Afirmatii despre Persoanele Dumnezeirii si Trinitate in lucrarile lui Ellen. G. White

Afirmatii despre Persoanele Dumnezeirii  si Trinitate in lucrarile lui Ellen. G. White

 

In cele ce urmeaza voi prezenta cateva afirmatii facute de Ellen G. White in legatura cu Dumnezeirea si Persoanele care o compun. Deoarece nu poate fi precizat numarul paginii   pentru toate editiile aparute de la scrierea lucrarilor pana in prezent, este precizat anul in care Ellen G. White a facut afirmatia respectiva si lucrarea in care a aparut prima data.

Cei care vor sa verifice informatiile au la dispozitie site-ul www.egwwritings.org continand toate lucrarile autoarei atat in limba engleza, cat si in limbile in care acestea au fost traduse.

Pentru cei care se intreaba de ce aceste afirmatii despre Dumnezeire apar relativ tarziu in istoria Bisericii Adventiste de Ziua a Saptea, le va fi de folos articolul postat la adresa:

http://www.loribalogh.ro/2017/02/dezvoltarea-doctrinei-trinitatii-in-biserica-adventista-de-ziua-a-saptea/

Sublinierile sunt adaugate pentru a sublinia ideea de baza pe care o urmarim.

 

„Strategia noastra este: Nu evidentiati aspectele controversate ale credintei noastre, care condamna practicile si obiceiurile oamenilor, pana cand Domnul nu le va oferi o posibilitate corespunzatoare de a sti ca suntem crestini si credem in divinitatea si preexistenta lui Christos.” ( Marturii pentru pastori si slujitorii Evangheliei, pag. 253, 1895 )

„Din nou si din nou, vom fi chemati sa intampinam influenta unor oameni care studiaza stiinta de origine satanica, prin care Satana se straduieste sa-L reduca la nefiinta pe Dumnezeu si pe Christos. Tatal si Fiul au fiecare o personalitate. Christos a declarat: „Eu si Tatal una suntem.” Totusi, Fiul lui Dumnezeu a fost Acela care a venit in lume in chip de om. Lasand la o parte haina Sa imparateasca si coroana Sa regala, Si-a imbracat divinitatea cu natura omeneasca pentru ca, prin jertfa Sa fara margini, natura omeneasca sa poata ajunge partasa a naturii divine si sa scape de stricaciunea care este in lume prin pofta.” ( Marturii, vol. 9, pag. 68, 1909 )

   „Sunt formulate conceptii de felul celor urmatoare: „Tatal este invizibil, asemenea luminii. Fiul este lumina intrupata. Duhul Sfant este lumina raspandita pretutindeni.” „Tatal este ca roua, un abur invizibil. Fiul este ca roua adunata intr-o forma plina de frumusete. Duhul este ca roua ce cade peste verdeata plina de viata.” O alta reprezentare: „Tatal este ca un abur invizibil. Fiul este asemenea norului plumburiu. Duhul este ploaia ce cade si aduce puterea invioratoare.”

     Toate aceste reprezentari spiritiste nu sunt nimic. Ele sunt neadevarate si imperfecte. Ele slabesc si micsoreaza Maiestatea care nu poate fi comparata cu nicio asemanare pamanteasca. Dumnezeu nu poate sa fie comparat cu lucrurile facute de mainile Sale. Acestea sunt doar niste lucruri pamantesti, care sufera sub blestemul lui Dumnezeu din cauza pacatului omului. Tatal nu poate sa fie descris prin lucrurile de pe pamant. Tatal este plinatatea intruchipata a Dumnezeirii si este invizibil ochilor muritori.

     Fiul este plinatatea manifestata a Dumnezeirii. Cuvantul lui Dumnezeu declara ca El este „intiparirea Fiintei Lui.” „Fiindca atat de mult a iubit Dumnezeu lumea ca a dat pe singurul Lui Fiu, pentru ca oricine crede in El sa nu piara, ci sa aiba viata vesnica.

     Mangaietorul, pe care Domnul Christos a fagaduit ca Il va trimite dupa ce Se va inalta la cer, este Duhul Sfant in toata plinatatea Dumnezeirii, care face vizibila puterea harului divin pentru toti aceia care il primesc pe Christos ca Mantuitor personal si cred in El. Sunt trei Persoane vii in acest trio ceresc; in Numele acestor trei puteri – Tatal, Fiul si Duhul Sfant – sunt botezati cei care Il primesc pe Christos cu o credinta vie si aceste puteri vor conlucra cu supusii ascultatori ai cerului, in eforturile lor de a trai o viata noua in Christos.” ( Special Testimonies, seria B, nr. 7, pag. 62.63, 1905 )

