Ploaia Timpurie si Tarzie a Duhului Sfant

Ploaia Timpurie si Tarzie a Duhului Sfant

     Ploaia – un simbol al Duhului Sfant

Unul dintre simbolurile sub care este prezentat Duhul Sfant pe paginile Sfintelor Scripturi este ploaia. Fiind aducatoare de inviorare si viata, ploaia este un simbol perfect al efectelor revarsarii Duhului Sfant asupra omului. Iata cateva texte biblice in care aceasta asociere intre a treia Persoana a Dumnezeirii si ploaie este evidenta:

„Caci voi turna ape peste pamantul insetat si rauri peste pamantul uscat. Voi turna Duhul Meu peste samanta ta si binecuvatarea Mea peste odraslele tale” ( Isaia 44, 3 ).

     „Dupa aceea, voi turna Duhul Meu peste orice faptura…” ( Ioel 2,28 ).

     „Sa cunoastem, sa cautam sa cunoastem pe Domnul. Caci El se iveste ca zorile diminetii si va veni la noi ca o ploaie, ca ploaia de primavara care uda pamantul” ( Osea 6,3 ).

Autorii acestor pasaje biblice folosesc acelasi verb „ a turna” pentru a descrie atat caderea ploii necesare vietii fizice, cat si revarsarea Duhului Sfant peste Biserica, atat de necesara vietii spirituale.

Folosirea simbolului ploii in dreptul Duhului Sfant este strans legata de conditiile climaterice din Palestina. Pentru a fi obtinuta o recolta bogata, sunt necesare doua ploi importante:

1) Ploaia timpurie, care cade toamna, in lunile octombrie – noiembrie. Este o ploaie moderata, avand rolul de a inmuia solul si a pregati semintele deja semanate pentru germinare.

2) Ploaia tarzie, care cade primavara, in martie – aprilie. Este o ploaie abundenta, avand rolul de a maturiza granele, pregatindu-le pentru seceris.

Intregul ciclu agricol depinde de cele doua ploi. Este suficient ca una din ele sa lipseasca pentru ca recolta sa fie compromisa total. In lipsa ploii timpurii, nu exista germinare, iar ploaia tarzie nu mai are niciun efect, iar fara ploaia tarzie, desi granele sunt incoltite, ele nu pot ajunge la maturitate.

Acest simbol al ploilor timpurie si tarzie este folosita in Biblie pentru a descrie cele doua mari revarsari ale Duhului Sfant, atat in viata individuala a fiecarui crestin, cat si in viata Bisericii in ansamblul ei.

Pentru individ, Ploaia Timpurie a Duhului Sfant este primita in perioada convertirii, insa ea continua pe tot parcursul vietii. Atunci are loc „germinarea” semintelor credintei, constand in nasterea din nou de care aminteste Mantuitorul in discutia cu Nicodim ( vezi Ioan cap. 3 ). Ploaia Timpurie individuala are menirea sa-l faca pe om biruitor asupra oricarui pacat, ajutandu-l sa dobandeasca un caracter tot mai asemanator cu al lui Iisus Christos.

Insa Ploaia Timpurie nu este suficienta pentru pregatirea unui crestin pentru cer. El are nevoie de maturizare spirituala, de o inzestrare speciala pentru slujire si de o imputernicire speciala pentru misiunea de a vesti Evanghelia. Aceasta inzestrare speciala este data prin revarsarea plintatatii Duhului Sfant in viata omului, adica prin Ploaia Tarzie.

Un astfel de om, in care Ploaia Timpurie a condus la desavarsirea caracterului, iar Ploaia Tarzie l-a maturizat pentru slujire si misiune, va fi pregatit sa-L intampine pe Domnul Iisus la revenirea Sa si sa mosteneasca Imparatia lui Dumnezeu.

La nivelul Bisericii, Ploaia Timpurie a Duhului Sfant a fost revarsata in Ziua Cincizecimii, aducand primele roade si continuand pe tot parcursul istoriei sale. Cat priveste Ploaia Tarzie a Duhului Sfant, aceasta va fi revarsata peste Biserica la sfarsitul istoriei, cu putin timp inainte de revenirea in glorie a Mantuitorului. Ea are scopul de a inzestra Biserica cu acea putere si acele abilitati de care are nevoie pentru a vesti lumii ultima solie de har, inainte ca acesta sa fie inchis pentru totdeauna.

