întunericului şi ne-a strămutat în Împărăţia Fiului dragostei Lui, „

  14. Ema says:

    Frate Remus, eu la cei 4 ani de când studiez Cuvântul mă simt foarte onorată că am schimbat unele idei cu dumnevoastră.
    Nu am răspuns la acest comentariu al dumnevoastră pentru că l-am văzut recent. Despre nimicirea lui Satan am oferit doar un singur verset pe care mă bazez, și, într-adevăr, este foarte puțin pentru a forma o întreagă teorie. De aceea, vreau acum să completez cu altele pentru a vă forma o idee de ce cred eu acest lucru și dacă, într-adevăr m-am pierdut în ”pădurea” Bibliei.

    Matei 12, 28 „Dar dacă Eu scot afară dracii cu Duhul lui Dumnezeu, atunci Împărăţia lui Dumnezeu a venit peste voi. „
    Iisus a fost acuzat că scoate draci cu ajutorul căpeteniei dracilor, iar el spune că, din contră, face asta cu ajutorul Duhului lui Dumnezeu. Ce este interesant este că el spune că asta arată că Împărăția a venit peste ei! Cum așa?

  15. Eugen Duțu says:

    Frate Remus, despre venirea Domnului din secolul I sau acea fază a venirii Domnului de care pomeniți dumneavoastră.

    Dacă ea s-a petrecut în anonimat atunci nu are niciun sens.

    Creatorul nostru ne este alături din clipa în care ne naștem până la mormânt, ba chiar dincolo de el cum ne spune Scriptura.
    Însă El este invizibil nouă. Îl putem „percepe” doar prin credință.

    Dacă Domnul a venit „în duh” cum spun martorii de exemplu, cui poate folosi această „venire” ?

    Și de ce Domnul Isus Hristos, întrupat fiind ar fi vorbit ucenicilor care-L vedeau despre o venire dar invizibilă ?

    Nu are sens.

    Acum mă întorc la Matei 10:23.
    Frate eu nu sunt teolog, ci un simplu creștin și nici măcar unul din cei buni.

    Totuși, prin harul Domnului, am învățat din ceea ce am citit de-a lungul timpului și unul din lucrurile pe care le-am învățat este acesta : atunci când Scriptura vorbește limpede despre un anume subiect, dar există și versete izolate al căror înțeles PARE să contrazică ceea ce a fost prezentat clar, atunci caut să armonizez cazul izolat cu ceea ce e clar și nu să modific înțelesul clar ca să fac loc celuilalt.

    Afirmația din versetul 23 este un astfel de caz izolat atât din perspectiva subiectului venirea Domnului cât și din perspectiva subiectului trimiterea ucenicilor.

    Venirea Domnului în mod VIZIBIL așa cum este prezentată în Matei 24, Marcu 13 și Luca 21 este totdeauna un eveniment unitar.

    Prefer să nu mă refer acum la versetele din Apocalipsa pe care le-ați menționat, ca să încheiem cu ceea ce am început, Matei 10:23.

    Totuși eu nu cunosc ce fel de chemați, aleși și credincioși a recuperat Domnul la venirea sau faza a venirii din secolul I.

    Istoricii ne spun că frații creștini din Ierusalim au scăpat din asediul romanilor refugiindu-se în munți, în timpul în care armata romana s-a retras pentru scurt timp, inexplicabil pentru istorici, dar explicabil pentru cei ce cunosc valoarea rugăciunii.

    Și atunci care putea fi rostul acelei veniri a Domnului ?

    Doar judecarea lui Israel ați putea răspunde.

    Dar ce fel de judecată ? Națiunea a supraviețuit ca să-i pună din nou pe jar pe romani, apoi a supraviețuit și cumplitului an 135, iar azi urmașii acelora trăiesc în lumea noastră. Domnul să fie lăudat pentru aceasta !

    Deci ce fel de judecată a putut fi aceea din anul 70 și prin ce se deosebea ea de ceea ce s-a întâmplat în timpul lui Nebucadnețar pentru ca Domnul să vină ?

    Nu găsesc sens.

    Tot despre Matei 10:23. Venirea pomenită în verset este singurul element escatologic al capitolului și asta doar dacă asociem această venire cu sfârșitul istoriei.
    În rest celelalte elemente sunt unele „de parcurs”, dacă-mi permiteți expresia.

    Duhul Sfânt a lucrat cu oamenii de la creerea primului om și până la Cinzecime în mod neîntrerupt.

    În Vechiul Testament sunt pomenite o mulțime de cazuri, iar în Noul Testament pot cita pe mama lui Ioan Botezătorul Elisabeta, care s-a umplut de Duhul Sfânt (Luca 1:41), pe tatăl lui Ioan, preotul Zaharia care și el s-a umplut de Duhul Sfânt (Luca 1:47) și pe Simeon sfântul lui Dumnezeu, despre care stă scris că Duhul Sfânt era peste el (Luca 2:25).

    Dincolo de acestea lucrarea Duhului Sfânt a intrat intr-o nouă fază începând cu Cincizecimea, dar dumneavoastră v-ați referit deja la asta.

    În același timp dacă citim în paralel Marcu 6 și Luca 9, (iar citirea în paralel a celor 3 evangheliști sinoptici atunci când relatează aceleași evenimente e o regulă de bază) observăm că cei doi nu pomenesc de nici o venire a Domnului, ba la Luca 10:1 unde se scrie despre trimiterea eșalonului 2 de 70 de ucenici apare informația : „i-a trimis doi câte doi înaintea Lui, în toate CETĂȚILE și în toate locurile pe unde avea să treacă El.”

    Ca urmare Matei 10:23 este un caz izolat, iar înțelesul lui nu trebuie legat de venirea Domnului din Matei 24, ci de o situație particulară.

    Eu nu pretind că ceea ce cred referitor la acest verset este adevărul absolut, mă refer la explicația pe care am scris-o miercurea trecută, însă sunt convins că versetul nu îndreptățește pe nimeni să afirme că Domnul a mințit sau S-a înșelat.

    Frate Remus, vă doresc ca binecuvântarea Domnului Isus Hristos să fie asupra dumneavoastră și a familiei dumneavoastră.

  16. Eugen Duțu says:

    Pacea Domnului Isus Hristos să fie în inima dumneavoastră, frate Remus.

    Frate cred că vorbim despre aceleași lucruri folosind însă cuvinte deosebite.

    Iată Matei 24.

    Fratele Lori deja a scris că Domnul bun dorind să cruțe ucenicii de realitatea copleșitoare a amestecat informațiile despre distrugerea Templului cu cele despre sfârșitul istoriei.

    Vă rog frumos să urmărim împreună cadrul în care apare versetul 34 :
    -soarele și luna se întunecă, stele se clatină v.29,
    – semnul Domnului apare pe cer, toate semințiile bocesc, Domnul poate fi văzut v.30,
    – îngerii adună aleșii de la o margine a cerului la cealaltă v.31,
    ei bine acestea toate sunt lucruri ce vor fi extrem de VIZIBILE și ele ne trimit direct la sfârșitul istoriei.

