Cartea lui Daniel – “Apocalipsa Vechiului Testament” -Generalități

Cartea lui Daniel – “Apocalipsa Vechiului Testament”

-Generalități-

Cu toții recunoaștem că avem nevoie, atât ca Biserică, dar și ca omenire în general, de o nouă experiență religioasă, de o nouă înțelegere a voinței și a planurilor lui Dumnezeu cu această lume, dar și de o nouă orientare în ceea ce privește relațiile interumane.

Dar indiferent de nevoile prezente sau viitoare ale bisericii și omenirii, soluția deja există, pregătită de un Dumnezeu al iubirii, care a prevăzut totul din timp. La această din ce în ce mai acută nevoie a bisericii după o nouă experiență religioasă, soluția divină se află în întoarcerea la Cuvântul lui Dumnezeu, Biblia, și în mod deosebit la cărțile profetice Daniel și Apocalipsa.

„Când cartea lui Daniel și a Apocalipsei vor fi mai bine înțelese, credincioșii vor avea o cu totul altă experiență religioasă”– afirmă autorul Ellen G. White  în  lucrarea „Mărturii pentru predicatori”.

Ceea ce am afirmat mai sus nu este o simplă lozincă de fațadă, ci o experiență pe care am trăit-o personal împreună cu o grupă de studiu și rugăciune, în care am studiat cartea profetului Daniel. Mulțimea binecuvântărilor primite în acele ocazii și lumina unei deschideri de orizont în ceea ce privește profeția biblică, ne-au făcut pe toți să recunoaștem valabilitatea afirmației de mai sus. Într-adevăr, Dumnezeu a pus în studiul celor două cărți niște binecuvântări speciale, care nu pot fi primite pe nicio altă cale.

Titlul acestei serii de prelegeri este inspirat dintr-o afirmație a lui Ernst Kasemann: „Apocalipsul acestei cărți a Vechiului Testament este mama teologiei creștine.” (Desmond Ford, „Daniel”, pag 23) Iată câteva motive care mă determină să-i dau dreptate autorului care a făcut această afirmație:

  1. Ambele cărți (Daniel și Apocalipsa) sunt cărți profetice. Această afirmație nu pare să spună prea mult, căci în Biblie sunt nenumărate cărți profetice, dar și capitole profetice din interiorul unor cărți care nu au un caracter predominant profetic.

Spre deosebire de celelalte capitole sau cărți profetice, care privesc prima venire a Domnului Christos sau diferite momente din istoria poporului Israel, Daniel și Apocalipsa sunt cărți ce conțin profeții escatologice („eskatos” = ”ultim”, „logos” = „cuvânt”, „studiu”). Prin urmare, profețiile conținute în cele două cărți privesc, pe lângă o vedere panoramică a istoriei lumii, și ultimele evenimente care se vor derula pe pământ înainte de revenirea Mântuitorului.

În Biblie mai există alte câteva capitole escatologice: Matei cap.24; Luca cap.17 și 21; Ioel cap.2, etc. Însă Daniel și Apocalipsa sunt în întregime cărți profetice cu caracter escatologic. Câteva dovezi în acest sens, pe care le găsim chiar în cuprinsul cărții lui Daniel:

a) Daniel 2,28: „Ce se va întâmpla în vremile de pe urmă„. Visul lui Nebucadnețar din capitolul 2 cuprinde evenimentele majore ale istoriei lumii până la revenirea lui Christos și restabilirea armoniei universale.

b) Daniel 8,17: „Fii cu luare aminte, fiul omului, căci vedenia privește vremea sfârșitului.” Sunt cuvintele îngerului Gabriel, trimis de Dumnezeu să-i explice lui Daniel vedenia pe care tocmai o primise.

c) Daniel 8,19: „Iată, îți arăt ce se va întâmpla la vremea de apoi a mâniei, căci vedenia aceasta privește vremea sfârșitului.”

d) Daniel 8,26: „Tu pecetluiește vedenia aceasta, căci este cu privire la vremi îndepărtate.”

e) Daniel 10,14: „Acum vin să-ți fac cunoscut ce are să se întâmple poporului tău în vremurile de apoi, căci vedenia este cu privire tot la acele vremuri îndepărtate.”

f) Daniel 12,4.9: „Tu, însă, Daniele, ține ascunse aceste cuvinte și pecetluiește cartea până la vremea sfârșitului. Atunci mulți o vor citi și cunoștința va crește.”

