Corpul nostru – un templu

Corpul nostru – un templu

In studiul despre ispravnicia crestina am inteles ca Dumnezeu este Stapanul absolut al cerului, al pamantului si al tuturor bunurilor materiale. In studiul de fata vom intelege ca El este Stapan si al trupurilor noastre, numite in Biblie “temple ale Duhului Sfant”. 1 Corinteni 3, 16-17; 6, 19-20

Templul – semnificatii

Templul din vechime era: 1. Un loc in care se manifesta prezenta lui Dumnezeu.

2. Un loc in care se manifesta slava lui Dumnezeu (puterea si caracterul lui Dumnezeu )

3. Un loc al intalniriii omului cu Dumnezeu.

4. Un loc de o curatenie si sfintenie deosebite.

5. Un loc in care disciplina si ordinea erau desavarsite.

Cand Pavel vorbeste despre trupul nostru comparandu-l cu un templu, el a avut in vedere toate aspectele enumerate mai sus. Trupurile noastre trebuie sa fie niste locasuri in care sa locuiasca Duhul Sfant, in care sa se manifeste caracterul lui Dumnezeu, niste locasuri in care sa existe ordine si curatenie.

“Voi nu sunteti ai vostri” afirma Pavel. Motive:

1. Suntem creati de El, nu am aparut la intamplare                                                                        2. El ne-a rascumparat cu un pret imens- jertfa Fiului Sau

Consecinta acestui fapt: Avem o mare responsabilitate fata de propriile trupuri. Romani 12, 1; 2 Corinteni 7, 1.

Necesitatea de a ne pastra sanatatea

Exista o legatura stransa intre spirit si trup. Un om sanatos este mult mai pregatit pentru lucrarea Duhului Sfant. Un om bolnav este mai preocupat de propria boala. De asemenea, Duhul Sfant, care lucreaza la desavarsirea caracterelor noastre, este mult impiedicat in lucrarea Sa in cazul in care omul se drogheaza, consuma alcool, tutun etc.- vicii care duc la ruinarea sanatatii trupului.

Principii biblice de sanatate

1. Alimentatia: Se cer amintite doua aspecte: cel calitativ si cel cantitativ

Calitativ: deosebirea alimentelor curate de cele necurate: Levitic 11, 1-30;  20, 25-26; Deuteronom 14, 2-20; Isaia 66, 17

Cantitativ: cumpatare chiar in cazul alimentelor premise si nevatamatoare.

2. Sangele si grasimea : Levitic 17, 10-14; 7, 22-25; Faptele apostolilor 15, 20

Consumarea sangelui ca aliment, simplu sau in diferite preparate, este interzisa in Biblie din cel putin doua motive: – Moral: Sangele este considerat in Scripturi sediul vietii Levitic 17, 11

– Sanitar: Sangele este transportorul toxinelor si deseurilor rezultate din metabolism.

Consumarea grasimilor animale este de asemenea interzisa de Biblie. Orice medic sincer din zilele noastre ne poate spune de ce este bine sa evitam grasimile animale.

Unii obiecteaza ca aceste prevederi fac parte din “legea ceremoniala”, desfiintata la cruce. Aceste prevederi nu fac parte din legile ceremoniale, ci din legile sanitare, cu caracter permanent. Daca pentru un evreu care a trait acum trei mii de ani era rau sa consume anumite alimente, la fel de rau este si azi pentru orice om. “Cartea Tehnica” a corpului uman a ramas aceeasi si doar “Inventatorul” corpurilor noastre stie cel mai bine care este cel mai bun “combustibil”.

3.Tutunul

Iesim din cadrul alimentatiei si intram in cel al pasiunilor si viciilor umane. Biblia are multe de spus despre poftele ( viciile, patimile ) firii pamantesti. Galateni 5, 24; Deuteronom 29, 18 up.

In Biblie nu gasim o interdictie de a fuma, pentru simplul motiv ca la data cand a fost scrisa nu se descoperise tutunul. Chiar si bunul simt ne arata ca tutunul nu are nimic de-a face cu sfintenia la care este chemat un copil al lui Dumnezeu. Cum ar arata un preot cu tigara in gura savarsind liturghia?

Cand Pavel afirma ca trupurile noastre sunt temple ale Duhului Sfant , el vrea sa ne transmita principiul ca orice aliment, obicei, practica, hobby,  etc. care submineaza sanatatea noastra trebuie inlaturate total din viata noastra.