    De la versetul 32 informația oferită de Domnul se întoarce spre Ierusalim și Templu, căci smochinul în legătură cu vara ne avertizează că e vorba de timp în cele ce urmează.

    Iar versetul 33 ne oferă prilej de reflecție : la ce se referă „toate aceste lucruri” care indică faptul că „Fiul omului este aproape, este chiar la uși” ?

    „Toate aceste lucruri” se referă la Ierusalim și Templu, acestea sunt evenimentele ce indică că Domnul este chiar la uși.
    Practic acesta este smochinul căruia îi frăgezea și înfrunzea mlădița, dar vara urmează la venirea Domnului.

    Căci în momentul în care Domnul va fi VĂZUT „venind pe norii cerului cu putere și cu o mare slavă” nimeni de pe pământ nu va putea spune : acum Domnul este la ușă.
    La acest semn toți vor ști că gata, istoria se sfârșește fără nici o întârziere.

    Deschid o paranteză.
    Anul 70 a adus o judecată peste poporul Israel, o judecată pe care Legea o prevedea la Deuteronom 28:15-68.
    Judecata aceasta lovește din timp în timp națiunea Israel, căci nu poți să porți numele acesta și să trăiești supus total firii pământești.

    Legământul Domnului cu Israel este unul special, are binecuvântări foarte mari, care se văd și azi, dar și blestemul este foarte mare.

    Nebucadnețar a fost doar un instrument care le-a zdruncinat liniștea în care acea generație nu se oprea din păcat deși purtau numele Israel.

    Romanii lui Titus au fost alt instrument și gândesc eu că și alți asupritori ai israeliților de-a lungul timpului au fost tot instrumente ale aceluiași blestem.
    Închid paranteza.

    Faptul că nu avem date istorice care să ne spună că în secolul I s-ar fi întâmplat ceva din ceea ce descriu versetele 29-31 ne „obligă” să înțelegem că toate lucrurile ce urmau să se întâmple în generația apostolilor ( versetul 34) sunt cele desfășurate în timpul asediului roman soldat cu distrugerea Templului lui Irod.

    Versetul 35 a pecetluit hotărârea asupra generației ce-a respins pe Mesia ce-L puteau vedea cu ochii lor, care a trăit între ei.

    De la versetul 36 informația oferită de Domnul scrutează din nou viitorul îndepărtat și ne spune că nu putem ști timpul exact al venirii Sale. Va fi o surpriză de proporții cosmice pentru mulți.

    În concluzie, frate Remus, așa cum a scris și fratele Lori, răspunsul Domnului din Matei 24 este un amestec, o combinație de elemente din cele două dezastre majore ale lumii : distrugerea Templului și venirea Domnului pentru a aduce răsplata fiecăruia.

    Diferența dintre cele două evenimente este că după distrugerea Templului lui Irod lumea aceasta plină de păcat a continuat să existe, în schimb după revenirea în mod VIZIBIL a Domnului nostru lumea cu păcatele ei va înceta să mai existe.

    De ce am scris la inceput că vorbim despre aceleași lucruri folosind cuvinte deosebite ?

    Pentru că dumneavoastră priviți la aceleași lucruri în Matei 24 și vorbiți despre o venire a Domnului în secolul I.

    Revin repede, vă rog în Numele Domnului, nu vă grăbiți cu un răspuns, ca să pot încheia.

  17. remus says:

    Nu as merge pe idea a 2 veniri a Domnului ci mai degraba pe idea veniri Domnului manifestata in mai multe faze.
    – vedem Mat.10:23 care este greu de vazut o implinire dupa evenimentele din 70 respectiv 135 d.H.
    – apoi vedem Apoc.19 :11-21 cind Domnul vine sa judece neamurile in viata la Armagedon. Acolo se zice asa : ,,ostile din cer il urmau calari ” .Cine sunt aceste osti ?
    – ingerii caci Domnul va veni cu ingerii Sai
    – sfintii – Apoc.17:14 ,,ei se vor razboi cu Mielul ; dar Mielul ii va birui …..si cei chemati,alesi si credinciosi CARE SUNT CU EL deasemenea ii vor birui.” Vedem dar ca atunci cind Domnul coboara din cer la Armagedon Biserica ESTE CU EL coborind din cer. Ca Biserica sa coboare cu Domnul din cer trebuia sa fi avut loc inainte o venire a Domnului pentru Biserica . Domnul nu poate veni cu sfinti daca nu a venit mai intii dupa ei .
    Eu vad deci venirea Domnului manifestata in mai multe faze :
    – Domnul vine sa judece pe Israel (,,acum cind VA VENI stapinul viei ce va face el vierilor acelora ? ….pe ticalosii acea ticalos ii va pierde….” Mat.21:40 )
    – Domnul vine sa rapeasca Biserica (1 Tes cap.4)
    – Domnul vine cu Biserica la Armagedon sa judece neamurile in viata (Zah.14:5)
    Cit priveste Mat.24 anumite lucruri trebuiau sa se intimple in timpul generatiei caruia ii vorbea Domnul (Mat.24:34) iar unele intr-un timp necunoscut de nimeni ,,despre ziua aceea si ceasul acela nu stie nimeni” (Mat.24:36)
    Voi reveni

  18. Eugen Dutu says:

    Pacea Domnului Isus Hristos să fie în inima dumneavoastră, frate Remus.

    Foarte frumoasă şi onestă analiza dumneavoastră, am toată admiraţia.

    Iar concluzia la care aţi ajuns cred că o pot rezuma astfel : Domnul a vorbit despre două veniri ale Sale, una pentru Israel, şi una pentru toată lumea.
    Venirea Sa pentru Israel s-a produs deja în anul 70 (sau 135), iar cea pentru toată lumea este încă în viitor.

    Dacă am înţeles greşit, vă rog să mă corectaţi.

    Dar dacă am înţeles bine, atunci vă rog să-mi permiteţi câteva precizări.

    Ideea unei prime veniri a Domnului în anul 70 (sau 135) se sprijină, în opinia mea, pe înţelegerea pe care o daţi versetului Matei 10:23, plus anumite elemente din Matei 24 (partea despre Ierusalim, versetele 15-22) şi în sfârşit pe datele istorice despre evenimentele anilor 70 şi 135 d.D.H.
    Nu exclud nici înţelegerea pe care o aveţi asupra versetului Matei 16:28, acesta fiind şi următorul verset asupra căruia doresc să ne oprim, dar doar după ce terminăm cu Matei 10:23.

    În mod asemănător procedează şi prietena sau prietenii ce postează sub numele “Ema”, cu diferenţa că din ideile prezentate reiese că toate evenimentele din Matei 24 au avut loc în secolul I (se exclude anul 135).