Cred că avem suficiente motive să considerăm studiul celor două cărți escatologice ca fiind unul cât se poate de actual și necesar, pentru înțelegerea timpului sfârșitului în care deja ne găsim de o bună bucată de vreme.

  1. Ambele cărți au fost scrise în exil. În momentul în care au primit descoperirile profetice din partea lui Dumnezeu, Daniel se afla exilat în Babilon, iar apostolul Ioan era exilat pe insula Patmos din Marea Egee. Autorii omenești ai celor două cărți, „Daniel” și „Apocalipsa”, au trecut printr-o experiență asemănătoare: au fost smulși din țara lor, din familia lor, din biserica lor, fiind duși departe, ca prizonieri ai unor puteri ostile poporului lui Dumnezeu.

În fapt, Daniel și Ioan au fost doi „străini și călători” pe acest pământ, atât la propriu cât și la figurat. Imaginați-vă și încercați să înțelegeți sfâșierea de inimă pe care au simțit-o cei doi atunci când au fost smulși din mediul lor natal și duși departe, în necunoscut!

Daniel, un adolescent de numai 17 ani și Ioan, un bătrân având în jur de 90 ani, ambii trăind aceeași experiență dureroasă a înstrăinării de familie, de poporul din care făceau parte, dar și din biserica în care se dezvoltaseră spiritual. Crunt este acest sentiment al dezrădăcinării și al înstrăinării!

Cele două cărți ne învață, printre altele, și următorul lucru: că acea făgăduință pe care o găsim pe paginile Bibliei de nenumărate ori: „Nu te teme, căci Eu sunt cu tine!” – este o făgăduință vie, pe care Dumnezeu o împlinește cu aceia care trec prin cele mai crunte încercări ale vieții.

Și apoi, cărui om i s-a mai spus vreodată din partea cerului că el este „preaiubit și scump”, așa cum i s-a spus lui Daniel? Cărui om i s-a mai dat asigurarea ca el va fi mântuit, așa cum s-a întâmplat cu Daniel în ultimele zile de viață? „Iar tu, du-te, până va veni sfârșitul! Tu te vei odihni și te vei scula iarăși odată în partea ta de moștenire la sfârșitul zilelor.” (Daniel 12,13)

Cui i-a făcut Domnul o asemenea promisiune? Unui om care, deși a fost înconjurat de onoruri și bogății lumești la curțile celor mai mari imperii ale timpului, toată viața sa a fost un „străin și călător” pe acest pământ, unui om care a căutat o patrie mai bună – patria cerească.

Priviți la bătrânul apostol Ioan: Singur pe țărmul stâncos al insulei, privind spre nesfârșitul mării care-l despărțea de frații săi, de biserica la clădirea căreia trudise atât de mult! Trăind din amintiri, nostalgic, îngrijorat de soarta bisericii, Ioan aude un glas, apoi vede un chip și simte o mână care îl mângâie pe umeri: „Nu te teme, căci Eu sunt Cel dintâi și Cel de pe urmă!” (Apocalipsa 1,17‑18)

Al cui era glasul, al cui era chipul și a cui era mâna care-l mângâia pe bătrânul aplecat sub povara anilor? Erau chiar ale Mântuitorului în persoană. Ce lecție spirituală putem învăța din experiența celor doi bărbați ai lui Dumnezeu! Cele mai mari descoperiri profetice făcute vreodată de Dumnezeu unor oameni au fost date celor care au trăit în cel mai înalt grad ca niște străini și călători pe acest pământ; oameni care nu s-au legat sufletește de nimic din ceea ce le oferea pământul.

Pentru Daniel și Ioan, nici funcția, nici bogăția, nici poziția în biserică, nici prigoana, nici viața, nici moartea, nimic nu i-a putut despărți de dragostea lui Christos și de nădejdea unei lumi mai bune, adusă la existență nu de om, ci de Dumnezeu.

  1. Ambele cărți sunt niște descoperiri ale lui Iisus Christos. Deși Cartea lui Daniel și Apocalipsa ne poartă prin istoria acestei lumi tulburate de războaie, prezentându-ne o mulțime de amănunte cu privire la lupta dintre bine și rău, totuși ele au în centru Persoana și lucrarea Mântuitorului în favoarea omenirii decăzute.

