Cele trei solii ingeresti sunt trei solii semnificative, rostite intr-un timp profetic bine definit. Apocalipsa 14, 6- 12
Consideratii generale
1. Purtatorii celor trei solii sunt trei “ ingeri”. Sensul cuvantului “inger” este mult mai larg decat acela de fiinta supranaturala. Inger ( malachia in ebraica, angelos in greaca ) inseamna “sol”, ‘trimis”. Luand sensul larg al cuvantului, prin “inger” intelegem un sol trimis de Dumnezeu cu un mesaj special. Acest sol poate fi un inger din cer, un om cu o solie speciala, o miscare religioasa sau o biserica chemata de Dumnezeu cu o misiune speciala. 2 Corinteni 5, 20; Matei 28, 18-19 ( textele arata ca Dumnezeu a incredintat predicarea Evangheliei oamenilor )
2. Zborul ingerului simbolizeaza repeziciunea cu care trebuie vestita solia lui Dumnezeu.
3. Glasul tare al ingerului arata spre puterea soliei.
4.“Prin mijlocul cerului ” ( la zenit ) = Predicarea soliei trebuia sa ajunga la o culme.
5. Obiectul predicarii = Evanghelia vesnica. Nu este vorba de o Evanghelie noua, ci aceeasi solie a mantuirii prin jertfa lui Christos, care a fost propovaduita de la Adam si pana in generatia sfarsitului.
6. Intinderea lucrarii – o solie mondiala, care trebuie vestita oricarui neam, limba si popor.
7. Timpul vestirii acestor solii – timpul sfarsitului. Acest aspect reiese din contextul in care sunt plasate cele trei solii ingeresti ( Apocalipsa cap. 13 – ultimele faze ale luptei dintre bine si rau si Apocalipsa 14, 14-20 in care se vorbeste de revenirea in glorie a Domnului Christos ). De asemenea, faptul reiese chiar din continutul soliilor. De ex. prima solie este vestita intr-un timp in care judecata lui Dumnezeu a inceput in cer. Apocalipsa 14, 7
8. Scopul celor trei solii ingeresti = de a pregati un popor credincios gata sa-L intampine pe Domnul Christos la a doua Sa venire. 1 Petru 2, 9; Tit 2, 14
Prima solie ingereasca: Apocalipsa 14, 7
Ea profetizeaza o mare redesteptare religioasa legata de solia inceputului judecatii lui Dumnezeu si a revenirii lui Christos. De asemenea, ea proclama trei adevaruri:
1. Cheama pe oameni la adevarata temere fata de Dumnezeu. Nu groaza, ci respect, veneratie, loialitate si supunere deplina fata de Creator.
2. Anunta inceputul judecatii de cercetare in cer, in timp ce pe pamant oamenii isi urmeaza cursul obisnuit al vietii. (“ A sosit ceasul judecatii Lui”). Aceasta judecata, despre care scrie profetul Daniel in cap. 7, 9-13, are loc inainte de revenirea lui Christos si are drept scop stabilirea celor care vor fi gasiti vrednici pentru a mosteni viata vesnica. In simbolistica vechiului sanctuar, acest eveniment era prefigurat de marea zi a ispasirii, de la sfarsitul anului religios iudaic, in care avea loc o judecata a poporului. Vezi studiul 11, Sanctuarul si judecata de cercetare ! Conform profetiilor din Daniel 8, 14 si 9, 24-27, aceasta judecata a inceput deja in anul 1844.
3. Ii indeamna pe oameni sa se inchine adevaratului Dumnezeu, Creator al cerului si al pamantului. De subliniat este faptul ca aceasta portiune din solia primului inger se regaseste in mijlocul poruncii a patra, legata de adevarata zi de odihna. Exod 20, 8-11 In mod implicit, solia primului inger cheama oamenii sa revina la adevarata inchinare fata de adevaratul Dumnezeu, in adevarata zi de odihna.