Scopul, rezultatele si perioadele de timp in care cad cele doua „ploi” sunt complet diferite. Din nefericire, multi crestini fac o confuzie primejdioasa intre cele doua „ploi” ( revarsari ale Duhului Sfant ), avand asteptari nerealiste de la ele. In timp ce ei neglijeaza Ploaia Timpurie, adica lucrarea Duhului Sfant asupra  caracterelor lor, pregatindu-i pentru viata vesnica, multi isi pun speranta in revarsarea Ploii Tarzii, care sa le rezolve toate problemele.

Aceasta este insa o mare eroare, din nefericire avand efecte vesnice pentru om. Dupa cum ploaia tarzie cade in zadar peste niste seminte neincoltite, la fel se va intampla si pe plan spiritual cu aceia care n-au permis Ploii Timpurii a Duhului Sfant sa le sfinteasca viata si sa le dea biruinta deplina asupra pacatului. Pentru acestia, Ploaia Tarzie a Duhului Sfant nu mai poate face nimic.

 

Cum s-au pregatit ucenicii pentru primirea Ploii Timpurii a Duhului Sfant

Cartea Faptele Apostolilor raspunde la aceasta intrebare, oferindu-ne cateva informatii despre ceea ce au facut ucenicii in zilele premergatoare Cincizecimii:

     „Atunci ei s-au intors la Ierusalim din muntele numit al Maslinilor, care este langa Ierusalim, departe cat un drum in ziua Sabatului. Cand au ajuns acasa, s-au suit in odaia de sus, unde stateau de obicei… Toti acestia staruiau in rugaciune si in cereri, impreuna cu femeile si cu Maria, mama lui Iisus si cu fratii Lui” ( Fapte 1, 12-14 ).

In Ziua Cincizecimii, erau toti impreuna in acelasi loc” ( Fapte 2,1 ).

„Dupa ce I s-au inchinat, ei s-au intors la Ierusalim cu o mare bucurie. Si tot timpul stateau in templu si laudau si binecuvantau pe Dumnezeu” ( Luca 24, 52.53 ).

Citind printre randuri, intelegem ca in acele zile care au urmat inaltarii la cer a Mantuitorului si premergatoare sarbatorii Rusaliilor, ucenicii au facut o pregatire speciala:

– Au fost impreuna, au discutat impreuna si s-au rugat impreuna, inlaturand orice diferende intre ei

– Au asteptat implinirea fagaduintei Domnului: „Ci voi veti primi o putere cand se va pogora Duhul Sfant peste voi, si-Mi veti fi martori in Ierusalim, in Iudea, in Samaria si pana la marginile pamantului” ( Fapte 1,8). Asteptarea lor nu a fost pasiva, ci activa, fapt dovedit de prezenta permanenta la templu, unde marturiseau despre cele vazute.

– Ucenicii si-au umilit inimile si au trait experienta unei adevarate pocainte, marturisindu-si pacatele.

– Ei simteu povara misiunii incredintate lor de Domnul Iisus, de a duce Evanghelia pana la marginile pamantului.

– S-au rugat cu o seriozitate si o intensitate neegalate pana atunci, pentru a primi inzestrarea necesara implinirii misiunii.

Rezultatul ? Dumnezeu a privit cu placere la pregatirea facuta de ucenici si, ca raspuns la rugaciunile lor staruitoare, in ziua Cincizecimii a revarsat peste Biserica Sa Ploaia Timpurie a Duhului Sfant. Rezultatele acestei binecuvantari pot fi urmarite pe paginile cartii Faptele Apostolilor.

 

Scopurile Ploii Timpurii

Cu totul diferite de cele ale Ploii Tarzii, scopurile Ploii Timpurii a Duhului Sfant pot fi sintetizate in cateva idei:

1) Ploaia Timpurie este data omului pentru ca acesta sa-si cunoasca adevarata lui stare: slabiciunile, defectele de caracter si pacatele faptuite constient sau inconstient: „Si cand va veni El, va dovedi lumea vinovata in ce priveste pacatul, neprihanirea si judecata” ( Ioan 16,8 ).

2) Ploaia Timpurie are rolul de a ne ajuta sa ne intorcem la Dumnezeu, sa ne marturisim pacatul si sa-l parasim.

3) Ploaia Timpurie ne ajuta sa ne predam cu totul vointei lui Dumnezeu.

4) Ploaia Timpurie ne ajuta sa obtinem biruinta deplina asupra oricarui pacat, ajungand sa reflectam pe deplin chipul lui Dumnezeu.