Unde Îl putem găsi pe Iisus Christos în Cartea lui Daniel? În mod indirect, Îl găsim pe Domnul oglindit în viețile și caracterele celor patru tineri credincioși, în mod deosebit în viața și caracterul lui Daniel. Trei împărați păgâni, care au stăpânit peste două imperii puternice ale vremii, au recunoscut că în Daniel exista un duh înalt, „duhul dumnezeilor celor sfinți” (vezi Daniel 4,9). Nebucadnețar, Belșațar și Dariu Medul, venind în contact cu viața și principiile de viață ale tânărului exilat evreu, nu au putut decât să recunoască realitatea: Duhul lui Christos locuia deplin în viața lui.

În mod direct și vizibil, Îl găsim pe Mântuitorul acolo unde oamenii se așteptau cel mai puțin: în cuptorul aprins al încercărilor. Deși cei trei prieteni și tovarăși de suferință ai lui Daniel au fost aruncați în cuptorul aprins, din cauza refuzului lor de a se închina chipului de aur, Nebucadnețar cel mânios, spre surprinderea lui, zărește nu trei torțe vii care se consumă, ci patru oameni liberi care se plimbă prin mijlocul focului. Cel de-al patrulea personaj este atât de deosebit de ceea ce era obișnuit împăratul să vadă, încât recunoaște în el un „fiu de dumnezei” (vezi Daniel 3,25).

Cine putea fi acest „fiu de dumnezei” dacă nu Însuși Domnul Iisus Christos, Cel ce făcuse făgăduința: „Dacă vei trece prin ape, Eu voi fi cu tine și râurile nu te vor îneca; dacă vei merge prin foc, nu te va arde și flacăra nu te va aprinde.” (Isaia 43,2)? El, Mântuitorul în persoană, venise alături de cei trei tineri pentru a împlini personal făgăduința făcută. Însă Mântuitorul apare și într-un alt mod în Cartea lui Daniel: în descrierile profetice.

În capitolul 7, în care găsim descrisă scena judecății preadvente, Domnul Christos apare în calitatea Sa de Avocat, de Apărător al neamului omenesc. (vezi Daniel 7,13) În capitolul 8, care zugrăvește conflictul dintre „cornul cel mic” și „Căpetenia oștirii”, căreia Îi smulge jertfa necurmată, Mântuitorul este Cel numit „Căpetenia oștirii”. (vezi Daniel 8,11)

În capitolul 9, Iisus Christos apare ca „Cel Uns”, care va fi stârpit, dar care va învia la timpul hotărât (vezi Daniel 9, 25‑27). În capitolul 12, El apare ca „Marele Voievod Mihail, Ocrotitorul copiilor poporului” lui Daniel, Cel care se va ridica la sfârșitul timpului pentru a-Și mântui copiii din marea strâmtorare finală.

De reținut: Cartea lui Daniel Îl prezintă pe Domnul Christos sub un nume nou, nemaiîntâlnit în Vechiul Testament. Un Nume pe care Mântuitorul Și L-a însușit și L-a folosit cu mare plăcere în timpul activității Sale pământești de cel puțin 80 de ori: „Fiul omului”. „M-am uitat în timpul vedeniilor mele de noapte și iată că pe norii cerurilor a venit Unul ca un Fiu al Omului: a înaintat spre Cel Îmbătrânit de zile și a fost adus înaintea Lui” (Daniel 7,13).

„Fiul Omului” – Numele pe care Domnul L-a folosit cu cea mai mare plăcere și prin care noi, oamenii păcătoși, înțelegem cel mai bine umilința și dragostea Sa față de noi. El, Domnul slăvilor, Creatorul celor văzute și nevăzute, devine om, devine Fiu al Omului, pentru ca noi, simple fire de praf în acest Univers, să putem deveni fii și fiice ale lui Dumnezeu.

Acest nume simplu sub care Mântuitorul ni se descoperă pe paginile Cărții lui Daniel cuprinde în esență întregul plan al Mântuirii noastre – Evanghelia în sâmburele ei. Au existat și încă mai există obiecții cu privire la autenticitatea Cărții lui Daniel. Unii susțin că Daniel nici măcar nu a existat, că el este o simplă legendă, „folclor evreiesc.”

