Invierea

Invierea

Doctrina despre inviere este piatra de incercare a credintei crestine. In general, crestinii accepta adevarurile biblice, insa multi se poticnesc in adevarul despre invierea tuturor oamenilor de la sfarsitul timpului.

Pasajul biblic de baza: Ioan cap 11– “Invierea lui Lazar”

Trei lucruri importante gasim in acest pasaj: 1. Credinta in inviere: vers. 24

2. Fagaduinta invierii: vers. 23 si 25

3. Garantia invierii: invierea lui Lazar

Invierea – speranta credinciosilor din toate timpurile

Iov 19, 25-26: Incercatul Iov credea in invierea mortilor

1 Tesaloniceni 4, 13-17: Pavel ii imbarbateaza pe crestinii din Tesalonic cu perspectiva invierii.

Daniel 12, 2: Lui Daniel i se descopera adevarul despre invierea finala a tuturor oamenilor.

Daniel 12, 13: Lui Daniel i se promite ca va invia la sfarsitul timpului pentru a-si primi rasplata.

Osea 13,14: Profetul Osea vorbeste despre inviere.

Evrei 11, 35: Pavel aminteste de invieri care au avut loc, dar si de invierea finala.

Romani 8,11: Pavel vorbeste despre invierea lui Christos ca fiind o garantie a invierii finale, facute prin puterea Duhului Sfant.

Fagaduintele invierii

Faptele apostolilor 24,15; Ioan 11, 23. 25; 1 Corinteni 15, 21-23; Filipeni 3, 21.

Garantia invierii

1. Invierea lui Christos este cea mai mare garantie a invierii tuturor oamenilor la sfarsitul timpului.

1 Corinteni 15, 12- 24

2. Invieri ale unor oameni din timpurile biblice:

– Moise: Luca 9, 28-36;  Iuda 9.

– Fiul vaduvei din Nain: Luca 7,11- 17

– Fiica lui Iair: Marcu 5, 21- 43.

– Lazar: Ioan 11, 1- 46

– Tabita: Faptele apostolilor 9, 36- 42

– Eutih: Faptele apostolilor 20, 7-12

– Fiul sunamitei: 2 Imparati 4,8-37

Una sau mai multe invieri ?

Biblia vorbeste despre doua invieri generale si una partiala:

1. Prima inviere, a dreptilor, care va avea loc la revenirea lui Christos: 1 Tesaloniceni 4, 16-17; Luca 14, 14; Apocalipsa 20, 4-6; Matei 24, 30-31

2. A doua inviere, a nelegiuitilor, care va avea loc la sfarsitul mileniului: Apocalipsa 20, 5.13

3. Invierea partiala, a unor credinciosi dar si nelegiuiti, care va avea loc cu putin timp inainte de revenirea lui Christos. Scopul acestei invieri partiale este ca aceste categorii speciale de oameni sa poata vedea revenirea in glorie a Mantuitorului. Daniel 12, 2; Apocalipsa 1,7; Matei 26, 64

Cu ocazia procesului Sau, Domnul Christos a prezis ca marii impotrivitori ai adevarului , cei care L-au condamnat pe nedrept la moarte, Il vor vedea venind pe norii cerului. De asemenea, in Apocalipsa 1,7 avem o asigurare ferma ca cei care au contribuit in mod direct la suferintele Mantuitorului vor avea parte de inviere pentru a vedea pe Cel pe care L-au rastignit.

Mileniul

Este perioada de o mie de ani care desparte cele doua invieri. Apocalipsa 20, 5

In timpul mileniului: – pe pamant, Satana va fi legat pentru o mie de ani. Apocalipsa 20, 1-3.

“Legarea” lui Satana trebuie inteleasa nu ca pe o legare fizica ( cu catuse de un fel sau altul ), ci ca pe o imposibilitate a sa de a mai amagi pe cineva ( “lantul imprejurarilor” ). Cei mantuiti fiind luati la cer, iar cei nelegiuiti murind la revenirea lui Christos, Satana se va vedea in postura de a ramane singur pe pamant, avand timp de o mie de ani vreme sa mediteze la ceea ce a insemnat rebeliunea sa. Aceasta parte a luptei dintre bine si rau era simbolizata in sanctuarul din vechime prin izgonirea in pustie a tapului pentru Azazel, in cadrul slujbei anuale de curatire a sanctuarului din marea zi a ispasirii. Levitic 23, 21-22

in cer, cei mantuiti vor domni impreuna cu Christos  si vor participa in mod activ la a doua faza a judecatii- Judecata celor nedrepti. 1 Corinteni 6, 1-6