    Dacă în ceea ce priveşte a doua concepţie, lipsa semnelor mari ( respectiv venirea asemănată cu fulgerul de la răsărit care se vede până la apus – Matei 24:27, bocetul TUTUROR seminţiilor pământului – Matei 24:30, apariţia VIZIBILĂ a Domnului – Matei 24:30 şi adunarea aleşilor Domnului DIN CELE 4 VÂNTURI de către îngeri – Matei 24:31) demontează raţionamentul care stă la bază, în ceea ce priveşte concepţia dumneavoastră sper că sunteţi de acord că atunci când ucenicii au pus întrebarea expresă despre venirea Domnului – Matei 24:3, Stăpânul nostru nu a vorbit despre două veniri, ci doar despre una.

    Revin.

  19. Ema says:

    Domnul să fie cu dumnevoastră, frate Eugen.
    Despre sabatul lunar și sabatul săptămânal, am făcut o comparație între argumentele celor două tabere și niciunul nu m-a dat pe spate, de aceea am rămas neutră.
    Despre cum ați răspuns la întrebarea mea cu privire la Fapte 2, 17, bine ați spus că nu am niciun folos în a continua discuția cu dumnevoastră.

    Cu stimă,
    Ema

  20. remus says:

    Daca am inteles bine dumneavoastra sustineti ca expresia ,,pina va veni Fiul omului ” din v.23 s-ar referi la ,,reintilnirea Lui cu ucenici ” adica inteleg eu ca ucenici dupa ce se intorc din cimpul de misiune Domnul vine la ei sa se reintilneasca cu ei si sustineti aceasta pe baza faptului ca daca Domnul nu le-a vorbit inca despre moartea si invierea Lui nu ar fi normal sa le vorbeasca despre venirea Lui. Totusi in text exista si alte afirmatii escatologice cea ce ma determina sa cred ca si expresia ,,venirea Fiului omului este tot escatologica” De ex .textul vorbeste despre :
    – Imparatia cerurilor v.7
    – judecata viitoare v.15
    – focul geenei v.28
    -marturisirea numelui inaintea Tatalui care in alte texte se arata ca va avea loc la venirea Domnului v.32,33
    Eu cred ca ucenici fiind evrei erau familiarizati cu expresia ,,venirea Fiului omului” din profetia lui Daniel (cap 7) si stiau exact la ce sa referit Domnul.
    Sigur ca textul din Matei 10:23 dealungul timpului a dat mari batai de cap .Ateii pe baza acestui text au spus ca Isus s-a inselat ,alti cauta sa dea tot felul de interpretari dar daca luam textul cum este scris Fiul omului trebuia sa vina pina cind ucenici puteau strabate cetatile din Israel ,lucru posibil pina la judecata lui Israel din 70 d.H si 135 d.H (daca nu gresesc anul ) cind evrei au fost expulzati din Ierusalim si nu li s-a mai dat voie sa intre in el ,Ierusalimul a fost transformat intr-o cetate pagina si Israelul ca stat s-a desfintat.
    Deci eu cred ca sensul cel mai normal al expresiei ,,venirea Fiului omului ” este urmatorul : Fiul omului a venit in anul 70 sa judece pe Israel .( a nu se confunda cu venirea Domnului pentru Biserica si pentru a aduce sfirsitul istoriei lucruri care inca nu au avut loc)

  21. remus says:

    Frate Eugen eu sunt deacord ca lucrarea de propovaduire a ucenicilor a inceput atunci cind i-a trimes Domnul si ca timpul la care se refera textul din Mat.10 pare a se desfasura intr-un timp limitat pentruca ucenici sunt trimisi la ,,oile pierdute ale casei lui Israel” chiar daca textul ne face sa credem ca propovaduirea ucenicilor va ajunge si la imparati si Neamuri (v.18) dar nu pot limita timpul desfasurari evenimentelor la perioada cit a trait Domnul pe pamint ,adica 3 ani si jumatate . De ce ?
    – timpul propovaduiri pare a fi in primul rind dupa Russali ,,nu voi veti vorbi ci Duhul Tatalui vostru va vorbi in voi” (v.20 )
    – textul pare a vorbi despre prigoana mare contra ucenicilor :
    – prigoniti de evrei v.17,23,25,
    -prigoniti de Neamuri v.18
    Relatarea Scripturi ne arata ca prigoana ucenicilor nu a fost in primul rind in timpil cit a trait Domnul Isus ci din Scriptura si relatarile istorice vedem ca prigoana lor a inceput dupa Cinzecime cind ei au ramas singuri ne avind pe Domnul cu ei ci pe Duhul trimis la Cinzecime.
    – textul vorbeste de posibilitatea lor de asi pierde viata pentru Domnul (v.21,28,39) cunoastem din istorie ca martirajul ucenicilor nu a fost in vremea cit a trait Domnuil pe pamint ci dupa acea si mai ales pe vremea lui Nero .
    – propovaduirea va ajunge la imparati si Neamuri (v.18)
    Spuneati ca timpul in care se putea strabate cetatile lui Israel putea fi undeva la 3 ani si jumate cind a fost Domnul in trup ,dar sa nu uitam ca perioada in care ei trebuiau sa strabata cetatile lu Israel nu se refera la timpul propovaduiri lor ci la timpul prigoanei lor.
    Voi reveni .

  22. Eugen Duțu says:

    Pacea Domnului Isus Hristos să fie în inima dumneavoastră, sora Ema sau în inimile dumneavoastră, prieteni care postați sub pseudonimul „Ema”.

    Am scris așa din următorul motiv : mi se pare ciudat să nu vă amintiți că exact cu o săptămână în urmă sub același nume s-a citat Coloseni 1:23.

    Atunci cum „nu am văzut niciun apostol …” ?

    În plus, subiectul pe care l-ați abordat, modul în care folosiți Cuvântul Domnului și insistența dumneavoastră pe mine m-a trimis cu gândul la un grup de prieteni care posta comentarii la un moment dat propovăduind Sabatul lunar.

    Dacă totuși mă înșel îmi cer iertare.

    Despre Fapte 2:17 gândesc ce stă scris : feciorii, fetele, tinerii, bătrânii adică oameni.

    Acestea fiind scrise trebuie să vă spun că nu văd niciun folos nici pentru dumneavoastră și nici pentru mine în a continua să dialogăm.

    Vă doresc binecuvântarea Domnului Isus Hristos.

    Cu stimă,
    Eugen Duțu

  23. Ema says:

    Frate Eugen, sunt bucuroasă că ați luat aminte la mesajele mele.
    Referitor la ce ați spus, eu nu am văzut niciun apostol să fi scris despre predicarea evangheliei la orice făptură. Dar chiar dacă ar fi scris, Sfânta Scriptură ne arată că și asta s-ar fi împlinit în secolul 1.
    Faptele apostolilor 2, 16 „Ci aceasta este ce a fost spus prin prorocul Ioel: ”
    Faptele apostolilor 2, 17 „‘În zilele de pe urmă, zice Dumnezeu, voi turna din Duhul Meu peste orice făptură; feciorii voştri şi fetele voastre vor proroci, tinerii voştri vor avea vedenii şi bătrânii voştri vor visa visuri! ”
    La versetul 16, apostolul Petru spune că acele lucruri s-au împlinit atunci. La versetul 17 spune că Dumnezeu va turna din Duhul lui peste orice făptură. La ce credeți că se face referire aici când se spune ”la orice făptură”?