Alții susțin că de fapt cartea nu a fost scrisă în secolul al 6‑lea î.Ch., așa cum reiese din cuprinsul ei, ci ar fi fost scrisă mult mai târziu, în secolul al 2‑lea, pe vremea Macabeilor și a lui Antioh Epifanul.

Desigur, cercetătorii Bibliei au la îndemână o mulțime de argumente care dovedesc faptul că această carte nu e un fals, ci este o carte autentică. S-au găsit printre manuscrisele de la Marea Moartă, în peșterile de la Qumran, sute de fragmente din cartea lui Daniel, ce au fost publicate la Oxford în anul 1955. Însă dincolo de orice dovezi istorice, arheologice sau de altă natură, Biblia ne oferă o dovadă supremă a autenticității acestei cărți: mărturia personală a lui Iisus Christos. În Predica Sa de pe Munte, Mântuitorul amintește de o singură carte din Biblia ebraică, și această singură carte este Cartea lui Daniel.

„De aceea, când veți vedea urâciunea pustiiri, despre care a scris prorocul Daniel, așezată în locul sfânt – cine citește să înțeleagă…” (Matei 24,15) Iisus nu doar amintește în treacăt despre Cartea lui Daniel, dar El ne și îndeamnă să o citim și să căutăm să o înțelegem.

Ce dovadă mai credibilă ne trebuie pentru ca să credem că această carte este autentică, inspirată de Duhul Sfânt și atât de importantă pentru oamenii ce fac parte din ultima generație a umanității? Cartea lui Daniel a fost studiată de mulți oameni, fie prieteni, fie dușmani ai adevărului. A fost studiată de Isaac Newton, matematician și savant renumit; a fost studiată de Cristofor Columb, descoperitorul Americii, cel care ajunsese la concluzia că sfârșitul lumii trebuia să aibă loc după circa 400‑500 ani.

Părți din Cartea lui Daniel au fost studiate și de Adolf Hitler, cu specificarea faptului că acesta, nefiind de acord cu adevărul profetic descoperit (divizarea Europei, conform profeției din capitolul 2), a încercat să sfideze voința divină, încercând să unească Europa pe cale militară.

Materialele care urmează reprezintă sinteza mai multor ani de studii personale și de grup, având ca subiect fascinanta carte a profetului Daniel – o încununare a Vechiului Testament. Am fost atras de această carte încă din anii adolescenței, și acum, după atâția ani, ea mă atrage și mă provoacă la un studiu tot mai aprofundat, pentru a-i pătrunde tainele încă neînțelese.

O deosebită binecuvântare am primit atunci când am studiat Cartea lui Daniel în cadrul unei grupe de studiu și rugăciune, în care aportul fiecărui participant a fost deosebit de benefic. Probabil că multe idei prezentate în prelegerile ce urmează s-au născut atunci, în miezul discuțiilor pe marginea cărții, discuții în care am avut deseori asigurarea prezenței Duhului Sfânt în mijlocul nostru.

De un deosebit ajutor în alcătuirea prelegerilor a fost lucrarea autorului  Dumitru Popa „Daniel”, precum și studiile biblice ale bisericii care au avut ca temă Cartea lui Daniel. La acestea s-au adăugat diferite seminarii pe această temă, prezentate de conducători ai bisericii și, nu în ultimul rând, inspirația Duhului lui Dumnezeu.

Ciclul de prelegeri care urmează nu este o abordare exhaustivă a profețiilor lui Daniel (nu este cazul), ci una accesibilă nouă tuturor, chiar dacă nu avem studii de teologie și istorie. Ceea ce am încercat a fost să adun, din mulțimea informațiilor și datelor istorice, cele mai semnificative și demne de reținut adevăruri.

Dacă un singur suflet din această lume largă se va apropia mai mult de Dumnezeu în urma celor prezentate, atunci scopul acestor prelegeri a fost atins și Mântuitorul nostru merită întreaga noastră recunoștință.

„Și avem cuvântul prorociei făcut și mai tare, la care bine faceți că luați aminte, ca la o lumină care strălucește într-un loc întunecos, până se va crăpa de ziuă și va răsări luceafărul de dimineață în inimile voastre” (2 Petru 1,19).

Ocazia oferită de aceste prelegeri nu face decât să ne invite și pe noi la un studiu aprofundat al acestei cărți deosebite, scrisă de un om deosebit, pentru niște timpuri atât de deosebite ca cele pe care le trăim cu toții.