La sfarsitul mileniului, va avea loc cea de-a doua inviere, a celor nelegiuiti. Satana se va vedea dezlegat, avand din nou  pe cine sa amageasca. Insa el nu va mai avea timp pentru planurile sale disperate, caci Domnul va aduce sentinta de executare a judecatii finale. Moartea a doua este plata pe care o vor primi toti cei care au respins harul lui Dumnezeu, in frunte cu Satana si ingerii sai. Apocalipsa 20, 14-15; 21,8

Identitatea individuala nu se va pierde prin inviere. Cei inviati vor avea aceleasi trasaturi particulare pe care le-au avut si in viata aceasta, cu exceptia faptului ca ei vor avea trupuri nemuritoare. Psalmul 139, 16; Matei 10,30; Apocalipsa 2,17

Dupa incheierea istoriei pacatului, dupa nimicirea lui Satana si a celor care i-au urmat, dupa ce Domnul va curati pamantul de orice amintire a pacatului si a mortii, va urma vesnicia.

O viata lunga cat viata lui Dumnezeu si bogata cat iubirea sa.

This entry was posted in Doctrine - Rezumate and tagged , , , , , . Bookmark the permalink.

3 Responses to Invierea

  1. Lori Balogh says:

    Lasand deoparte lucrarea lui V. Moldovan si scrierile lui Ellen G. White, pe care unii le contesta cu mult zel, raman doua texte biblice care ar putea sa ne sugereze faptul ca va exista o inviere partiala, in afara celor doua invieri generale.

    Matei 26, 64:”Da”, i-a raspuns Iisus, „sunt! Ba mai mult, va spun ca de acum incolo veti vedea pe Fiul omului sezand la dreapta puterii lui Dumnezeu si venind pe norii cerului.”

    Adresandu-Se Sinedriului, care era pe punctul de a-L condamna la moarte, Domnul ii asigura pe persecutorii Sai ca Il vor vedea venind pe norii cerului. Aceasta presupune invierea lor. Aceasta „venire pe norii cerului” ( sau „cu norii cerului”, conform trad. engleze ) este inteleasa, in general, ca referindu-se la cea de-a doua venire a Mantuitorului. El Insusi S-a referit la acest eveniment in acesti termeni in Matei 24,30, Marcu 13, 26; 14,62. Daca nu ar exista o inviere partiala a celor care au contribuit la suferintele si moartea Sa, ei nu ar avea cum sa fie martori la revenirea Sa in glorie. Mi se pare logic acest rationament. Daca „venirea pe norii cerului” s-ar referi la coborarea pe pamant a lui Iisus si a Noului Ierusalim dupa mileniu, atunci da, ideea unei invieri partiale nu are baza biblica.

    Apocalipsa 1,7: „Iata ca El vine pe nori. Si orice ochi Il va vedea; si cei ce L-au strapuns. Si toate semintiile pamantului se vor boci din pricina Lui! Da, Amin!”

    Este vorba de a doua venire a Mantuitorului sau de a treia venire a Sa, dupa mileniu? Daca afirmatia: „Si orice ochi Il va vedea; si cei ce L-au strapuns” este legata strict de venirea „pe nori” a Domnului, adica de a doua Sa venire, atunci putem accepta ideea unei invieri partiale. Daca insa afirmatia Domnului este generala, dorind sa ne comunice faptul ca, in final, toti oamenii Il vor vedea, fie la prima, fie la a doua inviere, atunci da, nici acest text nu poate fi considerat o dovada a existentei unei invieri partiale.

    Sunt de acord ca Dumnezeu nu se joaca de-a invierea, caci invierea este un lucru cat se poate de serios, apeland la puterea Sa creatoare. Nici in cazul invierii lui Lazar nu a fost o „joaca”, chiar daca Lazar a trebuit sa moara de doua ori, desi era prietenul Mantuitorului.

    Desi nu este o chestiune importanta care sa ne afecteze mantuirea, ideea invierii partiale a celor „care L-au strapuns” pe Domnul mi se pare rationala si biblica.

  2. Învierea parțială nu este amintită intre doctrinele oficiale azs. Cartea de doctrine a lui V. Moldovan nu este cartea oficială. Biblia nu are texte explicite despre o inviere speciala, parțială. EGW scrie despre o înviere parțială dar afirmațiile ei sunt discutabile și oricum, scrierile ei nu sunt autoritate suprema. In Trag.Veac. declarațiile despre o înviere parțială nu sunt aceleași de la o ediție la alta. Prin urmare, subiectul fiind confuz, rămâne de clarificat la venirea Domnului și nu poate fi considerat un adevăr incontestabil între doctrinele azs. Un argument logic: Dumnezeu nu se joacă de-a învierea, astfel încât „cei ce L-au străpuns” să moară de trei ori…

  3. Mi – a fost de mare ajutor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.