  24. Eugen Duțu says:

    Pacea Domnului Isus Hristos să fie în inima dumneavoastră, frate Remus.

    Doresc să analizez împreună cu dumneavoastră două texte la care v-ați referit deja.

    Primul este Matei 10:23.
    Cunoaștem că fratele Matei a scris mărturia sa urmărind desfășurarea evenimentelor cronologic.
    Cunoaștem totodată că nu a reușit în totalitate să păstreze firul cronologic.

    Totuși pentru că și ceilalți evangheliști s-au referit la trimiterea ucenicilor (și nu mai vorbim despre faptul că au fost practic doua) putem discerne că evenimentul raportat s-a produs anterior mărturiei fratelui Petru : „Tu ești Hristosul”.

    Abia din momentul acelei mărturii Domnul nostru a început să vorbească ucenicilor Săi de atunci în mod deschis despre jertfa Sa urmată de învierea Sa.

    Și abia din acel moment are sens discuția cu ucenicii despre „venirea” Domnului nostru înțelegând prin aceasta revenirea Sa în slavă.

    Rămânând la descoperirea pe care Domnul o face ucenicilor Săi, observăm că au existat reacții din partea acestora : mustrarea lui Petru și întristarea tuturora – așa cum fratele Ioan ne spune.

    Ei bine toate aceste elemente lipsesc din preajma textului analizat.

    Logica ne obligă, cred eu, să înțelegem că Domnul S-a referit la reîntîlnirea Lui cu ei, după ce-și vor fi încheiat misiunea.

    Mai este un amănunt : ucenicii nu vor isprăvi de străbătut cetățile lui Israel.

    Informațiile istorice ne transmit totuși că iudeii acelui timp nu locuiau într-un număr nelimitat de cetăți.

    De aceea exprimarea Domnului ne cere deasemenea să ne gândim la un timp limitat de cei trei ani și jumătate ai lucrării Sale în trup omenesc.

    Sunt convins că sora Ema nu a sesizat modul în care aceste cuvinte se contrazic cu ceea ce fratele apostol scrie despre predicarea evangheliei la orice făptură.

    Înainte de a trece la alt verset din Matei, vă rog frumos frate Remus să-mi scrieți dacă putem fi de acord amândoi cu privire la cele arătate mai sus.

    Vă doresc, frate, ca binecuvântarea Domnului Isus Hristos să fie asupra dumneavoastră și familiei dumneavoastră.

  25. Ema says:

    Și eu m-am întristat. Vă las să mai faceți și alte constatări, pentru că, dacă nu vă convine un comentariu, începeți să faceți constatări. Dacă vă deranjează comentariile mele, nu am nimic împotrivă dacă le ștergeți.
    Cu stimă,
    Ema

  26. Hojda camelia says:

    Sincer din cat am studiat eu pana acum nu-mi reiese acest lucru,e drept am inceput de vreo 10 luni studiul Bibliei,stiu ca nu e usor de inteles,dar asa cum ziceam am inteles ca in cer a izbucnit un razboi in urma caruia satan a fost aruncat din cer cu toti demonii,si de atunci Iisus este incoronat ca rege in cer si-si va continua domnia pana la sfarsitul celor 1000 de ani,domnie care o va preda Tatalui.Sunt bucuroasa ca intamplator am gasit acest site zilele trecute,si consider de folos fiecare opinie!

  27. remus says:

    Se zicea ca Domnul a venit in primul secol si atunci a nimicit pe Satan .Ce bine ar fi ,sincer va marturisesc ca eu ma lupt in fiecare zi cu El ,ma ispiteste in fiecare zi si de multe ori chiar ma biruieste dar astept in viitor ca ,, Dumnezeu sa zdrobeasca pe Satan sub picioarele noastre”. Nu sunt in masura sa dau sfaturi nimanui dar as spune un lucru : acum 35 ani cind am inceput sa studiez Scriptura un frate batrin imi spunea urmatorul lucru : ai grija ca Biblia este ca o padure mare daca nu esti atent te pierzi usor in ea „.De multe ori cind citesc Scriptura ma gindesc la acest sfat .

  28. Lori Balogh says:

    Stimata sora Ema,
    Va asigur ca nu m-am suparat deloc. Doar ca uneori ma intristez de unele lucruri pe care le constat. Va rog sa fiti linistita in privinta aceasta.
    Cu stima,
    Lori B.

  29. Hojda camelia says:

    Eu pana acum,din citirea Bibliei ,am inteles ca poporul ales a lui Dumnezeu este un Israel spiritual, vazand ca cei alesi vor fi din toate semintiile,neamurile de pe integ pamantul locuit.Si am mai inteles ca la venirea Sa cei alesi vor fi sub conducerea lui Iisus 1000 de ani dupa care va preda conducerea Tatalui nostru ceresc! conducerea Tatalui nostru ceresc!

  30. Ema says:

    Frate Lori, îmi pare rău că v-ați supărat. Când am zis de barză nu am fost ironică. Dar problema care se punea nu era dacă Domnul Iisus le-a dezvăluit adevărul treptat discipolilor. Cu asta sunt de acord. Este clar. Nu este nevoie de o pildă pentru a înțelege asta. Problema este alta: de ce Domnul Iisus le-a spus discipolilor că venirea lui va fi imediat după distrugerea Ierusalimului? De ce nu le-a spus ceva de genul:
    Faptele apostolilor 1, 7 „El le-a răspuns: „Nu este treaba voastră să ştiţi vremurile sau soroacele; pe acestea Tatăl le-a păstrat sub stăpânirea Sa. ”
    Sper că am fost înțeleasă și nu judecată greșit.
    Harul Domnului să fie peste noi toți!

  31. Lori Balogh says:

    Stimata sora Ema,
    Comparatia pe care o faceti dv. intre parintii care-si mint copiii ca au fost adusi de barza si cuvintele rostite de Domnul Iisus: „Mai am sa va spun multe lucruri, dar acum nu le puteti purta…” ( Ioan 16, 12 ) este neavenita. Eu nu m-am gandit la asa ceva cand am afirmat ca un parinte ii descopera treptat copilului sau anumite adevaruri, in functie de puterea lui de intelegere. A-i descoperi copilului unele adevaruri treptat nu inseamna in mod obligatoriu ca-l minti. In cazul Mantuitorului, cu atat mai putin.
    As avea o multime de intrebari sa va pun, dar renunt, caci mi-am dat seama din comentariile dv. de cursul gandirii dv. Asa ca renunt si va anunt ca dialogul este incheiat.
    Cu stima,
    Lori B.