„Lumina pe care Daniel a primit-o direct de la Dumnezeu a fost dată în mod special pentru aceste zile de pe urmă. Viziunile pe care el le-a avut pe când se afla pe malurile râurilor Ulai și Hidechel, marile râuri ale Șinearului, sunt acum în procesul împlinirii lor și tot ceea ce a fost profetizat se va împlini în curând” (Ellen G. White, „Scrisoarea nr. 57”, 1896).

Fie ca Dumnezeu să reverse multe binecuvântări asupra celor ce se vor apleca cu sete de cunoaștere asupra acestei cărți biblice!

Lori Balogh

 

 

 

This entry was posted in Cartea lui Daniel. Bookmark the permalink.

14 Responses to Cartea lui Daniel – “Apocalipsa Vechiului Testament” -Generalități

  1. Filip Gavrilă Marius says:

    Frate Eugen Duțu. Nu mă interesează absolut nici o întâlnire a diferitelor state ale lumii fie ele chiar și 2000, care discută soarta lui Israel ca popor și ca țară. Soarta lui Israel este hotărâtă, doar și numai de către Domnul. Sper să cunoașteți că totul și toate se împlinesc doar cu voia Domnului și că nici o muscă nu poate zbura, fără voia Dânsului. Și atunci ?? Anii 2377, 3390 și 4337, au reieșit doar și numai cercetând Biblia și cărțile apocrife, cărți, pe care din păcate unele culte și secte nu le acceptă. Dacă vă interesează mai multe, accesați pe Google site-ul meu decriptări scripturi și poate, mă veți înțelege. Atenție, expunerile sunt foarte greu de acceptat ! Cu stimă Filip Gavrilă Marius

  2. Eugen Duțu says:

    Pacea Domnului Isus Hristos să fie în inima dumneavoastră, dle Filip.

    A trebuit să văd ultimul dumneavoastră comentariu și să caut și mai sus ca să constat că am de mai bine de un an răspunsuri la întrebările pe care vi le-am adresat.
    Vă mulțumesc foarte frumos.
    Eu am gândit că m-ați ignorat. Mă bucur că m-am înșelat.
    Am dorit să cunosc sistemul de referință la care vă raportați. Vă mulțumesc încă o dată pentru amabilitate.

    Eu sunt un neînsemnat om dintre neamuri, creștin adventist de ziua a șaptea.
    Mă consider ultimul și cel mai nevrednic dintre robii Domnului Isus Hristos.
    De pe această poziție am convingerea că trăim în timpul sfârșitului și ne apropiem cu pași mari de deznodământ.
    Dumneavoastră pe de altă parte ați scris de ani foarte îndepărtați : 2377, 3390, 4337 !!!
    Aș vrea să vă mai întreb, dumneavoastră care vă raportați la profeția sacră și discerneți în ea perioade de timp atât de lungi, cum apreciați informația despre întâlnirea programată la Paris în 15 ianuarie 2017, unde reprezentanții a 70 de națiuni vor discuta probleme legate de statul Israel ?

    Am citit luări de poziție ale unor rabini care m-au făcut să gândesc că timpul deznodămîntului istoriei acestui pământ este mult mai aproape decât eu însumi gândeam.

    Dumneavoastră ce părere aveți ?

  3. remus says:

    Ne-ati adus o revelatie noua ,foarte interesant.

  4. Filip Marius Gavrilă says:

    Cartea evreului Daniel, tratează doar un mic fragment din Apocalipsa evreului Ioan și anume, doar perioada anilor 1967 (anul intrării în blestemata Vreme de pe Urmă), la 2377/90 (anii Dreptei Judecăți). Apocalipsa se referă până-n perioada anilor 4337 (anul de debut a Judecății de Veci) Între ele, va avea loc Judecata Universală, în anii 3390. Cu stimă și succes în studii, Filip Gavrilă Marius

  5. Filip Marius Gavrilă says:

    Fără de supărare, am și eu o mica și curioasă întrebare: De unde cunoaște domnia voastră, dorințele Marelui Împărat ? Cu respect Filip G.M.