4. Bauturile alcoolice

Proverbe 20, 1: Cei ce le consuma nu sunt intelepti.

Proverbe 23, 20. 29- 35: Consumul de alcool atrage si alte pacate: desfraul, vorbirea de rau, lipsa sensibilitatii.

Isaia 5, 11-12: Cei care consuma alcool nu pot lua seama la lucrarea Domnului.

Habacuc 2, 15: Este rostit un vai pentru cei ce consuma alcool, dar si pentru cei ce dau altora sa bea.

Galateni 5, 19-21: Betia este numita o fapta a firii pamantesti.

Luca 1, 15: Despre Ioan Botezatorul, ingerul care i-a vorbit tatalui sau, a spus ca el nu va bea niciun fel de bautura alcoolica. In schimb, se va umplea de Duhul Sfant. Alcoolul si prezenta Duhului Sfant nu se pot impaca.

Efeseni 5, 18: Consumul bauturilor alcoolice este numit de Pavel “destrabalare”

Latinii spuneau alcoolului “spiritus”, deoarece ei au observat ca omul aflat sub influenta lui se purta altfel decat in mod obisnuit, ca si cand ar fi fost posedat de un spirit strain.

Efectele alcoolului:- Diminueaza reflexele

– Scade capacitatea omului de a judeca limpede

– Scade capacitatea de a se apara, de a munci, de a chibzui etc.

– Excita patimile josnice

– Distruge celulele hepatice si nervoase

– Scade rezistenta la boala

– Produce nervozitate si violenta

Alcoolul il face pe un om sa-si conduca trupul la fel cum un sofer isi conduce masina prin ceata.

Observatii: In vechime se foloseau bauturi alcoolice, insa niciodata Dumnezeu nu a laudat si apreciat acest viciu. Daca El a tolerat uneori acest viciu, a facut-o tinand cont de nestiinta si impietrirea inimii omenesti. De fiecare data cand omul a calcat legile sanatatii, Biblia ne arata si consecintele firesti pe care el a trebuit sa le suporte. ( Noe, Lot , etc. )

Indemnuri pentru o vietuire sanatoasa: Romani 13, 13-14; 1 Petru 2, 11- 12; Galateni 5, 16

Extreme: 1. Neglijarea ingijirii corpului si a sanatatii, lucru condamnat de Biblie

2. Idolatrizarea corpului, printr-o grija excesiva, mai mult decat cerintele lui Dumnezeu si ale bunului simt. ( in religiile pagane, practicile Yoga, etc. )

Parinti ai bisericii despre alcool:

Vasile cel Mare ( 330-370): “Vinul arde ratiunea si priceperea”

Chrisostom ( Ioan Gura de Aur ): “Betivul este un cadavru insufletit, un diavol prin alegerea sa libera, un bolnav care nu poate fi iertat, un decazut care nu merita menajare: el este o rusine pentru neamul nostru “

Augustin ( 354- 430 ): “Bautorul de vin este inaintea lui Dumnezeu o scarba, pentru ingeri este respingator, pentru oameni este o batjocura, pentru virtuti este o pustietate, iar pentru diavoli el este o jucarie.”

Lori Balogh

This entry was posted in Doctrine - Rezumate and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink.

2 Responses to Corpul nostru – un templu

  1. Lori Balogh says:

    Stimate d-le Florin,
    Va inteleg nedumeririle. Deoarece considerati ca argumentele cu privire la deosebirea animalelor curate si necurate prezentate de adventisti sunt „subtiri”, va invit sa vedeti si argumentele altor credinciosi din alte confesiuni cu privire la acest subiect. Insa va rog sa le cititi cu atentie.
    Iata cum priveste un crestin ordodox aceasta problema:
    https://ioanzamfirc.wordpress.com/2015/11/03/levitic-11-animale-curate-si-necurate/
    Si iata cum priveste Biserica lui Dumnezeu Restaurata aceasta problema, o biserica din Occident, care pazeste Sabatul si respecta legea cu privire la animalele curate si necurate:
    https://rcg.org/fr/articles/aaagf-fr.html
    Cu privire la ultimul link, puteti alege limba in care doriti sa cititi articolul ( engleza, franceza, germana, etc. )
    Domnul sa va binecuvanteze !
    Cu stima,
    Lori B.

  2. florin says:

    Am o neamurire in privinta adventistilor . De ce biserica adventista mai respecta .
    mai tine legea sanitara ? inteleg sa fie in vigoare decalogul , deoarece legea iubirii cuprinde decalogul , dar legea sanitara o gasim in cartea legii .