Sintetizand cele de mai sus, putem spune ca scopul principal al Ploii Timpurii acela de a-l conduce pe credincios la biruinta deplina asupra pacatului, pregatindu-l pentru primirea Ploii Tarzii. De ce toate acestea ? Pentru ca Dumnezeu nu poate trimite plinatatea Duhului Sau cel Sfant intr-o inima necurata.

 

Scopurile Ploii Tarzii

     Ploaia Tarzie nu ne este data pentru a ne ajuta sa biruim pacatul, caci aceasta lucrare apartine Ploii Timpurii.  Dupa cum in agricultura ploaia tarzie nu cade pentru a produce germinarea semintelor, ci pentru a grabi coacerea recoltei, la fel Ploaia Tarzie a Duhului Sfant va fi data Bisericii nu pentru a produce nasterea din nou a credinciosilor, ci pentru implinirea misiunii ei.

Ploaia Tarzie va cadea doar peste acei credinciosi care au biruit in mod deplin orice forma de pacat, adica asupra acelora care s-au lasat transformati de Ploaia Timpurie a Duhului Sfant. Iata cateva scopuri urmarite de Dumnezeu prin revarsarea Ploii Tarzii asupra Bisericii Sale:

1) Ploaia Tarzie aduce poporul lui Dumnezeu la o deplina maturitate. Prin maturitate nu trebuie inteleasa biruinta deplina asupra pacatului, caci aceasta  lucrare apartine Ploii Timpurii. Maturizarea spirituala consta in intarirea si statornicirea caracterului omului. Ploaia Tarzie nu aduce biruinta asupra pacatului, ci intareste  biruinta deja obtinuta asupra lui.

Aceasta lucrare a maturizarii si desavarsirii caracterului apartine nu doar perioadei Ploii Tarzii, ci ea va continua si dupa inchiderea harului, in timpul Marei Stramtorari. Asadar, Ploaia Tarzie nu schimba caracterul, ci il fixeaza pe cel obtinut cu ajutorul Ploii Timpurii, facandu-l nemuritor.

2) Ploaia Tarzie sigileaza poporul lui Dumnezeu, facand permanenta experienta Ploii Timpurii de biruinta asupra pacatului.

3) Ploaia Tarzie imputerniceste poporul lui Dumnezeu sa rosteasca ultima solie de har si de pocainta adresata lumii.

4) Ploaia Tarzie pregateste Biserica pentru Timpul Stramtorarii, cand ea va trebui sa reziste fara mijlocitor in Sanctuarul ceresc. Ea ii pregateste pe copiii lui Dumnezeu sa reziste in timpul revarsarii Celor Sapte Plagi finale asupra pamantului.

5) Ploaia Tarzie pregateste Biserica pentru a sta fatza in fatza cu Domnul Christos la a doua Sa venire si pentru a locui vesnic in prezenta unui Dumnezeu sfant. Aceia care neglijeaza pregatirea in timpul Ploii Timpurii, nu vor putea primi plinatatea Duhului Sfant in timpul Ploii Tarzii si, in consecinta, nu vor putea trai in prezenta lui Dumnezeu.

Un lucru important de retinut este faptul ca una din conditiile primirii Ploii Tarzii este activitatea in slujba lui Dumnezeu si a semenilor. Dumnezeu nu poate oferi plinatatea Duhului Sfant unor crestini superficiali, care lenevesc in fatza calculatoarelor sau televizoarelor, razand la glumele proaste ale emisiunilor de „entertainment”, in timp ce Tatal ceresc este preocupat de salvarea omenirii pierdute. Vor primi Duhul Sfant doar cei ce doresc sa lucreze pentru Dumnezeu, facand tot posibilul de a-L marturisi pe Christos.

Ploaia Tarzie este oferita pentru traire si slujire, nu pentru lenevie si inactivitate. De aceea, refuzul de a marturisi adevarul ne descalifica de la privilegiul de a primi Ploaia Tarzie a Duhului Sfant.

Orice pacat cultivat in viata omului va neutraliza in cele din urma intreaga putere a Evangheliei. Un singur defect cultivat si nebiruit il face pe om nedesavarsit, inchizandu-si singur drumul spre Imparatia lui Dumnezeu.

     Conditiile primirii Ploii Tarzii

Ploaia Tarzie a Duhului Sfant nu va fi primita de crestini doar pe motivul ca acestia au luat asupra lor Numele lui Christos. Exista niste conditii pe care trebuie sa le indeplineasca atat crestinul ca individ, cat si Biserica in ansamblul ei, pentru a beneficia de acest dar ceresc.

1) Trebuie sa devenim oameni luminati prin cunoasterea si trairea adevarului biblic, in mod deosebit a profetiilor din Daniel si Apocalipsa.

