Indreptatirea prin credinta

Indreptatirea prin credinta

Definitie

Indreptatire= repunere in drepturi

Indreptatirea prin credinta este lucrarea lui Dumnezeu prin care omul pacatos, intors la El, este eliberat de vinovatie, este repus in drepturi si este privit ca si cand nu ar fi pacatuit niciodata.

Indreptatirea prin credinta nu este doar o simpla iertare de pacate, ci o lucrare complexa, prin care Dumnezeu doreste sa ne elibereze de vinovatia pacatului, dar si de putera acestuia. La baza acestei lucrari se afla dragostea lui Dumnezeu pentru omul pacatos.  Ezechiel 18, 23 ; Ioan 3,16; Isaia 44, 22

Expresia “indreptatirea prin credinta” nu se gaseste in Biblie ca atare, insa exista o expresie sinonima: “neprihanirea prin credinta.” Filipeni 3,8;

O intrebare si un raspuns:

-Poate omul pacatos sa ajunga vreodata fara vina inaintea lui Dumnezeu?  Iov 4, 17

-Autorul Apocalipsei, apostolul Ioan, vede, in viziunile primite, o categorie de oameni “fara vina inaintea scaunului de domnie al lui Dumnezeu.” Apocalipsa 14, 5

Feluri de indreptatire

Biblia identifica doua feluri de indreptatiri: Filipeni 3, 9

1. Una realizata de om, prin eforturile sale personale.

2. Cealalta realizata de Dumnezeu si daruita omului fara plata, prin credinta.

Indreptatirea realizata de om nu este una veritabila si nu poate fi primita de Dumnezeu. Motive: 1. Ea se bazeaza pe eforturi omenesti, nu pe harul si meritele lui Christos. Filipeni 3,9

2. Ascultarea de Lege nu poate sa-l indreptateasca pe pacatos. Romani 3.20

Cat costa indreptatirea omului pacatos? 1 Petru 1,18-19

-Pe om nu-l costa nimic. El trebuie doar sa creada in lucrarea lui Christos si sa o accepte prin credinta. Fapte 16, 31

-Pe Dumnezeu L-a costat enorm: Jertfa Fiului Sau, prin sangele caruia El a platit pretul rascumpararii noastre. Ioan 3,16 ; Tit 2, 14; Romani 3, 24

Pierderea indreptatirii

Biserica Adventista de Ziua a Saptea nu este de acord cu teoria nebiblica a harului ieftin, care sustine ca un om care s-a intors la Dumnezeu este mantuit indiferent de cursul vietii lui ulterioare. Teoria: “odata mantuit, pentru totdeauna mantuit”, sustinuta de alte biserici neoprotestante, nu este biblica si este una din cele mai mari amagiri ale lui Satana. Bibia dimpotriva, sustine ca un om indreptatit, iertat de Dumnezeu, poate pierde indreptatirea prin: -1. Respingerea harului lui Dumnezeu

-2. Caderea si ramanerea intr-o stare de pacat. Ezechiel 33,13; Evrei 6, 4-6; 2 Petru 2, 20-22

Pastrarea indreptatirii

Odata indreptatit, (socotit neprihanit), omul care a fost iertat de Dumnezeu si repus in drepturi ca fiu de Dumnezeu, poate sa-si pastreze neprihanirea manifestand o credinta practica=ascultarea de Legea lui Dumnezeu.

Ascultarea de Lege nu aduce indrepatire, insa ajuta la pastrarea ei, odata ce a fost primita prin credinta.

Omul nascut din nou va asculta de cerintele Legii lui Dumnezeu nu pentru a fi indeptatit si mantuit, ci pentru ca a fost indreptatit si mantuit. Ascultarea de vointa lui Dumnezeu, asa cum este ea oglindita in Legea morala, este o manifestare a recunostintei omului fata de Creatorul si Rascumparatorul sau.  Ioan 8,11; Romani 3,31

Fazele indreptatirii:

1. Indreptatirea (  neprihanirea ) atribuita= Iertarea. Este lucrarea de indepartare din viata omului pacatos a vinovatiei sale morale, curatirea trecutului pacatos.

Este o lucrare de o clipa. Cand pacatosul vine cu o inima curata inaintea lui Dumnezeu pentru a cere iertare, el este iertat pe loc.In aceeasi clipa el primeste haina neprihanirii lui Christos.

Indreptatirea atribuita este titlul nostru pentru cer.

2. Indreptatirea ( neprihanirea ) impartasita= Sfintirea. Este procesul cresterii spirituale, al desavarsirii caracterului, al biruintei depline asupra pacatului.Este lucrarea unei vieti intregi.

Indreptatirea impartasita este calificarea noastra pentru cer.

Prin indreptatirea atribuita suntem eliberati de vinovatia pacatului, in timp ce , prin indreptatirea impartasita suntem eliberati de puterea pacatului.

Daca indreptatirea atribuita se realizeaza prin sangele lui Christos, care ne aduce iertarea de pacate, indreptatirea impartasita o realizeaza Duhul Sfant, Cel care ne desavarseste caracterele.

Izvorul indreptatirii=harul lui Dumnezeu: Romani 3.24

Mijlocul indreptatirii=sangele lui Christos: Romani 5,9

Conditia indreptatirii=credinta omului: Efeseni 2,8

Dovada indreptatirii=faptele omului: Iacov 2,24

Harul lui Dumnezeu este izvorul indreptatirii noastre. El ne-a fost adus prin sangele lui Christos. Noi il primim intinzand spre darul lui Dumnezeu mainile credintei. Apoi, ca o dovada ca pretuim acest dar, il folosim prin faptele noastre zilnice facute in ascultare de Legea lui Dumnezeu.

This entry was posted in Doctrine - Rezumate and tagged , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

One Response to Indreptatirea prin credinta

  1. aa says:

    Felicitari pentru acest articol, inteligent si de bun-simt.
    Pastrarea indreptatirii = umblarea cu Domnul, pana la capat!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.