  32. Ema says:

    Frate Lori, dacă un părinte îi spune copilului său: ”te-a adus barza”, eu cred că îi spune o minciună. Sau, dacă nu este minciună, cel puțin, este un neadevăr.
    Matei 10, 23 „Când vă vor prigoni într-o cetate, să fugiţi într-alta. Adevărat vă spun că nu veţi isprăvi de străbătut cetăţile lui Israel până va veni Fiul omului. ”
    Ce putem spune despre acest lucru pe care l-a spus Domnul?
    Despre mântuire:
    Este adevărat că venirea Domnului Iisus avea în principal legătură cu evreii, dar toți creștinii o așteptau.
    Filipeni 4, 5 „Blândeţea voastră să fie cunoscută de toţi oamenii. Domnul este aproape. ”
    1 Corinteni 1, 7 „aşa că nu duceţi lipsă de niciun fel de dar în aşteptarea arătării Domnului nostru Isus Hristos. ”
    1 Corinteni 7, 29 „Iată ce vreau să spun, fraţilor: de acum vremea s-a scurtat. Spun lucrul acesta pentru ca cei ce au neveste să fie ca şi cum n-ar avea; ”
    1 Tesaloniceni 5, 23 „Dumnezeul păcii să vă sfinţească El Însuşi pe deplin şi duhul vostru, sufletul vostru şi trupul vostru să fie păzite întregi, fără prihană la venirea Domnului nostru Isus Hristos. ”
    Deci faptul că venirea era aproape era important pentru toți creștinii, nu doar pentru cei evrei. De ce?
    1) Romani 16, 20 „Dumnezeul păcii va zdrobi în curând pe Satana sub picioarele voastre. Harul Domnului nostru Isus Hristos să fie cu voi! Amin. ” Primul aspect este că atunci a avut loc și nimicirea lui Satan.
    2) Iacov 5, 8 „Fiţi şi voi îndelung răbdători, întăriţi-vă inimile, căci venirea Domnului este aproape. ”
    Iacov 5, 9 „Nu vă plângeţi unii împotriva altora, fraţilor, ca să nu fiţi judecaţi; iată că Judecătorul este chiar la uşă. ” Aceste versete arată că la venirea Domnului a început judecata.
    Apostolul Petru a confirmat asta:
    1 Petru 4, 5 „Dar au să dea socoteală înaintea Celui ce este gata să judece viii şi morţii. ”
    1 Petru 4, 7 „Sfârşitul tuturor lucrurilor este aproape. Fiţi înţelepţi dar şi vegheaţi în vederea rugăciunii. ”
    3) Învierea morților
    1 Corinteni 15, 23 „dar fiecare la rândul cetei lui. Hristos este cel dintâi rod, apoi, la venirea Lui, cei ce sunt ai lui Hristos. ”
    1 Tesaloniceni 4, 15 „Iată, în adevăr, ce vă spunem prin Cuvântul Domnului: noi cei vii, care vom rămâne până la venirea Domnului, nu vom lua-o înaintea celor adormiţi. ”
    Despre ce așteptări am de la viitor, dacă îmi voi păstra credința până la sfârșit:
    1 Corinteni 15, 49 „Şi după cum am purtat chipul celui pământesc, tot aşa vom purta şi chipul Celui ceresc. ”
    Și nu numai pentru mine, pentru toți cei ce îndeplinesc următoarele 2 condiții:
    Romani 10, 9 „Dacă mărturiseşti deci cu gura ta pe Isus ca Domn şi dacă crezi în inima ta că Dumnezeu L-a înviat din morţi, vei fi mântuit. „

  33. Lori Balogh says:

    Stimata sora Ema,
    Departe de mine sa-L acuz pe Mantuitorul meu de minciuna. Atunci cand nu descoperi intregul adevar din simplul motiv ca interlocutorii tai nu-l pot intelege la acea data, nu inseamna minciuna, ci adevarata dragoste, manifestata prin intelegerea limitelor celorlalti. Oare nu asa fac parintii cu copiii lor ? Inseamna ca ii mint daca nu le explica totul ca unor oameni maturi ?
    Nici eu nu vreau sa va tulbur credinta dv. Ma intreb totusi: Ce asteptari aveti de la viitor ? Cum vedeti mantuirea si „adunarea laolalta a celor credinciosi” in Imparatia lui Dumnezeu ? Si multe intrebari de felul acesta…
    Oricum, eu nu voi continua dialogul cu dv. pe aceasta tema, incercand sa ma concentrez asupra pregatirii mele si a celor din sfera mea de influenta in vederea „aratarii slavei marelui nostru Dumnezeu si Mantuitor Iisus Christos”. Aceasta este „fericita noastra nadejde” ( Tit 2, 13 ). Iar nadejdea aceasta nu inseala” ( Romani 5, 5 )
    Cu stima,
    Lori B.

  34. Ema says:

    Frate Lori, ar trebui să tragem concluzia că Iisus i-a mințit pe discipoli, pentru ca mai apoi Duhul Sfânt să le spună care este adevărul? Eu, una, nu pot să cred asta.
    Dar nu doar Domnul nostru Iisus a vorbit de faptul că acea zi urma să fie în acea perioadă. Majoritatea cărților din Noul Testament vorbesc despre aceasta.
    Despre 2 Tesaloniceni 2, 1-4:
    2 Tesaloniceni 2, 7 „Căci taina fărădelegii a şi început să lucreze; trebuie numai ca cel ce o opreşte acum să fie luat din drumul ei. ” Acest verset arată că fărădelegea lucra deja atunci, deci venirea omului fărădelegii era aproape.
    1 Ioan 2, 18 „Copilaşilor, este ceasul cel de pe urmă. Şi, după cum aţi auzit că are să vină Antihrist, să ştiţi că acum s-au ridicat mulţi antihrişti – prin aceasta cunoaştem că este ceasul de pe urmă. ” Deci și Apostolul Ioan vedea această zi ca fiind atunci.
    Dar cine erau antihriștii? Să vedem versetul următor:
    1 Ioan 2, 19 „Ei au ieşit din mijlocul nostru, dar nu erau dintre ai noştri. Căci, dacă ar fi fost dintre ai noştri, ar fi rămas cu noi; ci au ieşit ca să se arate că nu toţi sunt dintre ai noştri. ” Să comparăm acest verset cu 2 Tesaloniceni 2, 3, unde se spune ”lepădarea de credință”. Eu cred că se referă la același lucru.
    1 Ioan 4, 3 „şi orice duh care nu mărturiseşte pe Isus nu este de la Dumnezeu, ci este duhul lui Antihrist, de a cărui venire aţi auzit. El chiar este în lume acum. ” Acest verset arată că deja era venit Antihrist.
    2 Ioan 1, 7 „Căci în lume s-au răspândit mulţi amăgitori, care nu mărturisesc că Isus Hristos vine în trup. Iată amăgitorul, iată antihristul! ” Aici s-ar înțelege că antihristul nu era doar o persoană, ci era un grup de persoane.
    Despre când a fost scrisă Apocalipsa:
    Eu cred că toate cărțile Bibliei au fost scrise înainte de anul 70 A.D. Cei ce cred că Apocalipsa a fost scrisă după anul 90 A.D. se bazează pe o dovadă pe care aș rezuma-o în felul următor: Eusebiu l-a citat pe Ireneu care pretinde că l-a auzit pe Policarp, care vorbea despre cineva care a avut o viziune apocaliptică, care se presupune că era Ioan, iar viziunea se presupune că era Apocalipsa.