2) Trebuie sa devenim crestini biruitori asupra pacatului, avand sufletele curatite de orice necuratie, prin predarea sufletelor noastre lui Christos.

3) Trebuie sa devenim niste crestini plini de dragoste frateasca, traind in armonie unii cu altii si avand o unitate de vederi. Duhul Sfant nu poate fi oferit unor crestini care cultiva vrajba, invidia, gelozia, banuielile rele si vorbirea de rau.

4) Trebuie sa devenim oameni ai rugaciunii, rugandu-ne la fel de calduros pentru revarsarea Duhului Sfant ca si ucenicii inainte de Cincizecime. Daca ei au cerut cu insistenta Duhul Sfant pentru a putea duce Evanghelia la orice faptura, cu atat mai mult ar trebui sa o facem noi, avand in vedere provocarile actuale si misiunea solemna care a fost incredintata Bisericii din vremea sfarsitului.

5) Trebuie sa fim crestini activi, caci Ploaia Tarzie nu va fi revarsata asupra unor oameni indolenti. Aceasta fagaduinta va fi implinita doar in viata celor care s-au angajat in mod activ in lucrarea lui Dumnezeu, potrivit cu cele mai bune capacitati ale lor.

6) Trebuie sa devenim niste crestini cumpatati. Dezvoltarea caracterului, deci eficienta Ploii Timpurii, este strans legata de obiceiurile noastre si de stilul nostru de viata. O persoana necumpatata nu poate sa ajunga niciodata asemenea lui Christos. O vietuire sanatoasa presupune o reforma in opt aspecte ale vietii: 1) aer curat; 2) lumina soarelui; 3) abstinenta; 4) odihna; 5) activitate; 6) folosirea apei; 7) incredere in Dumnezeu si 8) cumpatare.

Este evident ca Dumnezeu nu poate oferi plinatatea Duhului Sfant unui om care cu buna stiinta isi slabeste mintea si corpul prin obiceiuri nesanatoase. Este imposibil ca un om care se lasa in voia poftelor si patimilor decazute sa ajunga la desavarsirea ceruta de Dumnezeu.

7) Trebuie sa devenim un popor pazitor al Sabatului biblic. Pazirea Sabatului, nu doar in litera Legii, ci si in spiritul ei, este o dovada a ascultarii de vointa lui Dumnezeu, fapt care deschide drumul unor binecuvantari nemasurate, intre care si revarsarea Ploii Tarzii a Duhului Sfant.

 

Pregatirea pentru primirea Ploii Tarzii

Aceasta pregatire implica mai multe aspecte:

– Renuntarea la lucrurile de mica importanta si acordarea prioritatii lucrurilor urgente si de maxima importanta.

– Trebuie sa ne dezlegam, daca este posibil, de orice complicatii ale vietii, pentru a dedica cat mai mult timp pregatirii noastre sufletesti.

– Pregatirea incepe cu fiecare individ in parte, insa ea se va rasfrange asupra intregii Biserici. Rugaciunea si consacrarea sunt elementele-cheie in pregatirea spirituala individuala.

– Biruinta deplina asupra pacatului. Iertarea este doar jumatate de Evanghelie. Moartea Domnului Christos pe cruce acopera pacatele trecutului, insa scopul Planului de Mantuire nu este doar acesta. El urmareste o transformare completa a omului, o refacere a chipului lui Dumnezeu in om. Insa pentru aceasta trebuie sa biruim orice pacat care mai exista in viata noastra.

De ce trebuie sa biruim orice pacat ? Pentru a dovedi ca Il iubim pe Dumnezeu si dorim sa-I fim pe plac, pentru ca dorim sa fim asemenea lui Iisus in caracter, contribuind si noi la triumful cauzei lui Dumnezeu, pentru a face si noi parte din grupa celor mantuiti.

Este posibila biruinta deplina asupra pacatului ? Nu este ea doar o utopie ? Nicidecum ! Mantuitorul ne promite ca ne va purta, daca dorim, in carul Sau de biruinta. Prin El totul este posibil si vom putea exclama asemenea apostolului Pavel: „Pot totul in Christos care ma intareste” ( Filipeni 4,13 ).

Lori Balogh

 

 

 

This entry was posted in Adevaruri biblice and tagged , , . Bookmark the permalink.