A doua solie ingereasca: Apocalipsa 14, 8
Ea proclama caderea “Babilonului”. La data in care Ioan primea viziunile Apocalipsei, Babilonul antic era in ruine. Apocalipsa fiind o carte simbolica, iar soliile ingeresti referindu-se la timpul sfarsitului, sensul termenului “Babilon” trebuie cautat in confuzia existenta in sanul crestinismului de la sfarsitul timpului ( Babel = confuzie ), datorita numeroaselor invataturi si practici false care au patruns in crestinism. De timpuriu, primii crestini au vazut in Roma persecutoare o reincarnare a Babilonului de altadata ( Tertulian, Irineu, etc. ) 1 Petru 5, 13
Aceasta a doua solie avertizeaza lumea ca Dumnezeu va lepada orice biserica ce s-a departat de adevarul simplu si curat al Scripturii, preferand minciuna. Suma invataturilor false care au patruns in crestinism ( credinta in nemurirea sufletului, schimbarea zilei de odihna a poruncii a patra, asezarea traditiei pe aceeasi treapta cu Biblia, inchinarea la icoane, moaste, sfinti etc. ) sunt numite “vinul Babilonului” prin care au fost imbatate toate neamurile.
Caderea Babilonului spiritual este un proces, nu un eveniment brusc, lucru care este sugerat de repetarea verbului “ a cazut, a cazut “, dar si de faptul ca al doilea inger, spre deosebire de ceilalti doi, “spune” solia sa pe un ton normal. In Apocalipsa 18, 4, ingerul reia solia caderii Babilonului, insa de data aceasta, el o striga cu glas tare, invitandu-i pe cei sinceri sa iasa din bisericile apostaziate.
A doua solie ingereasca a inceput sa fie vestita dupa anul 1844, cand bisericile crestine din America i-au indepartat din sanul lor pe cei care asteptau revenirea lui Christos. Ea continua si va cunoaste apogeul in momentul in care bisericile crestine se vor uni impotriva celor care vor asculta de tot adevarul descoperit de Dumnezeu in Scripturi. Declansarea persecutiei finale impotriva poporului lui Dumnezeu din partea bisericilor care alcatuiesc Babilonul spiritual al zilelor noastre va insemna caderea lor definitiva .
A treia solie ingereasca: Apocalipsa 14, 9-12
Ea este proclamata de “inger” cu “glas tare”, fiind cea mai grozava amenintare data vreodata muritorilor de catre un Dumnezeu al iubirii, dar si al dreptatii. Solia este data in ceasul al 11-lea unei lumi decazute, in pragul inchiderii harului. Doar o avertizare solemna mai poate trezi o lume adormita din somnul adus de nelegiuirile ei.
Cui ii este adresata aceasta solie? Celor care au dispretuit primele doua solii, adica:
– Celor ce nu se tem de Dumnezeu ( lipsa de respect, de veneratie si loialitate fata de El )
– Celor ce nu I se inchina ca Creator
– Celor ce nu respecta Legea sa, inclusiv porunca a patra cu privire la sabat
– Celor ce vor primi semnul fiarei
Semnul fiarei este opusul semnului lui Dumnezeu .
In Biblie, semnul lui Dumnezeu este adevarata zi de odihna, Sabatul Domnului, despre care vorbeste porunca a patra din Decalog. Exod 31, 13. 17; Ezechiel 20, 12. 20
Prin analogie, semnul fiarei, despre care vorbeste pe larg Apocalipsa 13 si 14, trebuie sa fie falsa zi de odihna, acea poruncita de oameni, nu de Dumnezeu, adica sabatul fals.
Lupta dintre bine si rau se va incheia, potrivit profetiilor biblice, cu un ultim test la care va fi supusa intreaga lume. Este testul credinciosiei fata de Dumnezeu, sau fata de puterea reprezentata de fiara. Dupa acest ultim test, care va imparti lumea in doua clase, harul lui Dumnezeu se va inchide si Domnul Christos va reveni in slava Sa.
Semnele de recunoastere ale poporului lui Dumnezeu: Apocalipsa 14, 12
1.Pazirea poruncilor lui Dumnezeu 2.Credinta lui Iisus 3.Rabdarea sfintilor (caractere sfintite)