  35. Lori Balogh says:

    Stimata sora Ema,
    Asa cum am scris intr-un comentariu anterior, Domnul Iisus a raspuns celor doua intrebari ale ucenicilor vorbind despre evenimente care aveau sa se intample atat in preajma distrgerii Ierusalimlui in anul 70 d.Chr., cat si in preajma revenirii Sale in slava. De ce nu a separat Domnul cele doua evenimente ? Ne raspunde chiar El: „Mai am sa va spun multe lucruri, dar acum nu le puteti purta. Cand va veni Mangaietorul, Duhul adevarului, are sa va calauzeasca in tot adevarul…” ( Ioan 16, 12.13 ).
    Sa ne imaginam ce soc ar fi fost pentru ucenici sa inteleaga ca dupa distrugerea Ierusalimului vor mai trece inca aproximativ doua milenii pana la sfarsitul tuturor lucrurilor. Pentru a le proteja credinta, Mantuitorul nu a separat cele doua evenimente, lasand ca Mangaietorul ce urma sa fie trimis sa le descopere treptat unele adevaruri pe care nu le puteau intelege la acea data.
    Dovada ca ei au inteles mai tarziu ce a vrut sa le spuna Domnul sunt scrierile apostolilor, in mod deosebit cele ale lui Pavel: „Cat priveste venirea Domnului nostru Iisus Christos si strangerea noastra laolalta cu El, va rugam, fratilor, sa nu va lasati clatinati asa de repede in mintea voastra, si sa nu va tulburati de vreun duh, nici de vreo vorba, nici de vreo epistola, ca venind de la noi, ca si sum ziua Domnului ar fi si venit chiar. Nimeni sa nu va amageasca in vreun chip, caci nu va veni inainte ca sa fi venit lepadarea de credinta si de a se descoperi omul faradelegii, fiul pierzarii, protivnicul, care se inalta mai presus de tot ce se numeste Dumnezeu, sau de ce este vrednic de inchinare. Asa ca se va aseza in tamplul lui Dummnezeu, dandu-se drept Dumnezeu…” ( 2 Tesaloniceni 2, 1-4 ). Epistola a fost scrisa in jurul anului 50 d.Chr. Deci „omul faradelegii” trebuia, dupa interpretarea dv., sa apara intre anii 50 si 70. Cine este el ?
    Ideea lansata de dv. ca Domnul ar fi venit in anul 70 d.Chr. ridica o multime de intrebari fara raspuns pentru mine:
    – Cine L-a vazut pe Domnul venind in acel an, caci este scris: „Orice ochi Il va vedea” ( Apocalipsa 1,7 ) ?
    – Cum s-a implinit „strangerea lalolata cu Iisus” a tuturor credinciosilor, de care vorbeste apostolul in 2 Tesaloniceni ?
    – Ioan a scris Apocalipsa spre sfarsitul secolului I ( in anii 90 d. Chr. ), unde evenimentul revenirii lui Iisus este prezentat la viitor: „Iata El vine pe nori, si orice ochi Il va vedea: si cei ce L-au strapuns. Si toate semintiile pamantului se vor boci din pricina Lui. Da, Amin !” ( Apocalipsa 1,7 ). Cum ar putea un eveniment prezentat de Apocalipsa ca fiind in viitor sa se fi intamplat inainte de scrierea Apocalipsei ?
    – Revenirea Mantuitorului pe norii cerului este prezentata de El Insusi ca fiind un eveniment care va atrage atentia intregii lumi prin slava care o va insoti: „Atunci se va arata in cer semnul Fiului omului, toate semnitiile pamantului se vor boci si vor vedea pe Fiul omului venind pe norii cerului cu putere si cu o mare slava. El va trimite pe ingerii Sai cu trambita rasunatoare si vor aduna pe alesii Lui din cele patru vanturi, de la o margine a cerurilor pana la cealalta” ( Matei 24, 30.31 ; Luca 21,27 ). Cand s-au intamplat toate aceste lucruri in anul 70 ?
    – Revenirea Mantuitorului este strans legata si de rasplatirea celor credinciosi: „Iata Eu vin curand si rasplata Mea este cu Mine, ca sa dau fiecaruia dupa fapta lui.” ( Apocalipsa 22,12 ). Cand si cum au fost rasplatiti credinciosii din toate timpurile in anul 70 ? Rasplatirea tuturor credinciosilor presupune o inviere generala a lor. Cand a avut loc un asemenea eveniment in anul 70 ?
    Ar mai fi zeci si zeci de intrebari de genul acesta, dar ma opresc aici din lipsa de timp.
    Cu stima,
    Lori B.

  36. Ema says:

    Frate Lori, din ceea ce a spus Domnul nostru Iisus, eu am înțeles că în anul 70.
    Am văzut că dumnevoastră separați distrugerea Ierusalimului de venirea lui Hristos, dar Biblia văd că le asociază. Să ne uităm mai atent:
    Matei 24, 20 „Rugaţi-vă ca fuga voastră să nu fie iarna, nici într-o zi de Sabat.” La care fugă se face referire aici? Dacă ne uităm la versetul 16 este vorba despre o fugă pe care israeliții trebuiau să o facă la munți.
    De ce nu era indicat ca fuga să fie iarna sau de Sabat? Versetul următor ne răspunde:
    Matei 24, 21 „Pentru că atunci va fi un necaz aşa de mare, cum n-a fost niciodată de la începutul lumii până acum şi nici nu va mai fi.” Deci israeliții care ascultau de Domnul trebuiau să fugă de un necaz mare, care nu văd a fi altul decât cel din 70 A.D.
    Mai departe,
    Matei 24, 29 „Îndată după acele zile de necaz, soarele se va întuneca, luna nu-şi va mai da lumina ei, stelele vor cădea din cer şi puterile cerurilor vor fi clătinate.” Vedem că aici se spune ”îndată”, deci tot atunci, în acea perioadă.
    Matei 24, 30 „Atunci se va arăta în cer semnul Fiului omului, toate seminţiile pământului se vor boci şi vor vedea pe Fiul omului venind pe norii cerului cu putere şi cu o mare slavă.”
    Cuvântul ”atunci” din acest verset arată că se referă la aceeași perioadă, deci venirea lui Iisus a fost în secolul 1.