25 Responses to Ploaia Timpurie si Tarzie a Duhului Sfant

  1. Andrei says:

    Eu cred ca Ploaie Timpurie este atunci Când Domnul Isus le-a spus după Înviere Luați Duh Sfânt sau a suflat peste ei Duh Sfânt ,
    Ploaia Târzie esre Umlperea cu Duhul Sfânt in Ziua Cinzecimii

  2. Stefan says:

    Pt Ionatan Deuteronom 11:4 text pentru ploaia tarzaie

  3. Lori Balogh says:

    Stimate frate Ionatan,

    Pentru mine textele amintite la inceputul articolului sunt suficiente pentru a sustine importanta ploii tarzii a Duhului Sfant in viata Bisericii. Aceste texte, puse in legatura cu ciclul agricol din Palestina, ne arata ca exista doua „revarsari” majore ale Duhului Sfant in viata Bisericii, chiar daca Duhul Sfant a fost prezent permanent in viata credinciosilor.

    Si ucenicii primisera Duh Sfant in timpul activitatii publice a Mantuitorului ( Ioan 20, 22 ), totusi El le-a promis o „revarsare” abundenta a Duhului dupa inaltarea Sa la cer ( Fapte 1, 4.5 ), promisiune care s-a si implinit la Cincizecime.

    Cu stima,
    Lori B.

  4. Ionatan Dica says:

    Mult stimate frate Balogh,
    Am observation ca pentru afirmatiile facute cu privire la ploaia târzie nu aveti nici o referinta biblica.Acest lucru ma intriga pentru ca ploaia tarzie este unul din punctele forte ale bisericii noastre. Este bine sa avem tot timpul o referinta biblica atunci cand afirmam ceva pentru a nu se crea doctrina pe „asa am fost invatati” si nu pe „asa zice scriptura”
    Cu respect
    Ionatan DICA

  5. Just me says:

    insa am regasit cateva aspecte in Biblie, dupa revarsarea ploii timpurii, adica odata cu nasterea din nou, si primirea botezului cu Duh Sfant, unii oameni cad in pacate din nou, asta inseamna ca Duhul Sfant poate pleca de la ei, si asta dupa ce l-au intristat, sunt explicatii foarte frumoase in acest sens…de aceea odata botezati scrie in Evrei ca „ei rastignesc inca o data pe Domnul” prin pacate…de aceea ei trebuie sa se pocaiasca din nou, dar nu vor mai primi al doilea botez in apa, deoarece in Iacov spune : „o singura credinta, un singur botez”. E frumoasa explicatia cu ploile, e chiar minunata! Dumnezeu sa ne pazeasca prin Duhul Sau cel Sfant pentru a ne pastra curati si neaintinati ca sa l putem intalni pe Domnul nostru.

  6. Boghean Mihai says:

    Buna,sunt bucuros sa aflu frati si surori pe care preocupa acest mesaj al ploii si cred ca e vremea unitatii ca acest ultim val sa cuprinda tot trupul Domnului pentru a salva milioanele de suflete care asteapta aceasta .Promisiunea ploii tarzii o avem de mai bine de 15 ani si marii treziri din toata lumea dar problema este inca in noi asa cum ati spus daca am inteles sensul ploii timpurii atunci negresit Dumnezeu da si restul.
    Doamne deschide ochii nostri ,ca atunci cand va venii sa nu fim spectatori ci inplinitori ai planului sau profetic…
    Doamne ajuta.

  7. Lori Balogh says:

    Stimate frate Iulian,
    Se pare ca nu ati inteles nimic din ceea ce v-am scris ( sau mai degraba nu vreti sa intelegeti ). Asadar, inchei aici „dialogul” cu dv. Cine crede intr-o „teorie goala”, ramane de vazut pe viitor. Harul Domnului sa va calauzeasca in intelegerea adevarului asa cum este el in Scripturi, nu cum vi-l imaginati dv.

    Cu stima,
    Lori B.

  8. Iulian says:

    Ce mi ati scris dumneavoastră nu e decât o teorie.
    Nu am vazut nici o justificare biblică .
    HRISTOS ESTE SFÂRȘITUL LEGII!!
    Deci si a sabatului si a tot ce vrei tu.

    În primul rând nu faptele urmează credinta .
    Biblia spune sa unim cu credinta fapta,cu fapta cunoștința.
    Deci prima dată e credinta.

    Cum adică să ascultăm de lege ca sa ne păstrăm neprihanirea data prin credinta?
    Te contrazici.
    ..Galateni 3:12 (VDCC) Însă Legea nu se întemeiază pe credinţă; ci ea zice: „Cine va face aceste lucruri va trăi prin ele.”

    Din moment ce biblia spune că daca vrem sa fim socotiți neprihaniti prin lege am cazut din har?!?!?!