  6. Filip Marius Gavrilă says:

    Stimate domn Eugen. Când ești primul fiu al unei pământene familii și-ți vinzi această calitate, pățești ce a pățit Esau cu Iacov, ajungând ca poporul Edomit, să nu se mai închine Adevărului. Au fost readuși totuș „acasă” prin Domnul, de către unul dintre macabei, dar asta-i altă problemă. La evrei, toți copii sunt primii fi ai Domnului însă, primul băiat născut într-o familie, este al Lui, fiind necesar să fie răscumpărat. Dacă admitem Biblia, eu pot spune că nu vreau să mai fac parte din poporul Lui ? Pământește da dar, spiritual ba. Noi pământenii, alegem și avem parte, numai și ce ne dă Domnul ! Dacă admitem că „ordinea generaților a fost stabilită”, generația mea, cele trecute ca și cele ce urmează, ne urmăm coplexul pentru noi curs, stabilit de Dânsul. Noi alegem ce ne pune deoparte El și nimic altceva. Creștinismul și Islamul cred în Domnul lui Avraam, Ițhac, Ismael (fratele lui Ițhac și fiul lui Avraam) și Iacov ? Dacă da, atunci toate sectele și cultele în Domnul, consider că au un singur Dumnezeu. Căci autoritățile lor spiritual susți altceva, nu-i treaba mea căci timpul, lucrează în totul și-n toate, pentru a se maturiza și din acest punct de vedere. Sper, că nu considerați căci religiile în Domnul, au ajuns la maturizare. Nu vă doresc deocamdată, să fiți favorizați de Dânsul precum evreii ! Atâta timp cât nu ne vom termina greaua sarcină de a da lumină tuturor neamurilor, avem mult, foarte mult de suferit, din toate punctele de vedere. Mai sunt exact 361 de ani și gata cu greaua sarcină avută ! Referitor tot la un frate de credință cu noi, în Domnul ; dreptul Iov, nu a fost evreu și cartea ce se referă la domnia sa, este singura carte biblică ce se referă la un ne-evreu. Pot spune că nu-mi este frate de credință ? Nu, dar eu ca evreu, nu sunt nici pe departe la nivelul lui spiritual. În legătură cu neamurile : dacă Domnul vă iubește, amărâtul de mine am voeie să mă împotrivesc ? Dacă Domnul v-a dat locuri speciale neamurilor în Templul 4, păcătosul de mine aș avea dreptul de-Al judeca pe Măria Sa ? Mi-ați pus câteva întrebări profunde, la care până acum nu am meditat, solicitându-vă scuze, dacă răspunsurile nu v-au satisfăcut. Cu stimă, Filip Gavrilă Marius

  7. eugen dutu says:

    Pacea Domnului Isus Hristos sa fie in inima dumneavoastra, dle Filip.

    Referitor la exprimarea dumneavoastra : „un evreu poate sa treaca prin 2-3 religii in Domnul si tot evreu va ramane, in fata Domnului !”, va rog frumos sa detaliati.
    Ma intereseaza opinia dumneavoastra despre „religiile in Domnul”, (care sunt acestea ?) si daca prin „tot evreu va ramane, in fata Domnului !” intelegeti ca Tatal din ceruri favorizeaza oamenii ce formeaza aceasta natiune, indiferent de modul in care acestia aleg sa-si conduca viata.
    Va multumesc pentru amabilitatea cu care imi veti raspunde.

  8. Filip Marius Gavrilă says:

    Stimate domnule Ovidiu, dacă cunoaștem că, „ordinea generațiilor a fost stabilită”, cum vrei domnia ta, să înotăm noi neputincioșii oameni (printer care și Israel), împotriva unui atât de puternic tsunami ? Nu am fi stupizi ? Și încă o importantă poruncă, „totul și toate, la vremea (timpul) lor !”.Fugi, sau mergi mai bătrânește, tot acolo apuci a ajunge ! Dacă faraonul Akhenaton, nu se grăbea cu instaurarea monteismului în Egipt, poate ar fi reușit dar, asta a fost vrerea Prea înaltului. Cu stimă, un incapabil evreu, Filip Gavrilă Marius

  9. Ovidiu says:

    Stim toti crestinii ca poporul evreu este un popor deosebit un popor pus de o parte care avea misiunea de al face cunoscut pe Dumnezeu tuturor neamurilor. Nu prea au facut acest lucru asa cum Dumnezeu ar fi dorit . Cred ca este timpul ca acest popor sa recapaciteze si sa-si indeplineasca misiunea data .