     „Domnul Christos este Fiul preexistent al lui Dumnezeu si exista prin Sine Insusi… Cand a vorbit despre preexistenta Sa, Christos a vrut sa indrepte gandurile noastre spre veacurile nesfarsite din trecut. El ne asigura ca nu a existat niciodata un timp cand sa nu fi fost intr-o partasie stransa cu Dumnezeul cel vesnic. Acela a carui voce o ascultau iudeii fusese cu Dumnezeu intotdeauna.” ( Signs of the Times, 29 august 1900 )

     „El a fost egal cu Dumnezeul infinit si atotputernic… El este Fiul cel vesnic si care exista prin Sine Insusi.” ( Manuscrisul 101, 1897 )

     „Desi vorbeste despre natura omeneasca pe care a avut-o Domnul Christos cand a fost pe pamant, Cuvantul lui Dumnezeu vorbeste categoric si despre preexistenta Sa. Cuvantul a existat ca fiinta divina si chiar ca Fiu vesnic al lui Dumnezeu, in legatura si in unitate cu Tatal Sau. Din vesnicie El a fost mijlocitorul legamantului, acela prin care urmau sa fie binecuvantate toate popoarele pamantului, atat iudei, cat si neamuri, daca Il primeau. „Cuvantul era cu Dumnezeu si Cuvantul era Dumnezeu.” Inainte ca oamenii sau ingerii sa fi fost creati, Cuvantul a fost cu Dumnezeu si a fost Dumnezeu.” ( Review and Herald, 5 aprilie 1906 )

     „Domnul Christos le arata ca, desi ar putea sa numere anii vietii Sale si sa constate ca erau mai putini de cincizeci, totusi anii vietii Sale divine nu puteau sa fie numarati prin calculele omenesti. Existenta lui Christos inainte de intruparea Sa nu este masurata in cifre.” ( Signs of the Times, 3 mai 1899 )

     „Domnul Iisus a declarat: „Eu sunt invierea si viata.” In Christos este viata originala, neimprumutata si nederivata. „Cine are pe Fiul are viata.” Divinitatea lui Christos este siguranta celui credincios cu privire la viata vesnica.” ( Hristos Lumina Lumii, pag. 530, 1898 )

     „Cand copiii lui Israel au ajuns la Sinai, El a folosit ocazia de a le improspata memoria cu privire la cerintele Sale. Christos si Tatal, stand unul langa celalalt pe munte, au proclamat cu o maiestate solemna Cele Zece Porunci.” ( Historical Sketches, pag. 231, 1886 )

     „Demnitarii ceresti cei vesnici – Tatal, Christos si Duhul Sfant – urmau sa-i inzestreze pe ucenici cu o putere mai mare decat cea a oamenilor muritori… si sa inainteze alaturi de ei in lucrarea de a convinge lumea cu privire la pacat.” ( Manuscrisul 145, 1901 )

     „Noi trebuie sa intelegem ca Duhul Sfant, care este o Persoana, intocmai cum Dumnezeu este o Persoana, paseste in locurile acestea.” ( Manuscrisul 66, 1899, dintr-o cuvantare tinuta in fatza studentilor din Avondale, Australia )

     „Duhul Sfant este o Persoana, pentru ca El marturiseste impreuna cu duhul nostru ca suntem copiii lui Dumnezeu. Cand marturia aceasta este adusa, ea poarta cu sine propria dovada. In astfel de momente, noi credem si suntem siguri de faptul ca suntem copiii lui Dumnezeu…

     Domnul sfant are o personalitate, altfel nu ar putea sa-i marturiseasca duhului nostru si impreuna cu duhul nostru ca suntem copiii lui Dumnezeu. De asemenea, El trebuie sa fie o Persoana divina, pentru ca altfel nu ar putea sa cerceteze tainele care se afla ascunse in mintea lui Dumnezeu. „In adevar, cine dintre oameni cunoaste lucrurile omului, afara de duhul omului, care este in el? Tot asa, nimeni nu cunoaste lucrurile lui Dumnezeu afara de Duhul lui Dumnezeu” ( Manuscrisul 20, 1906 ).

     „Printul puterii raului poate sa fie tinut in frau numai de puterea lui Dumnezeu aflata in Duhul Sfant, cea de-a Treia Persoana a Dumnezeirii” ( Special Testimonies, seria A, nr. 10, pag. 37, 1897 )

     „Noi trebuie sa cooperam cu cele trei Puteri preainalte ale cerului – Tatal, Fiul si Duhul Sfant – iar aceste Puteri vor lucra prin noi, facandu-ne sa fim niste conlucratori cu Dumnezeu” ( Special Testimonies, seria B, nr. 7, pag. 51, 1905 )

Lori Balogh

Acest articol a fost publicat în Tri(u)nitatea Divina și etichetat cu , , . Salvează legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Spam protection by WP Captcha-Free