    Evrei 10:1 (VDCC) În adevăr, Legea, care are umbra bunurilor viitoare, nu înfăţişarea adevărată a lucrurilor, nu poate niciodată, prin aceleaşi jertfe care se aduc neîncetat în fiecare an, să facă desăvârşiţi pe cei ce se apropie.

    Eu am o altă lege…

    Romani 8:2 (VDCC) În adevăr, legea Duhului de viaţă în Hristos Isus m-a izbăvit de legea păcatului şi a morţii.

    Imi pare rau dar te cam contrazice biblia …
    Bine ar fi sa ti faci o revizuire a doctrinei care vad bine ca nu e justificată biblic deloc .
    Doar o teorie goală .

  9. Lori Balogh says:

    Stimate frate Iulian,

    In comentariul dv. ati prezentat cateva idei ( pe care de altfel nu am intentia sa le contrazic ), fara a le argumenta cu texte biblice. Si eu as putea sa va raspund folosind propriile dv. cuvinte: „Se interpretează pentru ca din cate am vazut dumneavoastră nu prea folosiți argumente biblice la ideile pe care le susțineti.” Totusi eu nu va raspund in felul acesta, ci va respect opiniile.

    Cu stima,
    Lori B.

  10. Lori Balogh says:

    Stimate frate Iulian,

    Cu prima parte a comentariului dv. sunt pe deplin de acord: nimeni nu va fi socotit neprihanit prin faptele Legii. Cine incearca acest lucru, incearca imposibilul. Faptele trebuie sa urmeze credintei, ca o dovada a unei credinte vii, nu moarte, cum spune apostolul Iacov. Ascultarea de Lege ne ajuta sa pastram neprihanirea primita prin credinta. Neascultarea de Lege, dupa ce am fost socotiti neprihaniti prin credinta, ne aduce in situatia sa pierdem acea neprihanire.
    „Cand zic celui neprihanit ca va trai negresit, – daca se increde in neprihanirea lui si savarseste nelegiuirea, atunci toata neprihanirea lui se va uita, si el va muri din pricina nelegiuirii pe care a savarsit-o.” ( Ezechiel 33, 13 )
    Dv, cum intelegeti sa pastrati curate „hainele” neprihanirii pe care le-ati primit prin credinta, prin har ?

    Daca dv. considerati ca Mantuitorul a „dezlegat” ziua Sabatului, eu va invit sa va raportati la Sabat asa cum a facut Iisus, si sa-l „dezlegati” intocmai ca El. Evangheliile ne ofera suficiente detalii in legatura cu felul in care Mantuitorul pazea Sabatul. Faceti si dv. ca El, si nu veti gresi. Caci este scris: „Cine zice ca ramane in El, trebuie sa traiasca si el cum a trait Iisus.” ( 1 Ioan 2,6 ).

    Cu stima,
    Lori B.

  11. Iulian says:

    Se interpretează pentru ca din cate am vazut dumneavoastră nu prea folosiți argumente biblice la ideile pe care le susțineti.
    În petru scrie ca cine vorbește sa vorbească cuvintele lui Dumnezeu.

    Deci parerile noastre prea putin contează dacă nu au un suport biblic temeinic .

  12. Iulian says:

    Iar cât despre ploaia timpurie si tarzie eu cred ca e vorba despre botezul cu Duhul Sfânt .
    Ploaia timpurie a cuprins secolele 1 2 3 după HRISTOS.
    Iar ploaia târzie a început cu scoția,anglia ,țara galilor in secolul 18 apoi a continuat cu celelalte continente in secolele 19 w0 si mulțumim lui Dumnezeu ca mai ploua din Duhul Sfânt in sec 21.
    Si locurile acestea se pot verifica in istorie cand au fost mari revărsari in vremurile acelea

  13. Iulian says:

    Credd ca epistola lui Pavel către Galateni face destul de clar lumina .
    Ca daca vrem sa fim socotiți neprihaniti prin lege am cazut din har.
    Apoi in evanghelii scrie ca isus a dezlegat ziua sabatului…
    Lucrurile sunt clare pentru cine vede bine si are călăuzirea Duhului Sfânt.