  10. Marius Filip says:

    Dorine dragă, am rugămintea să ți minte: un evreu poate să treacă prin 2-3 religi în Domnul și tot evreu va rămâne, în fața Domnului ! Cartea la care te referi, este scrsă de către evreul Daniel, cu mult prea mult specific evreiesc din „N” puncte de vedere, pentru a o putea pătrunde, mai ales infectații cu netratabilul virus Anti Israelit ! Voi nu aveți cum înțelege în profunzime Biblia, scrisă tot de evrei în specificul lor, pe care foarte greu consider că-l vei înțelege vreodată. Pe lângă motivul anterior, mai apare marea problemă a traducerilor dubioase. Dacă traduci Luciafărul lui Eminescu, (care este departe de Cartea Cărților) în limba rusă și apoi în engleză, nu mai are arome, nu mai are farmec, nu mai are muzicalitate și-l poți abandona fără regrete, dar mite Biblia? Domnia ta, poate intenționat sau nu, n-ai seszat atenționările omului Gabriel făcute lui Daniel, căci cartea se referă la Israel ca popor și ca țară ! Vă rog sa meditați puțin la sarcina de bază primită de către Israel de la Domnul, de a da Lumină neamurilor. Creșinătatea și Islamul au primit Lumina, nu discutăm cât de difuză sau în câte noanțe, dar, au primit-o. Acum „oarecum” nu suntem frați de credință? Putem al condamna pe Brânzei D. pentru convertire? Nu cred ! Cam 2/3 din omenire, la ora actuală-l cunosc pe Domnul lui Avraam, Ismael, Ițhac și Iacov, rămânând doar 1/3 de întârziați. Stați liniștit, căci și aceștia, ne vor deveni frați de credință ! Cu stimă, dacă te satisface: un incapabil evreu, care cunoaște secretele lui Daniel Gabriel Filip

  11. Dorin says:

    Pai daca evreii sunt mai capabili sa intelegea cartea Daniel, intrebati-l pe evreul Daniel Branzai de ce a devenit un crestin. Ii gasiti usor blogul pe net.
    Fiti binecuvantat

  12. Marius Filip says:

    Stimate frate Lori, consider că nu m-ai înțeles și-mi atribui atribute și pretenții ce nu-mi aparțin! Domnul, este Domnul tuturor neamurilor ce-L recunosc și nu numai al primului Său fiu. De fapt, în Vechiul Testament se stipulează clar, căci „Domnul iubește neamurile”. Și atunci??? În acelaș timp doresc să specific, că nu numai Pământul Îi aparține, ci toate cerurile pe care, Le lungește și lărgește pentru a locui în ele. În legătură cu „răutățile” pe care le avem și le vom mai avea de suportat, nu m-am referit doar la creștinătate, ci la toate neamurile, printre care se numără și budiștii, taoiștii și hindușii. Referitor la istoria Țării sfinte (Israel) și a poporului lui Israel, aveți dreptate întrucât, aceasta constitue temelia înțelegerii Bibliei și-n special, al așa zisului, Vechi Testament. Sfârșitul, va fi în ziua și ora stabilită de Dînsul și transmisă nouă pământenilor (pentru a nu vă irita, susținând iarăși pe evrei!), exact în cartea care ne-a facilitat cunoaștera noastră, cartea dreptului Daniel. Susținând căci numai un evreu o poate decripta cartea, credeți-mă, căci știu foarte bine ce susțin. În ea, sunt prea multe „probleme” cu specific israelit, pe care neamurile nu au puterea de a le palpa, de a le pătrunde, de a le simți advăratul puls. Referitor la acei rămași 362 de ani, la fel, ȘTIU CE SUSȚIN! Neglijați, o mică mică chichiță și anume, că Isus și Mohamed, răspunzând la întrebarea referitoare la Ziua cea Mare, ambii au folosit verbul la prezentul domniilor lor: „nu știe”.!!! Daniel și patriarhul Enoh, ne-a atenționat „că-n vremea de pe urmă înțelepciunea va crește”. Cu respect, anti naționalistul Filip Gavrilă