    Iata ce s-a stabilit la Conciliul de la Ierusalim
    • Cu privire la Neamurile care au crezut, noi am hotarat si le-am scris ca trebuie sa se fereasca de lucrurile jertfite idolilor, de sange, de dobitoace sugrumate si de curvie.” (Fapt.21:25)
    Adventistii impart legea in ceremoniala si morala ; chiar si daca accept impartirea asta, tot apar probleme ..

    Face parte legea sanitara din legea lui MOiSE ? pai daca face, atunci contrazicem decizia Conciliului de la Ierusalim ; ei arata foarte clar acolo , ce mai e in vigoare si ce nu ;

    o alta chestie : despre ferirea de sange scrie si inainte de legea lui Moise ;se vb de lucrul asta in timpul lui Noe si desi Noe cunostea diferenta intre animale curate si necurate NU EXISTA NICI o DOVADA ca nu ar fi consumat animale necurate ‘ne bazam doar pe speculatii ;

    NU vedeti ca exact lucrul care i s-a spus lui Noe sa nu consume, sangele, la fel se zice si la Conciliul de la Ierusalim?

    eu nu mananc animale necurate , deci pe nime nu ma afecteaza , dar as specula sa spun ca mai e in vigoare legea sanitara ; sunt foarte subtiri dovezile in privinta asta ;

    eu nu mi aduc aminte sa fi gasit in istoria bisericii parinti ai bisericii care sa spuna ca legea sanitara mai e in vigoare ;

    deci nici istoric si nici biblic nu prea sta in picioare ..

    SE nasc si alte probleme daca tii legea asta ;

    priviti aici Biblia – Animale curate si necurate., Vechiul Testament, Leviticul

    32. Tot lucrul pe care va cadea starvul vreuneia din acestea – vas de lemn sau haina sau piele sau sac – necurat va fi; sa-l puneti in apa, si necurat va fi pana seara; apoi va fi curat.
    33. Daca vreuna din ele va cadea intr’un vas de lut, toate cele din el sunt necurate; iar vasul sa-l spargeti.
    Lv 6:28

    34. Orice lucru de mancare peste care va cadea apa din acel vas, necurat va fi; si toata bautura care-ar fi de baut dintr’un asemenea vas, necurata va fi.
    35. Tot lucrul peste care va cadea ceva din starvul acestora, necurat va fi; cuptoarele sau sobele vor fi faramate, ca necurate sunt si necurate vor fi pentru voi.
    36. Cu toate acestea, izvoarele apelor, lacurile si baltile vor fi curate; dar cel ce se va atinge de mortaciunile din ele, acela necurat va fi.

    TIN ADVENTISTII TOT CE ZICE AICI SAU IAU DOAR CE LE CONVINE ; e vorba de aceeasi lege

    • 32.Tot lucrul pe care va cadea starvul vreuneia din acestea – vas de lemn sau haina sau piele sau sac – necurat va fi; sa-l puneti in apa, si necurat va fi pana seara; apoi va fi curat.
    • 33.Daca vreuna din ele va cadea intr’un vas de lut, toate cele din el sunt necurate; iar vasul sa-l spargeti.
    Lv 6:28
    • 34.Orice lucru de mancare peste care va cadea apa din acel vas, necurat va fi; si toata bautura care-ar fi de baut dintr’un asemenea vas, necurata va fi.
    • 35.Tot lucrul peste care va cadea ceva din starvul acestora, necurat va fi; cuptoarele sau sobele vor fi faramate, ca necurate sunt si necurate vor fi pentru voi.
    • 36.Cu toate acestea, izvoarele apelor, lacurile si baltile vor fi curate; dar cel ce se va atinge de mortaciunile din ele, acela necurat va fi.

    FRATE , NU POTI PAZI SELECTIV CE VREI TU!! ce scrie in legea asta seamana cu ce scrie in pasajul cu mainile curate si necurate ; si aceia spalau ulcioarele ; ; la inceput am crezut ca e ceva diferit de legea asta , nu stiam , dar acuma cand citesc imi dau seama ca e vb de acelasi lucru ; probabil or mai fi adaugat si ei ceva reguli si obiceiuri dar baza asta e , de aici din lege ;

    Ca sa tin legea asta sanitara ar trebui sa tin selectiv ce vreau eu , sa ma bazez mult pe speculatii .nu judec pe nimeni , dar sunt subtiri argumentele ptr legea sanitara

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.