  14. alexandru says:

    Buna,o completare la Apocalipsa 22.2 este Ezechiel 47.12 care arata
    vindecarea pentru trup,vindecarea spirituala fiind obtinuta prin credinta(apoc. 21.27)

  15. Lori Balogh says:

    Ati specificat corect: „in Noul Ierusalim”, adica cel ceresc, nu in Ierusalimul pamantesc. Capitolele 21 si 22 vorbesc deja despre Noul Pamant si viata viitoare. In ce priveste „vindecarea neamurilor”, nu cred ca expresia ne da dreptul sa credem intr-o alta sansa de mantuire dupa moarte. Crezul meu este altul: inteleg prin aceasta “vindecare” redobandirea staturii initiale a oamenilor, statura primilor nostri parinti.

  16. remus says:

    Textul din Apoc. 22 vorbeste despre ,,VINDECAREA NEAMURILOR” in Noul Ierusalim . Nu se poate referi la cei mintuiti caci ei nu au nevoie de vindecare .Singura posibilitate este sa se refere la cei din iazul de foc.

  17. Lori Balogh says:

    Sunt putin confuz: Pentru cine sa existe posibilitatea mantuirii daca cei rai sunt aruncati in iazul cu foc ? Eu stiu ca exista doar doua cai: cea stramta si cea larga, si ca vor fi doua categorii de oameni: mantuiti si nemantuiti. Daca cei neprihaniti isi vor fi primit rasplata, iar cei nelegiuiti isi vor fi primit pedeapsa, pentru cine sa mai existe posibilitatea mantuirii ?

  18. remus says:

    Cap.15 se spune ca ,,nimeni nui va putea intra in Templul pina se vor sfirsi cele 7 urgii ” .Deci se pare ca dupa cele 7 urgii se va mai putea intra in Templu . Mai mult tot in cap.15 se spune ca dupa ce ,,judecatile Domnului vor fi aratate” ,,vor veni toate neamurile si se vor inchina Domnului ” iar in cap 21 chiar dupa ce se asaza cerul nou si pamintul nou pentru cei drepti si iazul de foc pentru cei rai se vorbeste despre frunzele pomului vieti care slujeste la ,, vindecarea neamurilor „.Caror neamuri ca cei mintuiti nu mai au nevoie de vindecare.Deci vedem posibilitatea mintuiri chiar si dupa ce cei rai sunt aruncati in iazul de foc.

  19. Lori Balogh says:

    Totul depinde de modul cum intelegem tablourile din Apocalipsa. Din cate observ, d-v le luati strict cronologic. Eu personal nu le privesc in felul acesta. De exemplu, tabloul scrisorilor, cel al pecetilor si cel al trambitelor le consider paralele, caci ele privesc aceleasi perioade istorice, insa privite din puncte de vedere diferite: biserica adevarata, biserica apostaziata si istoria profana legata de poporul lui Dumnezeu.
    Dar chiar daca am lua toate capitolele Apocalipsei cronologic, dupa cele sapte plagi din cap. 16, urmeaza judecata Babilonului spiritual din cap. 17 si 18 in care toate arata ca nu mai este har pentru nimeni dupa caderea plagilor.

  20. remus says:

    Intradevar inainte de a se revarsa pe pamint cele 7 urgii ale apocalipsei care sunt ultimele caci ,,cu ele se va ispravii minia lui Dumnezeu” (Apoc.15:1) posibilitatea de mintuire nu va mai exista pentruca ,,se va deschide cortul marturiei” (Apoc.15:5) adica chivotul marturiei .Deschiderea chivotului inseamna darea la oparte a capacului ispasiri care era pe chivot. Dindu-se la oparte capacul ispasirii se da la oparte single lui Hristos care este pe capacul ispasiri ,si astfel ochii lui Dumnezeu care privesc spre chivot nu mai vad single lui Hristos pe capacul ispasirii ci direct tablele Legii lui Dumnezeu care este in chivot si astfel izbucneste minia lui Dumnezeu ,,am vazut deschizindu-se in cer Templul cortului marturiei.Si din Templul au iesit cei 7 ingeri care tineau cele 7 urgii.”(Apoc.15:5,6).Mai mult se spune ca in timpul celor 7 urgii ,,nimeni nu putea sa intre in Templu” (Apoc 15 :8) in contrast cu Evrei 10:19,20 care spune ca ,,prin singele lui Hristos avem o intrare sloboda in Locul prea sfint”.Totusi Apoc.15:8 pare a sugera ca dupa cele 7 urgii se va putea intra iarasi in Templu. In perioada aceea nu va mai fi Mijlocitor dar nu pentru poporul lui Dumnezeu pe care Ioan il vede in cer inainte de cele 7 urgii (vezi Apoc.15 :2-4) ci pentru lumea care inca nu s-a mintuit.