  37. remus says:

    Venirea Domnului este in vederea judecatii (,,iata a venit Domnul cu zecile de mii de sfinti ca sa faca o judecata – Iuda v.14,15). Judecata este pentru cei vii si morti (,,este gata sa judece vii si mortii ” 1 Petru 4:5) Deci Domnul vine sa judece vii si mortii .
    Venirea Domnului cred ca se desfasoara in mai multe faze:
    – venirea Domnului in vederea judecari celor vii din Israel – caderea Ierusalimului anul 70 d.H (Mat 24:34 ,,adevarat va spun ca nu va trece generatia aceasta pina se vor intimpla TOATE aceste lucruri (inclusiv venirea pe norii cerului) ; Fiul omului are sa vina …cu ingerii Sai si atunci va rasplatii fiecaruia dupa faptele sale .Adevarat va spun ca UNII DIN CEI CE STAU AICI nu vor gusta moartea pina nu vor vedea pe Fiul omului venind” -Mat. 16:27,28 ; ,,cind va vor prigoni intr-o cetate sa fugiti in alta ,adevarat va spun ca nu veti ispravi de strabatut cetatile lui Israel pina va veni Fiul omului – Mat 10:23 (aceasta profetie nu se mai putea implini dupa anul 70)
    -Domnul vine sa rapeasca Mireasa ,Biserica Sa. (acest eveniment nu a avut inca loc ,va fi la trimbita 7-a din Apoc.)
    -Domnul vine cu ingerii si Biserica din cer (Apoc.19:14 ;Zah 14:5 ;Iuda v.14 ;1Tes 3:13) la Armagedon sa judece : neamurile care vor fi in viata (Apoc.19:11-21) iar dupa 1000 ani pe toti mortii.(Apoc.20:11-15)
    Intradevar putem vorbi de o venire a Domnului in primul secol dar in sensul judecari generatiei din timpul lui Isus .Dar a limita venirea Domnului doar la ,,caderea Ierusalimului” inseamna a limita evenimentul veniri Domnului.
    Si eu cred ca expresia ,,Eu vin curind „din Apoc.se refera la ,,caderea Ierusalimului” eveniment infatisat in Apoc. prin judecata Babilonului .

  38. Lori Balogh says:

    Stimata sora Ema,
    Poate ca nu am fost inteles. Intrucat ceea ce afirmati dv. in legatura cu revenirea Mantuitorului este o noutate pentru mine, v-am intrebat cand anume, in secolul I, a revenit Iisus „pe norii cerului” ?

  39. Ema says:

    Frate Lori, m-am referit la a doua venire. Prima a fost în carne, iar a doua pe norii cerului. Ar trebui să înțelegem că mai este o venire?

  40. Lori Balogh says:

    Va referiti la prima Sa venire ? Daca va referiti la a doua Sa venire, cand anume a avut loc in secolul I ?
    Cu privire la textele amintite de dv. in legatura cu predicarea Evangheliei in toata lumea pe vremea lui Pavel, voi reveni cu un articol mai amplu.

  41. Ema says:

    Frate Lori, la Matei 24, 14 sunt două trimiteri care ne ajută să clarificăm ce a vrut să spună Domnul Iisus.
    Prima, Romani 10, 18 „Dar eu întreb: „N-au auzit ei?” Ba da, căci „glasul lor a răsunat prin tot pământul şi cuvintele lor au ajuns până la marginile lumii”. ”
    Și a doua, Coloseni 1, 23 „negreşit, dacă rămâneţi şi mai departe întemeiaţi şi neclintiţi în credinţă, fără să vă abateţi de la nădejdea Evangheliei pe care aţi auzit-o, care a fost propovăduită oricărei făpturi de sub cer şi al cărei slujitor am fost făcut eu, Pavel. ”
    Deci, Biblia interpretează Biblia și mă ajută să înțeleg că Mântuitorul nostru a venit în secolul 1.

  42. Lori Balogh says:

    Doamna Ema,
    Matei 24 este raspunsul dat de Iisus la cele doua intrebari ale ucenicilor legate de afirmatia Sa : „Adevarat va spun ca nu va ramane aici piatra pe piatra, care sa nu fie daramata.” ( Matei 24, 2 ). Cele doua intrebari sunt distincte, desi in mintea ucenicilor nu incapea ideea ca templul ar putea fi distrus inainte de sfarsitul lumii. Cele doua intrebari sunt:
    1) „Spune-ne cand se vor intampla aceste lucruri” ( distrugerea templului ) ?
    2) „Care va fi semnul venirii Tale si al sfarsitului veacului acestuia ?” ( Matei 24, 3 )
    Ceea ce urmeaza este o descriere a evenimentelor care urmau sa preceada atat distrugerea templului in anul 70 d.Chr, cat si revenirea in slava a lui Iisus. Se observa ca Domnul nu separa cele doua evenimente, probabil pentru motivul aratat mai inainte: ucenicii nu puteau intelege si accepta ideea ca templul va fi distrus inainte de sfarsit. Pentru noi, care privim in urma si in istorie, este mai usor sa separam cele doua evenimente.
    In alta ordine de idei, in dreptul niciunui semn dat de Iisus in Matei 24 nu se specifica faptul ca sfarsitul va veni dupa implinirea lui, cu o singura exceptie: Matei 24, 14: „Evanghelia aceasta a Imparatiei va fi propovaduita in toata lumea, ca sa slujeasca de marturie tuturor neamurilor. Atunci ca veni sfarsitul.
    In lumina acestei afirmatii a Mantuitorului, cum explicati convingerea dv. ca Domnul Iisus a venit in secolul I ?
    Cu stima,
    Lori B.

  43. remus says:

    Eu inteleg din Scriptura ca dupa venirea lui Hristos va fi o imparatie de 1000 ani pe pamintul actual. In acea imparatie intradevar neamurile se vor intoarce la Domnul CA NATIUNI INTREGI : – Zah 14:5,9,16-18 ,,atunci va venii Domnul Dumnezeul meu si totii sfintii impreuna cu el……….si Domnul va fi imparat peste tot pamintul…….toti cei ce vor mai raminea din toate neamurile …se vor sui in fiecare an sa se inchine inaintea imparatului….daca unele din FAMILIILE PAMINTULUI nu se vor sui….daca FAMILIA EGIPTULUI nu se va sui……” ; Apoc.15:4 ,,TOATE NEAMURILE vor venii si se vor inchina inaintea Ta” ; Dan.7:27 ,,domnia ,stapinirea si puterea TUTUROR IMPARATIILOR CARE SUNT PRETUTINDENI sub ceruri se vor da poporului sfintilor”. Daca natiunile vor primi harul sa se intoarca la Domnul atunci si natiunea lui Israel se va intoarce la Domnul. Cred ca atunci se va implini ce zice Zaharia si Pavel in epistola catre Romani.

  44. dorin says:

    Pace de la Tatăl nostru ceresc și de la Domnul Isus frate Remus
    Eu nu am spus așa ceva, că Biserica va fi răpită și Dumnezeu va continua planul cu Israel.
    Luca, 21:24 – Vor cădea sub ascuţişul sabiei, vor fi luaţi robi printre toate neamurile; şi Ierusalimul va fi călcat în picioare de Neamuri, până se vor împlini vremurile Neamurilor.
    Romani, 11:25 – Fraţilor, pentru ca să nu vă socotiţi singuri înţelepţi, nu vreau să nu ştiţi taina aceasta: o parte din Israel a căzut într-o împietrire care va ţine până va intra numărul deplin al Neamurilor.
    Romani, 11:26 – Şi atunci tot Israelul va fi mântuit, după cum este scris: „Izbăvitorul va veni din Sion şi va îndepărta toate nelegiuirile de la Iacov.
    Zaharia, 12:10 – Atunci voi turna peste casa lui David şi peste locuitorii Ierusalimului un duh de îndurare şi de rugăciune, şi îşi vor întoarce privirile spre Mine, pe care L-au străpuns. Îl vor plânge cum plânge cineva pe singurul lui fiu, şi-L vor plânge amarnic cum plânge cineva pe un întâi născut.
    Ce credeți, s-au întâmplat toate acestea la prima venire a Domnului sau se va întâmpla?
    Domnul Dumnezeu să ne dea înțelepciune

  45. Ema says:

    Matei 24, 30 Acolo se arată că Iisus urma să vină pe norii cerului. În Biblia mea la cartea Matei, la capitolul 24 este un titlu și anume ”Dărâmarea Ierusalimului”. Deci se pare că atunci a venit.