  13. Lori Balogh says:

    Va salut cu stima, domnule Filip,
    Fiind evreu, imi ridic palaria, caci fara poporul acesta, astazi nu am fi avut Biblia, deci nu am fi avut nici cunoasterea adevaratului Dumnezeu. Probabil ca si astazi ne-am fi inchinat, noi, locuitorii acestui pamant, lui Zamolzis sau cine stie carui alt dumnezeu fals. In acelasi timp, trebuie sa marturisesc ca daca astazi Il cunoastem pe Dumnezeul cel adevarat, aceasta nu se datoareaza evreilor care s-au cramponat in religia mozaica, ci evreilor care s-au crestinat si care au dus lumina Scriturilor in intreaga lume.
    Cu privire la Daniel 9,24, nu e locul aici sa va expun felul in care aceste profetii s-au implinit. Daca doriti, urmariti comentariile de la capitolul 9, unde se prezinta pe larg subiectul. Veti intelege la ce se refera expresia „Sfantul sfintilor”
    E devarat, am citit Biblia de peste 20 de ori, insa nu ma pot lauda ca cunosc perfect istoria poporului d-v. Ma straduiesc, insa. Si aceasta nu pentru cultura mea generala, ci pentru a intelege mai bine planul lui Dumnezeu cu lumea in care traim. Nu stiu de ce am senzatia ca d-v, evreii, Il priviti pe Dumnezeu ca pe o proprietate particulara… Biblia mea nu ma invata asa ceva. Dimpotriva, Psalmul 24 spune : „Al Domnului este pamantul cu tot ce este pe el; lumea si cei ce o locuiesc” Regele David ma invata ca si eu, care nu sunt evreu ( cel putin nu stiu sa fi avut vreun evreu in arborele meu genealogic, desi totul este posibil ) apartin Domnului. Si acest fapt nu este o simpla teorie, ci o realitate pe care am simtit-o in nenumarate ocazii in viata. As putea sa povestesc un roman intreg despre dovezi ale iubirii si grijii lui Dumnezeu fatza de mine si cei dragi, desi nu suntem din poporul d-v.
    Cat despre „rautatile” pe care evreii mai trebuie sa le indure de la noi crestinii inca 364 de ani, sau despre cel de-al treilea templu, dati-mi voie sa am rezervele mele. S-ar putea ca intreaga istorie a lumii sa se incheie mult, mult mai repede, iar aceasta sa fie cea mai mare surpriza pentru toti, inclusiv pentru poporul evreu.
    Cu deosebita stima,
    Lori

  14. filip.marius.g says:

    Scrieti frumos dar fara continut si mai ales, fara de adevar.Degeaba studiosii pomeniti de domniile voastre, au incercat sa patrunda in cartea ce era inchisa pana in anul 1967 caci, ii depasea anul deschiderii ei.Aceasta carte este briliantul chee a bibliei.Am decriptat-o dar, daca nu eram evreu, nu reuseam.Voi crestinatatea, neglijati cu sau fara de intentie afirmatiile din 9/24 :”…..pana la incetarea farardelegilor,pana la ispasirea pacatelor,pana la ispasirea nelegiuirii,pana la aducerea neprihanirii vesnice,pana la pecetluirea vedeniei si prorociei,si pana la ungerea Sfantului sfintilor”.Domnii mei, s-au implinit cele de mai sus dupa venirea lui Isus ?Pentru decriptarea acestei comori a spiritualitatii mozaice,crestine si islamice, este necesar sa cunoasteti foarte,foarte,foarte bine, istoria poporului pe care l-a imprastiat Domnul, sa deam lumina neamurilor.”Sfantul sfintilor” este Domnul Dumneze, pe care multi crestini il confundati cu Isus.Daca voi ati sti mai bine cartile sfinte,cum ar mai putea fi Israel, in vremea de pe urma , preotii neamurilor ?Cum se vor mai rusina neamurile, in vremea de pe urma, pentru cea ce le-au facut lui Israel? Voi de prea multe ori luati din carte doar ce va place, daandu-le si la acestea, interpretari pe gustul domniilor voastre.De ce ?Pentru ca Israel trebue sa va mai indure rautatile inca 364 de ani, pana la adevarata pecetluire a vedeniei.Trebue sa termine de dat lumina neamurilor odata cu al treilea templu, si abea apoi, toate neamurile il vor cunoaste pe Sfantul sfintilor.Stiu ca n-aveti voe sa ma crede-ti, dar asta nu-i treaba mea! Cu stima si respect Filip

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.