  21. Lori Balogh says:

    Pentru a va raspunde, ar trebui sa intram in cateva notiuni despre lucrarea actuala a Mantuitorului in Templul ceresc, la dreapta Tatalui. Aceasta lucrare se va incheia la un moment dat, ceea ce inseamna ca harul se va inchide si omenirea nu va mai avea mijlocitor. In acel moment soarta oricarui suflet va fi pecetluita, conform Apocalipsa 22,11: „Cine este nedrept, sa fie nedrept si mai departe… si cine este sfant, sa se sfinteasca si mai departe !”Tocmai de aceea, copiii lui Dumnezeu vor avea nevoie de o revarsare speciala a Duhului Sfant ( numita de noi Ploaia Tarzie ), care sa-i ajute sa ramana statornici in timpul marii stramtorari de care vorbeste profetul Daniel ( 12,1 ).
    Cu stima,
    Lori B.

  22. remus says:

    Eu cred ca revarsarea Duhului peste credinciosi trebuie sa fie o realitate continua dupa cum zice Pavel ,,Fiti plini de Duh”. A crede in doua revarsari majore ale Duhului in viata credinciosului nu cred ca e biblic. Exista intradevar credinciosi care vorbesc de doua experiente majore cu Duhul Sfint in viata credinciosului (botez cu Duhul distinct de nasterea din nou) dar nu cred ca e biblic.Dupa Scriptura exista un inceput al vietii in Duhul prin nasterea din nou si apoi viata traita in Duhul find umpluti continu de Duhul.
    Nu am inteles la ce va referiti cind vorbiti despre o perioada de timp cind copiii lui Dumnezeu nu vor mai avea Mijlocitor .Este imposibil ca un credincios sa ramina biruitor daca nu are Mijlocitor.

  23. Gabriel says:

    Nu sustin in niciun fel ideea ca ne putem culca pe o ureche, ca se rezolva totul la ploaia tarzie, vom creste intr-o zi cat altii in zeci de ani. Nu. Asta e o viziune pe care si eu o consider incorecta pentru ca distruge chiar exemplul din agricultura. Ploaia tarzie nu face ca graul sa creasca de la 5 cm la 50 de cm si spic. Dar are un rol de definire inainte de seceris.

  24. Lori Balogh says:

    Eu inteleg caderea ploii tarzii ca o confirmare din partea lui Dumnezeu ca omul se afla pe drumul cel bun al sfintirii. Tot ceea ce trebuia obtinut in privinta caracterului, trebuie obtinut in timpul ploii timpurii. Dupa cum o ploaie tarzie nu mai are niciun efect asupra unei seminte negerminate sau asupra unei plante uscate sau nedezvoltate, la fel ultima revarsare a Duhului Sfant in plintatea ei nu poate avea efecte in domeniul caracterului. Vad ploaia tarzie ca un ajutor divin care ii va imputernici pe copiii lui Dumnezeu sa faca fatza ultimei crize, cand vor trebui sa stea fara Mijlocitor.
    Stiu ca subiectul este delicat si orice cuvant poate fi interpretat gresit. Ideea este ca daca vrem progrese spirituale, atunci trebuie sa le obtinem in timpul ploii timpurii. Ploaia tarzie are un cu totul alt rol.
    Cu stima,
    Lori B.

  25. Gabriel says:

    Referitor la ploaia tarzie spuneti: . Prin maturitate nu trebuie inteleasa biruinta deplina asupra pacatului, caci aceasta lucrare apartine Ploii Timpurii.

    As vrea sa inteleg care sunt argumentele biblice acestei afirmatii. Ma refer in primul rand la limbajul folosit anume cel din agricultura. In agricultura ploaia tarzie pregateste cerealele pentru seceris. Cu alte cuvinte ele nu sunt DEJA pregatite. In acest context la care se adauga chiar ideea enuntata la pct 2 – ploaia tarzie sigileaza , afirmatia initiala devine destul de obscura. Daca inainte de ploaia tarzie eu sunt deja complet biruitor(spic complet copt) ploaia tarzie are efect 0 asupra mea.

    Intr-adevar in ploaia timpurie Duhul Sfant vine sa convinga de pacat neprihanire si judecata insa aici daca cineva a pacatuit, are incat timp de har si de intoarcere pentru ca e pe drumul spre coacere nu e complet copt. Dumnezeu inca poate lucra in el vointa si infaptuirea. Dupa ploaia tarzie si sigilare – cine e drept ramane drept cine e din cand in cand drept va ramane nesigilat.

Dă-i un răspuns lui remus

Adresa ta de email nu va fi publicată.