  46. remus says:

    Nu inteleg la ce va referiti cind ziceti ,,exact asa” ,sa inteleg ca credeti ca Domnul a venit in sec.1 si daca a venit cum a facut-o?

  47. Ema says:

    Exact așa, frate Remus. Dacă Domnul Iisus ar fi vrut să facă o împărăție în lumea aceasta, eu cred că ar fi făcut asta până acum, dar El a spus că împărăția lui nu e din lumea aceasta.(Ioan 18, 36)

  48. remus says:

    Frate Dorin exista sigur o conceptie ca dupa ce Biserica va fi rapita Israelul se va intoarce la Domnul si va lua locul Biserici in planul lui Dumnezeu dar nu cred ca este asa .Israel ca natiune este lepadat .Daniel zice ca pentru Israel s-au hotarit 70 de saptamini (de ani) .Indiferent din ce an pornim calculul 445 i.H sau 457 i.H timpul lui Israel sa terminat undeva la scurt timp dupa moartea si invierea Domnului .Tot Domnul zice ca ,,imparatia lui Dumnezeu va fi luata de la ei si data altui neam”.

  49. remus says:

    Vreti sa spuneti ca speranta in revenirea Domnului in viitor este zadarnica sau sustineti ca Domnul a venit in primul secol ?

  50. Lori Balogh says:

    Pace de la Tatal, Fiul si Duhul Sfant, frate Dorin,

    Imi este greu sa vad o legatura intre pasajul din Matei 24, 32.33 cu blestemarea smochinului din Matei 21. Faptul ca Mantuitorul se foloseste de smochin in ambele situatii, nu cred ca este o dovada ca infunzirea smochinului ar insemna intoarcerea lui Israel la Domnul. Cel putin eu nu vad la ora actuala o legatura explicita intre cele doua. In Luca 13, 6-9 se vorbeste chiar de o taiere posibila a smochinului neroditor.
    Da, sunt de acord ca o parte din evrei se vor intoarce cu fatza spre Mantuitorul strapuns, ca va exista si chiar exista o trezire a lor in aceasta privinta, dar aceasta individual, deoarece ca popor ei si-au pierdut rolul de „semintie aleasa, neam sfant, popor pe care Dumnezeu Si l-a castigat ca sa fie al Lui” ( vezi Exodul 19, 6 si 1 Petru 2,9 ). Petru ne spune ca acest privilegiu apartine acum crestinilor, fie dintre evrei, fie dintre neamuri ( „Voi sunteti o semnitie aleasa…” ). Am scris mai multe despre acest subiect aici: https://www.loribalogh.ro/2012/01/poporul-israel-un-popor-ales/
    Eu personal nu vad ca astazi Israelul a „fragezit” mai mult decat in trecut. Poate dv. aveti mai multe informatii in acest sens, pe care eu nu le am. E adevarat, sunt evrei mesianici f. credinciosi, evrei convertiti la crestinism, dar lucrurile acestea s-au intamplat mereu in istorie.
    Cat priveste simbolistica, Israelul a fost simbolizat de Pavel printr-un maslin ( Romani 11, 17.18 ), iar de Isaia printr-o vie ( Isaia 5, 1-7 ).
    Eu doresc din toata inima ca intregul Israel sa se intoarca la Domnul si ma rog pentru aceasta. Deocamdata insa, nu vad decat intoarceri individuale, la fel cum se intmpla si in lumea musulmana.
    Va doresc mult har si binecuvantare din partea Domnului,
    Cu stima si dragoste frateasca,
    Lori B.

  51. dorin says:

    Pace de la Tatal nostru si de la Domnul Isus frate Lori Balogh
    Chiar nu credeti ca Matei 24:32-33 ar avea legatura ca Israelul restaurat? Pana la urma a mai fost un blestem al smochinului dat de Domnul Isus (Matei 21:19-20) care s-a uscat pentru ca nu dadea rod. Curios ca nici Israel nu mai dadea rod. Dintre toti copacii sau copaceii existenti nu cred ca smochinul a fost ales la intamplare. Smochinul reprezinta pe Israel si cum spune apostolul Pavel, a cazut intr-o impietrire pana va intra numarul deplin al neamurilor (Romani 11:25). Impietrirea aceasta e echivalenta cu uscarea smochinului. Dar azi Israel a fragezit. Li se vor deschide ochii tuturor evreilor? Nu, pentru ca este scris ca doar ramasita va fi mantuita (Romani 9:27). In Zaharia 12:10 despre ce este vorba? Casa lui David isi va intoarce privirile spre Cel pe care L-au strapuns! Cum Israel e cel care a strapuns pe Fiul Celui Preainalt, nu putem intelege decat ca Israel va recunoaste pe Domnul Isus ca Mesia. Prin Duhul Sfant Il vor recunoaste pe Domnul Isus. Dumnezeu v-a face o astfel de trezire printre evrei. Nu pot intelege altceva decat ca trezirea Israelului face parte din semnele revenirii Mantuitorului nostru Isus Christos.
    Plus ca trebuie sa vina mai intai lepadarea de credinta care cred e legata de Matei 24:10 „se vor vinde unii pe altii”. In unele locuri se intampla deja, dar nu peste tot.
    Indurarea, pacea si dragostea sa va fie inmultite

  52. Ema says:

    Nu vreau să vă spulber credința, dar cred că așteptarea dumnevoastră este zadarnică.
    La Apocalipsa 22:20, Iisus a spus în secolul I că vine în curând. Iar apostolul Ioan, când a spus: ”Vino, Doamne, Iisuse!”, el nu s-a rugat Domnului să vină în secolul 21, ci atunci. Așa am înțeles eu din aceste versete.
    La Matei 24:33, el le-a spus discipolilor: ”Tot asa si voi, cand veti vedea toate aceste lucruri, sa stiti ca Fiul omului este aproape, este chiar la usi”. El nu a spus asta oamenilor secolului 21, ci discipolilor săi.

  53. ion says:

    Intradevar, istoria se scrie sub ochii nostrii. Acum un an era o Europa relativ unita. Astazi e una cu doua viteze. Istoria e frumoasa. Da, Domnul nostru vine foarte curand.Amin !

Dă-i un răspuns lui Ema

Adresa ta de email nu va fi publicată.